Energidryck av hälsosammare variant?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Ett litet I-landsproblem: efter att ha arbetat med händerna i 10 år ska jag nu få en kontorstjänst. Erfarenheter visar att om jag jobbar aktivt och ståendes så håller jag mig allmänt pigg. Men om jag sätter mig ner och vilar så går kroppen in i sleep-mode direkt. Därför vilar jag aldrig på arbetstid, sån duktig arbetare är jag :tummenupp

Men nu ska jag alltså sitta på kontor och planera produktionen, vilket innebär att jag kommer sitta ner mycker. Likamed: risk att kroppen går in i sleep-mode. Därför undrar jag vad man kan ta till, förutom kaffe, att hålla sig vaken på dagarna? Men jag vill helst inte dricka massa läsk. Jag tror att det kan ta en månad innan min kropp kommer vänja sig vid att sitta ner...

Så tips mottages!
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
du kanske borde se över dina livsvanor för övrigt istället för att leta komplement som håller dig pigg?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sov tillräckligt på nätterna, drick vatten och ta en promenad ibland.
Ta några promenader ut i produktion och prata med folk? ;) Dels har folk ute i produktion ibland bra idéer, och dels så får du vispa runt blodet i kroppen lite.
 

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Dalby
Hoj
En svart Qvarna 701
Be om ett höj- och sänkbart skrivbord och stå upp. Klart.

Detta är ett bra förslag. Är själv kontorsråtta och står upp och jobbar hela dagen, bl.a. för att hålla mig vaken :brinnerup men även för att jag tycker det är skönare att stå än att sitta hela dagen lång.
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Vatten är ganska underskattat + att du kommer piggna till varje halvtimma när du måste springa å pissa efter allt du hinkat i dig! :tummenupp

Visst är det så att vatten fungerar.
Brukar sitta och tvinga i mig någon liter om jag känner mig hängig på jobbet.

Ha mycket ljus vid arbetsplatsen:tummenupp

Ja, det brukar hjälpa också.
I alla fall för mig. Men det brukar snarare bli mycket ljus PÅ arbetsplatsen (jobbar natt och kör lastbil).
 
Last edited:

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Detta är ett bra förslag. Är själv kontorsråtta och står upp och jobbar hela dagen, bl.a. för att hålla mig vaken :brinnerup men även för att jag tycker det är skönare att stå än att sitta hela dagen lång.

Det är även väsentligt mycket bättre rent ergonomiskt att stå kontra sitta ner.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
du kanske borde se över dina livsvanor för övrigt istället för att leta komplement som håller dig pigg?
Självklart är det något jag tänker på ofta, men jag är hyperaktiv/rastlös vilket kan innebära att jag inte alltid känner av tröttheten och när jag borde sova/äta, tyvärr.
Men ska försöka ha bättre vanor nu när man inte behöver springa runt fabriken hela tiden!

http://blog.junkyard.se/2011/04/looptroop-pa-vag/

Kolla vid ungefär en minut, är Promoes juice med ingefära och citron, tror det kan vara något värt att testa.

Sådan här är alltid trevligt att testa. Jag behöver inte världens mest uppiggande dryck, utan något att ta istället för kaffe att ha på skrivbordet.

Sen ska jag alltså ha:
Vatten
Mjölk
Juice

Det här kan vi utveckla, hur är det med de där nya dryckerna, vitamin-vatten eller vad kallas dem??? :va Har iofs hört att de inte ger nån vidare effekt
 
Last edited:

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Koffein är nog det bästa, om det biter på dig. Själv kan jag dra i mig 400mg (motsv typ 1L kaffe) utan att känna något alls, tyvärr

I övrigt, träning och bra kost! :D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Koffein är nog det bästa, om det biter på dig. Själv kan jag dra i mig 400mg (motsv typ 1L kaffe) utan att känna något alls, tyvärr

I övrigt, träning och bra kost! :D

Jag har i många års tid haft som vana att sänka en rejäl balja kaffe precis innan sänggång.

Efter att jag slutade med det fuckade jag upp mina kvällar/nätter och sover generellt för lite...
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Att äta nån typ av mellanmål då och då är inte så dumt. Typ frukt eller en macka en gång varannan timme eller nåt sånt..
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top