Hinkas
Sege säger: KÖR!
Neh, du måste vänta 2år... Hade du däremot tagit det när du var 18, hade du fått tungt vid 20års ålder, 2 år senare alltså...
Som jag förstått det....
Som jag förstått det....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Pungis skrev:Ja, spelar ingen roll när/om du tog A-beg. Du kan köra upp när du fyllt 21. Hur gammal är du nu? 20? Varför inte köra A-beg ett år sen när du fyller 21 plocka bort strypningarna?
mjäää, automatiskt å automatiskt...landen skrev:..om att jag får det automatiskt när jag fyllt 22 om jag tar det när jag är 20.
Jag är 19 nu och tänkte ihandla en cbr 600 eller liknande strypt till 25kW och köra på i sommar för att sedan nästa sommar (då jag fyller 21) bara just plocka bort det och köra för "fullt".
berggren_martin skrev:Om man har mellankortet, så förvinner effektbegränsningen automatiskt (1) på 21-årsdagen eller (2) efter två år.
En polare till mig tog mellankortet vid 20 och fick tunga vid 21. Det var visserligen för några år sen men jag skulle gissa på att det är samma system nu.landen skrev:Jag litar på dig, mest för att jag vill att det ska var så, orka köra upp för en 600 som jag redan kört på i ett år liksom!
berggren_martin skrev:En polare till mig tog mellankortet vid 20 och fick tunga vid 21. Det var visserligen för några år sen men jag skulle gissa på att det är samma system nu.
Va? Det låter ju helt sjukthållundan skrev:SÅ ÄR DET INTE NU!!!!!!!!!!!!!!
![]()
fel!berggren_martin skrev:En polare till mig tog mellankortet vid 20 och fick tunga vid 21. Det var visserligen för några år sen men jag skulle gissa på att det är samma system nu.
Ärligt talat så har dem inte så stor koll heller, å iaf i min teoribok så står det inteSkalman skrev:Dagens tips: Ring körskolan. De bör (ska) ju ha järnkoll på det där.
Skulle kanske kunna kolla i mina teoriböcker om jag orkar. Får se)
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |