Tjabba!
Köpte en Kawasaki ER-5 för ett par veckor sedan. Vilket blir min första hoj. Så jag är ganska ny inom ämnet och är därför inte så kunnig.
Dem senaste dagarna har jag haft problem med att starta den.
Tror jag har haft chocken eller någon annan bränsleventil öppen för länge och därav "dränkt motorn"?
Har stängt av chocken och har bränsleventilen på "PRI" och startar den för att "bränna upp" bensinen ifall den nu är dränkt. En dag tog batteriet slut pga av alla försök så jag har fått ladda om den.
Idag fick jag igång den, fast det vara bara i några sek tills den dog igen.
Nu undrar jag ifall det är så att jag kan har "dränkt" den eller om det kan vara något annat.. rätta mig ifall jag har fel.. om det nu är så, vad bör jag göra?
Köpte en Kawasaki ER-5 för ett par veckor sedan. Vilket blir min första hoj. Så jag är ganska ny inom ämnet och är därför inte så kunnig.
Dem senaste dagarna har jag haft problem med att starta den.
Tror jag har haft chocken eller någon annan bränsleventil öppen för länge och därav "dränkt motorn"?
Har stängt av chocken och har bränsleventilen på "PRI" och startar den för att "bränna upp" bensinen ifall den nu är dränkt. En dag tog batteriet slut pga av alla försök så jag har fått ladda om den.
Idag fick jag igång den, fast det vara bara i några sek tills den dog igen.
Nu undrar jag ifall det är så att jag kan har "dränkt" den eller om det kan vara något annat.. rätta mig ifall jag har fel.. om det nu är så, vad bör jag göra?