ER6-tråden

Jag letar slip-on men kan inte riktigt bestämma mig.. inget stort fan av varken Leovince eller Arrow; vore jättekul att höra vad ni tycker om era rör och vad ni betalat!!
 
Köpte ett GPE på en auktion igår, 3012 spänn inkl frakt, får väl hem det nästa vecka!

http://www.gpr.it/scheda.php?idcatveicolo=1&idveicolo=365

Funderade först på det för länge sen, men då var det för dyrt... sen fick jag reda på att det gick på 4400 spänn här uppe utanför Sundsvall, lite för saftigt för mig... tänkte då på G&G från Italien, men det blev för dyrt med frakt o moms och allt även det... reserven var på väg att bli Arrow ifrån Usa när jag ändå beställer annat... men sen såg jag skönheten för 3k, det var det värt! :)

Måste bara försöka styra upp en dbkiller till den, hemma meck eller nåt så man har utifall det blir problem med lagens långa arm!

Hade det inte blitt GPE så hade jag föredragit G&G om det varit lite billigare!

http://www.redracingparts.com/engli...s/ggbikeexhaustsystems/kawasaki/ER-6n2005.php
 
Köpte ett GPE på en auktion igår, 3012 spänn inkl frakt, får väl hem det nästa vecka!

http://www.gpr.it/scheda.php?idcatveicolo=1&idveicolo=365

Funderade först på det för länge sen, men då var det för dyrt... sen fick jag reda på att det gick på 4400 spänn här uppe utanför Sundsvall, lite för saftigt för mig... tänkte då på G&G från Italien, men det blev för dyrt med frakt o moms och allt även det... reserven var på väg att bli Arrow ifrån Usa när jag ändå beställer annat... men sen såg jag skönheten för 3k, det var det värt! :)

Måste bara försöka styra upp en dbkiller till den, hemma meck eller nåt så man har utifall det blir problem med lagens långa arm!

Hade det inte blitt GPE så hade jag föredragit G&G om det varit lite billigare!

http://www.redracingparts.com/engli...s/ggbikeexhaustsystems/kawasaki/ER-6n2005.php

Ordna upp lite bilder på hemmameket sen. Jag funderar på att göra detsamma.

Men det var ju någon som för ett par sidor sedan sa att en handlare hade utgett sig för att ha db-killer till dom. Var det bara båg eller?
 
Slänger upp bilder nånstans sen, lär nog dokumentera det för skojs skull också. :-)

Det var jag som hade fått veta att det fanns en handlare här i närheten som hade dbkiller, har dock inte varit dit och kollat ännu.

Det finns ju flera modeller av GPR-piporna, det kan ju ha blivit missuppfattning. Hoppas att det är till GPE'n han har, då blir jag glad! Ska åka dit nästa gång jag är inne på shoppingtur, torsdag kanske.
 
Hej allesmmans!! precis skaffat er-6 oxå!!!!!svart!!
kommer med bilder senare när jag har tag´t några!!
hej.........
 
Jaja... tråkigt men sant. Det är inte lika unikt att ha GPE längre :(
Så ni som nu tydligen har bra smak; vad har ni för nummer på er burk?

Jag har N° 00283
 
Så går det när man lovordar sakerna tarmac. :)

Har du nån map för GPE? Hittar noll på den fronten!
 
Usch och fy vad hemska ni är! Nu har jag följt tråden ytterligare ett antal sidor och ALLT tycks landa ( till slut ), i vilken form av slipon eler slutburk ni ska ha.
Förstår ni inte att det är skitfult! Det pajar ju hela utseendet på cykeln att hänga dit en helt oformad dumburk ( kallar den det eftersom det drar ner effekten på cykeln om man inte mappar om ) som bryter alla andra övriga linjer på cykeln?! Ingen annan än jag som ser det? Eller är det bara ljudet och " vill ha begäret " som göra att ni kastar bort era pengar? Vill ni att det ska låta mycket så fixa lite hål på orginalburken istället för att sätta på nåt fult med en orange dekal på.....

Just my opinion...:D
 
Usch och fy vad hemska ni är! Nu har jag följt tråden ytterligare ett antal sidor och ALLT tycks landa ( till slut ), i vilken form av slipon eler slutburk ni ska ha.
Förstår ni inte att det är skitfult! Det pajar ju hela utseendet på cykeln att hänga dit en helt oformad dumburk ( kallar den det eftersom det drar ner effekten på cykeln om man inte mappar om ) som bryter alla andra övriga linjer på cykeln?! Ingen annan än jag som ser det? Eller är det bara ljudet och " vill ha begäret " som göra att ni kastar bort era pengar? Vill ni att det ska låta mycket så fixa lite hål på orginalburken istället för att sätta på nåt fult med en orange dekal på.....

Just my opinion...:D

tja, skulle inte direkt uttala mig om nåt jag inte visste, och eftersom jag kört med orginal första året och med Two Brothers slipon 2007 så måste jag säga att det är en helt annan karraktär på hojen. dels sparar man typ 6 kilo (TBR väger endast 1.5 kilo i kofiber/magnesium) Och det viktigaste av allt är att man
1. Man kan ge bra gas under 3000 rpm utan att den hackar sig fram
2. Vridet mellan 3000 och 7000 rpm, är fantastiskt mycket bättre. (power wheelar mycket lättare)
3. Ljudet. som är en del av upplevelsen. Hörs man så syns man. Det är en ren säkerhetsaspekt om man inte gillar fetemuller

så kör på med snygga slipon(kolla mitt garage om ni vill se mitt)
 
Personligen tycker jag det vore tråkigt om alla tyckte lika, så jag ska göra mitt bästa för att passera Timrå så ofta som möjligt så fort snön är borta, för VanB bodde väl där tror jag. (så han inte ändrar sig och börjar gilla burken) :D

Tycker inte den bryter formen så mycket, om dom ville att hojen skulle vara full av fina linjer skulle dom gjort två utblås på orginalburken. :P

Two Brothers var ju inte ful den heller!
 
slipon dilemmat

Jag e inte överförtjust i orginaburken. Tycker den liknar en häng-dase (läs snorre) :)

Håller med om "SGR" att trots vad alla kloka säger så tycker jag endå att hojen får mer krut i sig och roligare karaktär. Inte bara ljudet!!

Jag har Arrows kolfiberburk, fick ett bra pris och köpte den utan att kolla runt på andra fabrikat innan. Tycket trots att den är klart snyggast till svart er6.

Så tycker jag... iaf.

Får hem Targas kuts, rökfärg-diodblinkers+bakljus, och Targa-skylthållare. Vilken dag som helst.. De e kul o pimpa litta :2cool
 
Power Commander rekommenderade följande map för GPE med standard luftfilter:
M223-505 ( ER 6, ER 6N ) MIVV Racing Slip On (Db Killer removed), Stock Air filter, O2 sensor eliminator kit p/n 76423007
 
tja, skulle inte direkt uttala mig om nåt jag inte visste, och eftersom jag kört med orginal första året och med Two Brothers slipon 2007 så måste jag säga att det är en helt annan karraktär på hojen. dels sparar man typ 6 kilo (TBR väger endast 1.5 kilo i kofiber/magnesium) Och det viktigaste av allt är att man
1. Man kan ge bra gas under 3000 rpm utan att den hackar sig fram
2. Vridet mellan 3000 och 7000 rpm, är fantastiskt mycket bättre. (power wheelar mycket lättare)
3. Ljudet. som är en del av upplevelsen. Hörs man så syns man. Det är en ren säkerhetsaspekt om man inte gillar fetemuller

så kör på med snygga slipon(kolla mitt garage om ni vill se mitt)
Scannade bänkningspapper med före/efter effekt KANSKE kan övertyga mig gällande effekten.
Köra med spader ess mellan ekrarna kanske funkar på en 10-åring, men det behövs mer än så nuförtiden för att övertyga mig.
De 6 kilona har jag redan tagit bort runt midjan, och med tanke på dina påståenden 1 & 2, så har jag faktiskt lärt mig använda växelpetaren. Du vet att vridmomentet som ligger på vevaxels kurva är en helt annat då den går via växellådan?

Och ....som sagt....gillar man ljud. ( punkt 3 )..gör några hål i orginalburken, och vad gäller säkerheten; kör bättre istället. Som jag sagt tidigare.....en HD mullrar, det som vi har....puttrar.;)
 
Scannade bänkningspapper med före/efter effekt KANSKE kan övertyga mig gällande effekten.

http://www.riderforums.com/archive/index.php/t-25631.html

Nu vet jag varför John är kär i orginalet, den ser ju mer strömlinjeformad ut (linjer, linjer, linjer!), dvs ser ut som om man tjänar på vindmotståndet. Jag å andra sidan tänker slita bort det spader-esset och sätta dit nåt icke lika strömlinjeformat, så blir det lite utmaning! Åka i motvind med slipon, ny gren inför OS. :D

Det finns lika många sätt att göra saker på, som det finns personer. Känns poänglöst att ändra folks sätt att tänka, samt onödigt! Personligen tycker jag sliponet ser bättre ut än med orginal, så där är det en vinst utöver ljudet för min del. Det är väl det allt handlar om, personliga preferenser! :yoparty
 
Last edited:
Det är väl det allt handlar om, personliga preferenser!
Precis min åsikt! Blir lite irriterad att någon skriver att jag inte vet vad jag pratar om....
Den grafen du visar förresten....visar ju slipon tillsammans med PCIII.....inte enbart sliponet. Alltså...långt ifrån övertygad. Och rör det sig om så lite HK med slipon och PCIII....så kan jag tänka mig att det blir färre HK med ett slipon än med original. Skulle vara intressant att se om någon slängt på PCIII annat luftfilter och öppnat orginalröret lite...
Blir jag den första...? :)
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top