en tråd för landsvägsreggade enduro/crossar

StewOo skrev:
Skall vi slåvad? jag lovar! men den hade VÄLDIGT dålit acc...

det går inte att dreva mer än vad den orkar, kört en ostrypt dt125r-03a och den orkar nätt och jämt varva ur på 6an, då går det 135kmh, och det ska då vara minst 10hk till för 160kmh :fakta
 
Messiah skrev:
det går inte att dreva mer än vad den orkar, kört en ostrypt dt125r-03a och den orkar nätt och jämt varva ur på 6an, då går det 135kmh, och det ska då vara minst 10hk till för 160kmh :fakta

den hadde annan fögg, luftfilter å dämp tror jag..å de va en 94a
 
Hörreni pojkar, låt säga att man drevar så högt att den inte orkar varvar ur, då kan man slira upp den i högre farter på kopplingen.. Varför tror ni aldrig på vad folk säger? Kan ha vart en rejäl glädemätare också.
 
cRoC skrev:
Hörreni pojkar, låt säga att man drevar så högt att den inte orkar varvar ur, då kan man slira upp den i högre farter på kopplingen.. Varför tror ni aldrig på vad folk säger? Kan ha vart en rejäl glädemätare också.

Men va less jag blir på puckade svar som dessa :kocko hur fan ska man kunna komma upp i 160 av att slira på kopplingen när dom knappt orkar varva ur 6e växeln i 135???
tror du att det ger bättre effekt på bakan genom att slira på kopplingen lr??
seriöst så är ni ju fan wasted om ni tror ni ska få upp en dt125r i 160.... :fatta!
 
Messiah skrev:
Men va less jag blir på puckade svar som dessa :kocko hur fan ska man kunna komma upp i 160 av att slira på kopplingen när dom knappt orkar varva ur 6e växeln i 135???
tror du att det ger bättre effekt på bakan genom att slira på kopplingen lr??
seriöst så är ni ju fan wasted om ni tror ni ska få upp en dt125r i 160.... :fatta!

Min gör faktiskt 304.43 km/h! :fakta
 
Messiah skrev:
mmm min gjorde 125kmh oxxå, fast slirade jag på kopplingen gjorde den 258kmh :3freak

Aha, får man slira på kopplingen när man mäter toppfart? Det visst ju inte jag. Min gör 743.08 km/h med koppelslir! :hihi
 
Tjet skrev:
Aha, får man slira på kopplingen när man mäter toppfart? Det visst ju inte jag. Min gör 743.08 km/h med koppelslir! :hihi

ja men fan oxxå! vissa kör med NOS istället för kopplingsslir, i vissa klasser får man tom köra med båda :tuttar
 
Messiah skrev:
Men va less jag blir på puckade svar som dessa :kocko hur fan ska man kunna komma upp i 160 av att slira på kopplingen när dom knappt orkar varva ur 6e växeln i 135???
tror du att det ger bättre effekt på bakan genom att slira på kopplingen lr??
seriöst så är ni ju fan wasted om ni tror ni ska få upp en dt125r i 160.... :fatta!


Haha.. Om den inte orkar varva upp mer så kan man slira upp den i högre varv och därmed högre hastighet. (Sliter sönder grejerna, ja, men det har inget med saken att göra just nu) Tror du mig inte? Testa själv.
 
cRoC skrev:
Haha.. Om den inte orkar varva upp mer så kan man slira upp den i högre varv och därmed högre hastighet. (Sliter sönder grejerna, ja, men det har inget med saken att göra just nu) Tror du mig inte? Testa själv.

ojojoj, du är ju fan blåst! får du ut mer effekt genom att slira på kopplingen? :kocko
 
Messiah skrev:
ojojoj, du är ju fan blåst! får du ut mer effekt genom att slira på kopplingen? :kocko

Men lyssna , om du ligger och pressar på sexan , men du har drevat den så att du bara kan ligga på ca 6000 varv , under effektpuckeln alltså , sen när du ligger o pressar , och sen slirar på kopplingen så orkar den varva upp mer och upp till tex där du har mest effekt , då kommer den orka gå fortare , förstår du?
 
Messiah skrev:
ojojoj, du är ju fan blåst! får du ut mer effekt genom att slira på kopplingen? :kocko


Tänk till lite va?

För att få effekt måste du ha varv. För att få varv måste du ha rätt drevning, om du inte har rätt drevning kan du slira upp den i högre varv. :kocko
 
men puckade jävlar en dt125r orkar knappt hålla 135km/h på dom varv där den ger max effekt!!!! hur fan ska man kunna köra 160 då genom att dreva och slira på kopplingen? med drevning för 160km/h så tror jag inte ens den orkar varva ur på 5e växeln.....min -89a gjorde nätt och jämt 125 på 6an och den orkade inte med högre drevning hur jag än snärtade med kopplingen och hur jag än låg klistrad mot tanken :fakta
 
Last edited:
Messiah skrev:
men puckade jävlar en dt125r orkar knappt hålla 135km/h på dom varv där den ger max effekt!!!! hur fan ska man kunna köra 160 då genom att dreva och slira på kopplingen? med drevning för 160km/h så tror jag inte ens den orkar varva ur på 5e växeln.....min -89a gjorde nätt och jämt 125 på 6an och den orkade inte med högre drevning hur jag än snärtade med kopplingen och hur jag än låg klistrad mot tanken :fakta


Läs igenom mitt första inlägg igen.
 
cRoC skrev:
Tänk till lite va?

För att få effekt måste du ha varv. För att få varv måste du ha rätt drevning, om du inte har rätt drevning kan du slira upp den i högre varv. :kocko

Du tror inte att någon effekt försvinner ut i kopplingen då? ;)
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top