Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lägg om kosten. LCHF is the shit! Jag la om i Mars och har aldrig varit piggare eller mått bättre. Inga blodsockerfall eller annan skit längre. Som bonus har jag tappat 10 kilo....![]()
Synd bara att LCHF-mat suger. Typ som att ligga på deff året runt..
Lägg om kosten. LCHF is the shit! Jag la om i Mars och har aldrig varit piggare eller mått bättre. Inga blodsockerfall eller annan skit längre. Som bonus har jag tappat 10 kilo....![]()
Tuggummi har visat sig göra folk smartare under tiden de tuggar, och jag tycker det har haft uppiggande effekt när jag har kört bil långt också. Har nog inget med innehållet att göra utan att man indirekt ökar blodflödet i närheten av hjärnan.
I övrigt, träning
Frugan och någon kompis håller också på med det där.
Visst. Dom har gått ner i vikt.
Men till vilket pris då?
Frugan och någon kompis håller också på med det där.
Visst. Dom har gått ner i vikt.
Men till vilket pris då?
Pris?
http://www.kostdoktorn.se/mina-halsovarden-efter-5-ar-pa-lchf
Jag säger inte att LCHF är en universal kosthållning som funkar för alla men varför den skulle vara sämre än högkolhydratskost har jag inte förstått.
Det jag inte förstår är varför LCHF skulle ge några mirakel, jämfört med en normal balanserad kost utan snabba kollisar ..
För att det inte bara är dom snabba kolisarna som är "dåliga". Alla kolhydrater omvandlas till glukos som höjer insulinet, och med högt insulin i blodet vill kroppen lagra på sig fett. Detta väldigt förenklat, vill du ha mer vetenskapliga förklaringar kan du ta en titt på kostdoktorn.se.
Ja! Ingen öl godis osv![]()
Irrelevant för en tränande individ..
Anyway, jag menade inom detta ämne - pigghet
Björn Ferry håller inte med dig...![]()
Det jag inte förstår är varför LCHF skulle ge några mirakel, jämfört med en normal balanserad kost utan snabba kollisar ..
Eller Jonas Colting, långdistanslöpare/triathlonatlet.
Jag förstår inte heller men det verkar funka iallafall. Sen i februari har jag nästan inte ätit några snabba kolhydrater och haft en ganska kontrollerad kost. Dock nästan helt utan viktnedgång. Sen ett par veckor tillbaka bytte jag till LCHF och har tappat 4 kg (13 dagar mellan vägningarna, samma våg). Ingen förändring i träningen eller nåt annat, enbart mat. Jag har inte minskat mitt kaloriintag, det ligger stadigt över 3000 men under 3500, precis som innan. Den enda skillnaden, alltså, är att jag inte äter några stora mängder kolhydrater - ligger på ungefär 30 g om dagen.
Ledsen, men du har bara tömt musklernas och leverns glykogendepå, då du ströp bort tillförseln av kolhydrater. Därmed tappar man väldigt mycket vätska om man slutar med kolhydrater.
En bodybuilder t ex, han kan väga 10 kg mer dagen efter tävling då han fyllt upp depåerna igen på glykogen och vätska. Han har ju knappast gått upp 10kg fett..
LCFH är inte magi..
Energi in - Energi ut gäller, oavsett om energin kommer från kolhydrater, protein eller fett
Dom tömmer man på ett par dagar om man inte tillför nya kolisar....hur förklarar du en stadig men långsam viktnedgång under dom 5 månader jag kört LCHF?
Så bodybiulders klämmer i sig tio kilo kolisar och vatten dygnet efter tävling? Tillåt mig tvivla....
Energi in och ut må vara sant med en högkolhydratsdiet, men kroppen är inte fullt så enkel. Det är VÄLDIGT svårt att gå upp i vikt på högfettsdieter, så på något sätt reglerar kroppen det annorlunda då....
Tja, du får väl googla då
Jag själv åker upp 5 kg på ett par dagar efter deff, och då är jag varken stor eller vätsketömd vid tillfället
Jag förklarar det som att du förbrukat mer energi än du stoppat i munnen.
Jag hävdar fortfarande att du har fel, men det här är lite väl OT.. Tycker vi borde ha en kosttråd då det är många som tycker det är kul och intressant![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |