2598724 Seså, lugna ner er lite. Det är Sport Production vi talar om, inte MotoGP, NSBK eller ens R600 för den delen. Sport Production är den lägsta av våra klasser och det närmaste vi kommer Folkrace, typ. Bara tanken på att vi i lingonserien ivår lilla ankdamm som heter RR-Sverige ska använda kvalgränser och uteslutningar både ovanifrån och nerifrån är skrattretande. Jag har faktiskt viss förståelse för att muslimerna i Palestina och judarna i Israel har svårt att komma överens och dela samma jordplätt med tanke på deras blodiga historia och vilka värden som står på spel, men att snabba och långsamma förare i svensk RR's bottenserie Sport Production inte kan dela samma bana är ju löjligt. Precis som DQ skriver finns det något som heter hänsyn, respekt och ödmjukhet. Ansvaret för att göra en säker omkörning ligger på den som kör om, inte den som blir passerad. Desstum är varvningar en del av tävlingsmomentet oavsett vilken klass man kör i och därför synnerligen opassande att klaga över, rent gnälligt faktiskt. Oavsett vilken klass man väljer att tävla i bör man komma med en passande attityd (läs: hänsyn, respekt och ödmjukhet), det gäller speciellt när man ska tävla i korpserien/träsket/bottennappet. När man gör det så blir ens medtävlande inte till några problem. Det här pratet om farliga fartskillnader köper jag inte för en sekund. Det förekommer långt större fartskillnader på vilken träning som hellst och då är det inget problem. På Endurance måste fartskillnaderna vara än större och varvningarna fler men från det gänget hörs inga klagomål. Att kunna samsas är bara en fråga om inställning och attityd.