En tjejkompis tipsade om denna blogg

Möjligtvis kunde en kost- och hälsoinformation införas i samband med besöken hos barnmorskan. Det vore bra skit.

Ja...det vore väl inte fel, för visst får dom havande reda på vad dom ska undvika att äta. Vissa grejer kan man ju tycka är självklara...men det kanske måste till svart på vitt för att dom ska fatta.

Det som en gång i tiden var självklart sunt förnuft, verkar ha ersatts med slappa puckon som gärna lever sina liv genom TV:n, chipspåsen och colaflaskan. Och så får ungarna lixom bara hänga med.

Frihet=ansvar och alla människor klarar inte av det.

Ja...det vore väl inte fel, för visst får dom havande reda på vad dom ska undvika att äta. Vissa grejer kan man ju tycka är självklara...men det kanske måste till svart på vitt för att dom ska fatta.
Den informationen handlar väl mer om att man inte får äta lax och annat äckelpäckel som man ändå inte bör äta? :)

Tänkte mer på den oerhört komplicerade energi in <-> energi ut principen och lite grundläggande information om kosthållning. Det blir lätt att jag fäller en tår inombords när barnen på dagis frågar om de kan få cola till lunch, "för de får faktiskt det till frukost". Toppa det med lite vanlij/fruktyoghurt och crunchmüsli så har vi en perfekt start på ett liv i fetma. Glöm inte heller kvällsgodiset.

Blir uppriktigt ledsen när föräldrar "introducerar" sina barn för godis när de är 2-3 år. För att "vänja" de så att de inte "glufsar" i sig när de kommer upp i åldrarna. Sockerberoende, vad är det? Varför inte introducera de för alkohol också när vi ändå håller på? Lite amfetamin?

Ja, dessa människor finns. I min närhet t o m.

Blir uppriktigt ledsen när föräldrar "introducerar" sina barn för godis när de är 2-3 år. För att "vänja" de så att de inte "glufsar" i sig när de kommer upp i åldrarna. Sockerberoende, vad är det? Varför inte introducera de för alkohol också när vi ändå håller på? Lite amfetamin?

Ja, dessa människor finns. I min närhet t o m.

Men, snälla du, du jämför väl inte godis med alkohol och amfetamin?! :huvet Jag hoppas att det bara är ett sätt, jävligt dumt tycker jag, att överdriva.
Min egen dotter fick nog smaka sötsaker redan innan hon var 2 år. Under förutsättning att hon inte drabbas av någon ätstörning under sin uppväxt så borde hon rimligtvis kunna hantera sitt godisätande ganska bra tror jag, annars skulle jag aldrig ha tillåtit henne att äta godis förräns hon flyttade hemifrån, då jag ej anser mig kunna bestämma över henne, och samtidigt skulle jag försöka se till så att godis blev förbjudet.
Men att introducera godis för barn enbart för att de inte skall glufsa i sig låter ju lite konsigt. Jag och mamman började ge vår dotter godis därför att det är gott, inget konstigt med det.
Dessutom ber jag er försöka komma ihåg att det finns människor med ätstörningar runt omkring. Fler än vad många kan tro. Visst, det är en sjukdom som man kan söka hjälp för men det är lite jobbigare och krångligare att fixa till än t ex ett brutet ben. Sedan skall ett sådant beteende INTE föras över på barn. Då är man, enligt mig, en dålig förälder oavsett vad man har att skylla på. Tyvärr är ju ätandet inte det enda barn får lära sig hemma, kom ihåg det.

Varför funkar inte länken?!

:hihi

har för mig att hon skrev nåt om att hon skulle byta bloggadress, så antagligen har hon tagit bort den som det länkas till i första inlägget. ingen aning om vad den nya adressen var dock så tyvär, kan inte hjälpa dig:D

:hihi

har för mig att hon skrev nåt om att hon skulle byta bloggadress, så antagligen har hon tagit bort den som det länkas till i första inlägget. ingen aning om vad den nya adressen var dock så tyvär, kan inte hjälpa dig:D

:gnissla :rolleyes:

Fuck...vilket berg!! :3freak Den av er som vill bestiga henne räcker upp en hand. :näsblod

Fula brudar är nog det bästa fucket man kan få på en kväll. :yoparty

nu undrar säkert folk hur jag tänker...? :va

jo det ska jag förklara, En ful brud knullar alltid som om det vore sista gången! :D
bättre en så blir det inte... :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...