En väldigt dum fråga till er...

OlleR6 skrev:
Ärligt talat så har dem inte så stor koll heller, å iaf i min teoribok så står det inte :( Bäst är nog att ringa vägverket å fråga!
exakt, min skola hade jävligt dålig koll. Och när jag va inne hos polisen o fråga angående om hur privatövningskörning gick till så hade ´de ingen aning. Så VV är nog det enda o sats på om man har frågor!

det var därför FM (försvarsmakten) printa ut mitt kort oxå =) Dom hade la ingen järnkoll direkt =) Körde upp på en fulleffekts KTM 640 LC4 :yoparty

:hej

hållundan skrev:
det var därför FM (försvarsmakten) printa ut mitt kort oxå =) Dom hade la ingen järnkoll direkt =) Körde upp på en fulleffekts KTM 640 LC4 :yoparty

FM har sina egna regler för det mesta så, tex bogsera en mc me mc :)
Jag kommer få mellan kort genom FM fast vi kör på husqvarna 250 cc :)

Jihaaaa..... .258 e världens sköjigaste hoj.... den har man älgat runt på ca 1000 mil......

men du kör inte upp på 258an vettu.....

Men om det nu är så att jag måstre köra upp en gång till då äår det ju lungt, men varför i helv***te ska jag skriva ett nytt prov, som jag då gjorde för 1 år sedan, (talar in i framtiden nu).

Kankse ska lägga ner hojdrömmarna och satsa på en snabb bil istället, den är ju bara att köra, helt sjukt att man inte behöver speciellt kort för vissa bilar.

En hel vetenskap detta ju, om någon har exakt fakta så posta gärna!

Ska ringa vägverket imorgon och höra hur dom ska ha det...

Du behöver inte skriva något nytt teoriprov om du har tagit Lätt el Mellankort :fakta

Jag ringde nyss Vägverket!, enligt hon jag prata med så trodde hon att jag skulle få det efter 2 år efter att ha tagit mellan!. Men om jag kunde köra upp en gång när jag fyller 21 det visste hon inte. Så vägverket verkar inte ha koll dom heller. Men jag skulle ringa på fredag igen för att få prata med en MC inspektör!

Så återkommer väl då.

OlleR6 skrev:
Det sjukaste med hela det här systemet är att man får köra en 110hk snöskoter när man är 16. 0-100 på ~2.5 sek och totalt jävla livsfarlig. Dessutom kan du när du är 18 sätta dig i en 650hk Amerikanare som inte går svänga med. Men köra en 50 hästkrafters ER5-a, det får du inte förns du är 21.

Nu säger jag inte att de e fel med full effekt först förns man är 21, men dem kanske borde testa å inte bara läsa på papper dem som sätter lagarna.

För övrigt så tror jag det är vettigt att ta mellankort å köra strypt om man inte kört hoj så mycke tidigare, än att direkt sätta sig på en hoj me vikt/effektförhållande på 1:1...

Kör både hoj och skoter. Tycker personligen att skotern är mindre farlig än hojen vid jämförelse men okej jag förstår vad du menar.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT