blueslow
klaseh
ER6-f eller n eller bägge ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej, jag kör en fullvuxen hoj, inget mesande med 600 eller 750RR:Benny skrev:Absolut!! Ser jag fram emot. Ska du köra 600 nästa år?
björn.e skrev:2582904Som jag ser det så är den stora fördelen och nakdelen att man inte behöver åka i överljudsfart där av kan man bromsa mer på gränsen.
björn
gixxermf skrev:2582951Nu får du förklara dig!
Menar du att du bromsade med 100 meter tillgodo p.g.a att cykeln gick så fort när du åkte R600?
Roadracing är en hastighetsgren och gillar man inte farter kanske man bör se sig om efter andra intressen...
björn.e skrev:2582965höörrruuuDet är kanske är så att det är lättare att bromsa i 180 jämfört med 250
Sen att du inte har bättre saker för dig än att spy galla är en helt annan femma, in på holken och dra i lilleskutt nu så du blir lite lyckligare
![]()
björn

RR ABBE skrev:2583025Kanske läge att ge pris för bästa B-förare vid VARJE tävling igen och inte bara vid linköpings SM.
Ska det vara blandad klass och den återfår konkurensen från förr så måste B-förarna få en chans att få pris!
Kanske en bra lösning om det blir sponsrade priser från Kawa?
Definiera "inte JÄTTE billigt"björn.e skrev:2582904Nu till alla där ute som inte kört rr. Tro inte nu att detta (om det blir nått) kommer att bli "JÄTTE" billigt för det är inte sanningen. Hojarna väger mycket och sliter sålika ganska mycket däck endå. Kanske inte lika mycket som en R600 men säkerligen i närheten. Går du omkull på fel ställe så blir det dyrt. Som jag ser det så är den stora fördelen och nakdelen att man inte behöver åka i överljudsfart där av kan man bromsa mer på gränsen. Man åker på snarlikt matreal och räjsen borde därför bli mycket täta. Jag har trott på detta hela tiden och hoppas att det är ett sätt att få fler till RR depån. Detta är bara en lite brasklapp i all väl mening.
björn
spyan skrev:
gixxermf skrev:2583088Inte äns kul att köra...
Mattias skrev:2583086Jag kanske inte borde yttra mig, eftersom jag inte är positivt inställd till detta.
Men ER6... Sicket sömnpiller. Jag tippar på att det här blir fikaklassernas fikaklass med fula brukshojar på banan. Tyvärr.
Jag är övertygad om att det säkert är kul att köra, men vem vill se traktorbrölande nakenhojar på banan? Till och med jag går och fikar.
Maverick_ou812 skrev:2583038Definiera "inte JÄTTE billigt"
Vad kostar (i runda slängar) en säsong i R600? Skippa res- och boendekostnader för sånt är individuellt.
50, 60, 70, 80, 90, 100 000 kronor?
Inkludera värdeminskning på hojen eftersom man i detta fallet måste köpa en ny ER6:a
sandstream skrev:2582933Nej, jag kör en fullvuxen hoj, inget mesande med 600 eller 750![]()

gixxermf skrev:2582995Lättare????
Vem har sagt att det ska vara lätt?
Kankse skulle ta och snacka med FIFA om man kanske skulle börja spela fotboll utan målvakt för det finns för många tallanglösa "FC Z killar" som vill spela VM.
Det är inte alltid lätt... och ska heller inte vara det...![]()
Detta blir en grymt bra klass för föredettingar samt unga hetsporrar som inte får köra R600 för pappa. Sen att en hel drös blyrökare inte vill se sig förnedrade av tunga traktorer gör det hela inte sämreDu är lika optimistisk som vanligt.Mattias skrev:2583086Men ER6... Sicket sömnpiller. Jag tippar på att det här blir fikaklassernas fikaklass med fula brukshojar på banan. Tyvärr.
Esquire skrev:2583350Du är lika optimistisk som vanligt.
En klass full med oerfarna förare och återfallsrävar som inte vill bli slagna av ungtupparna. Det har potential att bli den stora kraschklassen 2007.![]()
Jag tycker att det skulle vara intressant att ställa upp i denna cup. Men det beror lite på om/när jag får min nuvarande hoj såld och vad jag får för den.
För om man ska fundera lite på ekonomin:
* ER-6n har inte funnits nog länge för att vara billig på begagnatmarknaden. Jag tror man får ha lite flyt för att kunna hinna någon för under 50000kr i Sverige.
* Sedan ska den ju utrustas lite med kraschpuckar och vad det nu var man skulle få ha.
* Licens kostar säkert en liten slant att ta.
* Jag skulle behöva införskaffa skinnställ, andra handskar, andra stövlar och så vidare.
* Däck kostar en del, och man kanske ska sätta undan lite till ett kraschkonto.
* Med mera...
Så det är inte lågbudgetracing det handlar om. Kanske snarare "relativt billig racing". Antagligen så kommer jag inte att ha råd, men den som lever får se.![]()
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |
|
Öhlins, som under många år ... |
|
|
|
Bridgestone lanserar nytt sportdäck
Bridgestone har presenterat... |
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |