ER6-tråden

Jaha, då var de första 20 milen avklarade med Silverpilen. Det går ju inte speciellt fort med max 4 000 r/m.
Fick testa ABS-funktionen med en gång också, kommer över ett krön och där på andra sidan, helt utan skyltning, har vägverket lagt 1 dm grus över hela vägen.
Men så här långt verkar den dock vara en trevlig hoj, förutom att den låter som en Briggs & Stratton :gnissla

Nu skall jag ut och se vad Remus-blåset kan göra åt den saken.
 
pont4n skrev:
2408607 Säger en som kör en 400cc


Om du läste mitt inlägg så diskuterade jag enbart er6n mot Versys. Om jag sedan kör 400cc, volvo 240, eller gixxer 1000 hör knappas dit. Kan inte tolka det på annat sätt än att du är missnöjd? :confused:

Jag tycker bara att man verkar få bättre grejer för pengarna om man köper Versys, som usd framgaffel och fetare sving. (Om prisbilden nu kommer vara ungefär den samma, vilket dom skrev i BIKE) (ifs är det sällan dom har rätt rätt))
 
Kung Eilert skrev:
2404429 Du har väl inte kört så lite? 400-500 mil blir många timmar nöje...

Tyvärr är åtminstone 350 av de knappt 450 bara ren pendling till/från öland. Så nej, det var mest besvärligt.. :( Enda jag kört annars är i stort sett onsdagsgazz.
Jobbar i Phuket i två veckor nu också, sen runt i asien ett par veckor till.
Ställt av hojen för å spara lite försäkringspengar..


.
 
Last edited:
Segt

Någon mer som köpte hojjen med abs?

Jag har bara haft problem med min varit inne på lagning typ 7 gånger börjar bli riktigt less på skiten.
Ena stunden funkar absén andra låser den hjulen känns ju trygt :va
 
Orange:a ER6or är på väg har jag hört. Har någon sett en bild på en sådan?
 
FZ1 skrev:
2409846
Nu skall jag ut och se vad Remus-blåset kan göra åt den saken.

Bifoga gärna bild när du fixat på blåset.. sitter och funderar på huruvida det är värt att lägga de extra riksdalerna på ett Remus kontra Leo... :va
 
Gamebox skrev:
2412312 Det är ingen moppe!
Jag har haft en GSX-R 400 och det är en väldigt bra mc.

:confused: Åh fan, jaf son VERKLIGEN trodde det var en 50 cc moppe, dra ballen i gruset, slipa sparken, håll i hatten, nu är vi upplysta, halvägs till nirvana...
 
Tjena på er, vi har fört lite diskutioner angående att fixa en tävlingsklass för bla er6. Jag undar nu lite vad är det för skillnad på f/n kan man få på kåpor på n eller var det f :va . men det viktigaste jag vill ha svar på är om någon av er kört er hoj hårt på bana någon gång? Hur beter sig fjädring dyl under press?

björn
 
Last edited:
Har tyvärr inget svar men vill bara säga att jag följer diskussionerna med stort intresse! Skulle vara superkul om det blir av :tummenupp

Jag kommer som publik och vinkar när ni kör förbi :hej

N är ju utan kåpa och F med och det ska väl inte vara någon annan skillnad än att instrumenten är olika vad jag vet. Med samma ramar bör det väl gå att få på en F-kåpa på en N. (Bara svammel, lyssna på någon annan som vet istället :tungan)

Lycka till
/Eilert
 
Last edited:
björn.e skrev:
2416645 Tjena på er, vi har fört lite diskutioner angående att fixa en tävlingsklass för bla er6. Jag undar nu lite vad är det för skillnad på f/n kan man få på kåpor på n eller var det f :va . men det viktigaste jag vill ha svar på är om någon av er kört er hoj hårt på bana någon gång? Hur beter sig fjädring dyl under press?

björn
Vad menar du med hårt på bana ?

Hur som helst så har jag kört min (ER6N) på bana (Kinnekulle, Falkenberg och Gälleråsen).

Generellt så tycker jag att den beter sig mycket bra på bana i alla fall jämfört med de hojjar som jag kört på bana ( ZX-12r, R1, R6, BMW R1150 R)

Det som jag lagt märke till är att den kan bli lite fladdrig styret med kraftigt gaspådrag och lutning. Det är inte obehagligt bara man slappnar av och låter hojjen sköta sig själv (En styrdämpare skulle nog lösa det hela).

Såvitt jag vet så är det bara kåpor som skiljer mellan n och f

Kåporna på f ger väl lite högre top hastighet.

Jag har relativt nyligen satt på kawas kåpglas, med den har jag inte kört på bana men kommer att göra det den 17/9 i linköping efter det kan jag svara på om det ger någon skillnad map ovan skrivna.
 
blueslow skrev:

Jag menar fort typ eller så fort ni vågar eller ja hårt vet inte riktigt vad jag menar:D
ok då har jag lite mer kött på benen, styrdämpare är ju ett krav om man ska tävla med den så då slipper vi fdet problemet. Hur är framgaffeln, slår den igenom vi inbromsning? Packar bakdämparen ihop? Skrapar det i i kurvorna och i så fall vad?

lite fler frågor :)

björn
 
@ Björne: Har inte provat bana än men det kommer på torsdag. Det lär inte bli något hårt test pga inkörning, touringdäck och trasiga nyckel- och revben men du skall få en lätt-rapport om du är där. Undrar hur göra med båt, det ligger en dämpare under motorn...Ta med gökuret, det räcker med ett som går till 60 sekunder :tungan

@ Looped: Skall se om jag kan hitta kameran...Angående ljudet så tycker jag gräsklipparvibbarna är kvar med db-killer och utan lite för ljudligt, får se om det går att ordna nå'n annan db-lösning. Annars perfekt passform utan massa band runt dämparen. Vet inte vad ett Leo kostar men rostfritt Remus har ett brutto på 3 500:-
 
Angående skillnader mellan N och F: det är längre hjulbas, högre sadelhöjd och vikt på F så N(aked) är nog bättre på bana. Den lilla kåpan F har torde inte göra något i toppfart på en bana.

Hojen svänger lätt och känns helrätt men fjädringen är mjuk.
 
björn.e skrev:
2417102 Jag menar fort typ eller så fort ni vågar eller ja hårt vet inte riktigt vad jag menar:D
ok då har jag lite mer kött på benen, styrdämpare är ju ett krav om man ska tävla med den så då slipper vi fdet problemet. Hur är framgaffeln, slår den igenom vi inbromsning? Packar bakdämparen ihop? Skrapar det i i kurvorna och i så fall vad?

lite fler frågor :)

björn

Nej framgaffeln har inte bottnat och bakfjädring packar inte ihop.
Det som tar i först är piggarna på forpinnarna.

Även med två personer på så är det ok, fast där märks det att fjädringen får jobba mera och kommer närmare sina marginaler.

Även med två på så är det fotpiggarna som tar i först.

FZ1 skrev:
2417520 @ Björne: Har inte provat bana än men det kommer på torsdag. Det lär inte bli något hårt test pga inkörning, touringdäck och trasiga nyckel- och revben men du skall få en lätt-rapport om du är där. Undrar hur göra med båt, det ligger en dämpare under motorn...Ta med gökuret, det räcker med ett som går till 60 sekunder :tungan

@ Looped: Skall se om jag kan hitta kameran...Angående ljudet så tycker jag gräsklipparvibbarna är kvar med db-killer och utan lite för ljudligt, får se om det går att ordna nå'n annan db-lösning. Annars perfekt passform utan massa band runt dämparen. Vet inte vad ett Leo kostar men rostfritt Remus har ett brutto på 3 500:-

Inkörning ?

Ny hoj, Körde 55 mil i lite högre touring tempo direkt (över 4000 rpm), sedan låg jag och åkte bana tre dar i rad och har kört ca 11 bandagar totalt i år. Tog ut hojjen i maj den här nästan gått 1200 mil nu inga problem.
 
Last edited:
Back
Top