Det går inte att svara bra på ...
Det enda du kan titta lite extra på är följande pungter:
-Om ventilspelet ändrar sig ofta.
-Oljan blir "svart" fort.
-Sämre gång / oljud i motorn.
Annars är det sunt förnuft som gäller, håll koll på hur mycket du kört och riv inspetera motorn när du tycker den gått nog långt!
(kolla andra likadana hojar vad folk bytt/gjort åt dem)
-Byt kolv
-Kolla ventilerna/sätena/styrningarna alternativt byt dem.
-kolla ramlagerna/staken alternativt byt
Jag har kört ca800mil med min DR-Z och den visar inga syntomer på slitage än, ja kommer köra minst 09 utan att riva något![]()
(Ja har inte ens behövt justerat ventilerna sen motorn byggdes)
Klart du kan åka med E kammar, sök på www.thumpertalk.com. Vad jag har läst mig till, har det funnits std motorer som rasat pga av att ventilerna gått av.
Okej, men vad är lämpligt att inte överskrida 1000, 1500, 2000 eller så.
För jag skulle ju helst byta berörda delar innan den börjar låta illa, vara på säkra sidan.
Ska nog sätta mig och läsa på thumpertalk nån gång.
