ER6-tråden

Håller med Vajb,
jag tror att hojen håller längre också, tänker då på alla lager, bussningar, kedja och drev m.m.

Mjo, tänker mest på soppan dock, eftersom det blir rätt mycket längre turer och rätt lite stadskörning, att få ner varven när man ligger o plöjer landsväg kan ju vara bra för ekonomin i längden. :)

Får se, inga ändringar förräns det är dags att byta drivpaket!
 
Trist. :( Sprickan blir på utsidan för att hela fästet böjs inåt när de drar ihop fästet mot motorn utan korrekt shimsning.

Det här borde definitivt bli återkallning på samtliga för kontroll. Skulle jag haft min kvar skulle jag själv kontrollerat genom att lossa fästet och shimsa glipan med brickor om det behövs.
Jo jag läste det i något tidigare inlägg (svårt att hitta det bland nästan 5000 inlägg), hade tänkt att göra det men det var visst för sent. :tungan Hojen är ju mer än ett år gammal så garantin har gått ut... undra om dom kommer göra nån slags goodwill? Annars får man väl lämna in den till nån duktig svetsare som fixar till det.
 
Hojen är ju mer än ett år gammal så garantin har gått ut... undra om dom kommer göra nån slags goodwill?

Det är väl två års garanti, annars har du konsumentköplagen att stödja dig på men då får du koppla in ARN.

Tror inte det blir något problem att få Kawa att stå för det där, det är ju helt uppenbart ett fabrikationsfel, ramen är ju underhållsfri från kundens håll så de kan inte hävda att du brustit i skötsel på något vis om du inte vurpat hojen hårt eller något?

Mjo, tänker mest på soppan dock, eftersom det blir rätt mycket längre turer och rätt lite stadskörning, att få ner varven när man ligger o plöjer landsväg kan ju vara bra för ekonomin i längden. :)

Fattar inte riktigt grejen med soppaförbrukningen som dyker upp hela tiden i tråden. Visst är ER6 en budgethoj så man förstår att fler än normalt är intresserade av förbrukningen av den anledningen men vad kan ni spara - 1 kr/mil? Hur mycket kör ni? Snitt 500 mil/år? Många kör myyycket mindre.

Hojen är ett nöjesfordon, kör som ni vill utan att tänka på ekonomin varje gång ni rör gasen. Köp billigare toalettpapper i stället. :D

Min 250 racer drar 1,5 liter/milen och soppan kostar 30 kr litern plus 1 liter 2-taktsolja för 200 kr per 25 liter soppa. Men jag kör inte så mycket att det spelar så stor roll och det är värt varenda krona. Luktar helfränt! :)
 
Last edited:
Fattar inte riktigt grejen med soppaförbrukningen som dyker upp hela tiden i tråden. Visst är ER6 en budgethoj så man förstår att fler än normalt är intresserade av förbrukningen av den anledningen men vad kan ni spara - 1 kr/mil? Hur mycket kör ni? Snitt 500 mil/år? Många kör myyycket mindre.

Hojen är ett nöjesfordon, kör som ni vill utan att tänka på ekonomin varje gång ni rör gasen. Köp billigare toalettpapper i stället. :D

Min 250 racer drar 1,5 liter/milen och soppan kostar 30 kr litern plus 1 liter 2-taktsolja för 200 kr per 25 liter soppa. Men jag kör inte så mycket att det spelar så stor roll och det är värt varenda krona. Luktar helfränt! :)

Har nöjesåkt över 500 mil i år än så länge. :tummenupp Gråter inte över kvitton/pengar för bränsle trots 14 spänn litern, men kan ju alltid vara skoj att se hur mycket man kan komma ner i.

Billigt toapapper @ ÖoB is the shit, håller bra också, prova ska du se.
 
Tja. Någon som varit ut för krånglande bensinpump? Min har börjat tjuta. Kan det skada hojjen på nåt sätt om den pajjar helt? Håller på och få den bytt men att skicka efter den tar visst gaaanska länge och nästa helg åker jag ner till Halmstad och ska vara där i 3 veckor. Vad tror ni, är det bara att köra?



Det är inte så att det är tanken som tjuter? det gör den nämligen när trycket ändras..
 
klart man vill ha en låg soppaförbrukning, inte bara för plånboken men ävenför miljön.. kan man få ner den så varför inte göra det?

supermoppe> ang ramen, komer garanterat inte vara några problem, gå bara till din handlare, kawa sa att det inte var nån fara att köra med det så länge.
 
Tänkte kolla om det är nån som vet någe om nån fartspärr vid 200 på er6, går upp relativt lätt till 195-200, sen går det inte längre, ligger nånstans mellan 8-9rpm
 
Det är väl två års garanti, annars har du konsumentköplagen att stödja dig på men då får du koppla in ARN.

Tror inte det blir något problem att få Kawa att stå för det där, det är ju helt uppenbart ett fabrikationsfel, ramen är ju underhållsfri från kundens håll så de kan inte hävda att du brustit i skötsel på något vis om du inte vurpat hojen hårt eller något?
Aha, ok. Jo man får ju hoppas att Kawa kan stå för det, skulle inte vara så bra för deras rykte om dom inte ser ser hårt på det. Hojen är inte vurpad vad jag kan se... har kollat hur noga som helst.
 
Finns det nån svensk sida som säljer piratdrev till er6:an? Skulle vilja dreva upp min lite men kan inte hitta några drev.
 
Last edited:
Tänkte kolla om det är nån som vet någe om nån fartspärr vid 200 på er6, går upp relativt lätt till 195-200, sen går det inte längre, ligger nånstans mellan 8-9rpm

Ner på tanken för att minimera luftmotståndet så slipper du "fartspärren" och kan "enligt en kompis" plocka minst 20 km/h till :tummenupp


Någon som vet hur stor skillnaden är mellan N och F?
 
Är det någon som provat med 13 drev fram?

Har kollat där men er6 finns inte ens med i tabellerna.


Jodå den finns med

SAXAT FRÅN KATALOG:

ER-6n ´06-07
ER-6f ´06-07
650 Versys ´07-08
(Ovanst. modeller har original 15/46T
drev. Våra drivpaket kommer med
14/43T vilket ger samma utväxling).

Drev fram
E565-14 85:-
Drev bak
0478-43 210:-
Drivpaket ekonomi
520 112L 01-6926 864:-
Drivpaket ekonomi
01-6927 1051:-
 
Last edited:
Är det någon som provat med 13 drev fram?




Jodå den finns med

SAXAT FRÅN KATALOG:

ER-6n ´06-07
ER-6f ´06-07
650 Versys ´07-08
(Ovanst. modeller har original 15/46T
drev. Våra drivpaket kommer med
14/43T vilket ger samma utväxling).

Drev fram
E565-14 85:-
Drev bak
0478-43 210:-
Drivpaket ekonomi
520 112L 01-6926 864:-
Drivpaket ekonomi
01-6927 1051:-
Ahaaa, kom på mig själv att jag hade laddat ner deras katalog för nån månad sen... dom verkar ha uppdaterat den under den tiden. Då ska jag beställa ett 43-kuggars. Tackar för hjälpen. :)
 
Hejsan...

Fick mitt körkort i fredags och har hämtat ut min efterlängtade kawasaki.
Är påväg ut på en långtur snart men vet inte hur stor reservtanken är, har försökt kolla runt men utan framgång. Finns det nån som har koll ?
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top