En Stoooooor Varning

Status
Ej öppen för fler svar.
Ja herreguh. Du måste medge att det verkar jävligt suspekt.

12/7 Har du problem med hojen du köpt nyligen.
15/7 Fick du reda på att det var ett jävla jobb att fixa detta.
17/7 Blir din hoj stulen.

Lägligt..

Varför har inte polisen hittat din gamla sura, trasiga FZR? Verkar det troligt att tjuven behållt den eller att den är fraktad till Polen eller liknande?

Vem fan sätter larm på en hoj från 87?

Kawa Tina skrev:
Surt och Tråkigt att du inte får stålar från FB.
Kan vara värt nämna att Polisen och FB snubbar surfar in här rätt ofta. Vad jag hört.

Kawa tina
Finns många utredarade på försäkringsbolagen som faktist åker sporthoj och är medlemmar här. Jag vet minst en.
Så att du blivit anmäld är inte alls konstigt.
Tycker också att det verkar som många lägliga omständigheter. Men det får stå för dig själv.

Synd om dig om det är som du säger. Men som många skriver så får du bråka vidare med dem då. Lycka till i så fall

Sharadkingboy skrev:
alltså vad fan sysslar du med?!
OM du misstror mig så får det stå för dig, men ja tycker INTE du ska komma här med en massa antagande, FÖRTAL kallas det för, och dessutom så handlar det INTE om ngt bedrägeri, och de som kan ngt vet att det är LÄTT i Svennelandet att få reda på identitiet etc.
Ja, vad fan sysslar du själv med?
Nu förväntar jag mig att du definierar exakt vad i mitt föregående inlägg som är förtal! Kan du inte med precision definiera vad som är förtal så anser jag den delen av det här som utagerad.

Ni andra ska få läsa en intressant sak men först bakgrunden:
<Bakgrund>
Jag har, som ni ser i min profil, en 3/4 FZR 1000 -91, bland annat motor etc.
Den som vill kolla så att min 3/4:ing inte är stulen skickar pm och får i retur regnummer med mer så fort jag hinner hem och hämta pappren. Kan plåta liket (även ram- och motornummer med mer) och lägga upp foton också om så önskas.
Nämner detta så att ingen tror att det rör sig om en stulen knarr.
Hursomhelst så står jag i valet och kvalet huruvida jag ska skrota (= sälja av i delar) eller leta rätt på nån form av kraschkåpor och sätta ihop knarren för försäljning.
</Bakgrund>
Jag nämnde därför (i nån av de tidigare trådarna i ämnet eller i ett pm, minns ej vilket) att jag hade motor, fuggar, luftburk, CDI, kabelstam, avgas med mer att sälja.
Direkt fick jag frågan huruvida jag hade gjort eller planerade att göra försäkringsbedrägeri.
Härifrån får ni själva bilda er en uppfattning om vad den som inleder med att ställa en sådan fråga har för inställning till moral etc.

Dessutom vill jag uppmana er alla att tänka efter vad den har för uppfattning om SH-members som i en tråd varnar alla för att det finns nån här (eller nån annanstans) som inte tycker om försäkringsbedrägeri. Behöver man verkligen varna folk för detta? Förstår inte de flesta att detta är olagligt och illa omtyckt eftersom man själv (dvs alla vi andra) blir ekonomiskt drabbade?
Själv får jag uppfattningen att den som varnar andra på så sätt som gjorts i den här tråden tror att detta är vanligt här på SH. Det förekommer säkert här liksom på alla andra ställen men jag tror inte det är så vanligt.

Till er som beklagar Sharadkingboy:
Ja, jag beklagar också, men endast under förutsättning att han är oskyldig.
Annars tycker jag det är helt ok att han inte får nåt. Men ni (även Sharadkingboy) måste väl liksom bland annat eisbaer ändå hålla med om att det är oerhört många indicier som pekar åt exakt samma håll.

En liten påminnelse till er alla:
Varje stöld eller försäkringsbedrägeri medför att stöldpremierna på våra hojar går upp. Fb:en sitter inte stillatigande och bara slantar upp. De räknar iskallt på skador och stölder år efter år och sätter premierna därefter.
(notera att jag inte säger specifikt att Sharadkingboy begått försäkringsbedrägeri här och jag menar det inte heller)

Sharadkingboy:
Ang att nån på fb skulle ha sagt att det är nån på SH som skulle ha satt dit dig: Betvivlar faktiskt detta. Jag tror verkligen inte att fb anger vem (eller vilken grupp) som anger dem som fb misstänker för f-bedrägeri. Det vore ju liksom ungefär som att bita den hand som föder en.
Men jag ska kolla i veckan med en lirare som jobbar med trassliga skaderegleringar och fråga om han har någon personlig uppfattning i just den frågan.

Om du nu anser dig ha blivit felaktigt behandlad så får du väl överklaga. Du sade ju vid nåt tidigare tillfälle (i en tråd eller i ett pm) att du hade fått motorn fixad (eller utbytt) på verkstad. Jamen dåså, visa kvittot på detta för fb så ökar ju din trovärdighet högst markant. Högst markant!
Om du nu skulle ha låtit nån åtgärda detta och pröjsa svart (notera att jag inte lägger några negativa värderingar i den delen av det här) så kan du ju åtminstone visa upp gamla motorn/delarna och på så sätt påvisa att du faktiskt har åtgärdat problemen. Det väger inte lika tungt som ett kvitto från den lokala mc-verkstaden men det är bättre än ingenting.
Se där ja, istället för att som du påstår "förtala" dig så kommer jag alltså med konstruktiva förslag på hur du ska gå vidare.

Slutligen utan att tänka specifikt på Sharadkingboy:
För den som eventuellt planerar att hitta på nåt fuffens för att försöka bli av med en hoj så kanske det här kan vara en läxa. Som sagt utan att tänka specifikt på Sharadkingboy såsom någon buse eller så.
Sharadkingboy, jag förstår om du tycker jag är en riktig jävla skitstövel men det får du väl tycka då. Du har ju delvis rätt eftersom jag titt som tätt säger vad jag tycker utan att hymla, nåt som sällan är till fördel. Men det är ju som bekant ett fritt land så jag tänker fortsätta säga vad jag tycker.

Alltså det här är ju ingen dålig soppa! Jag fick en fundering här bara... om man köper en hoj, upptäcker fel på den och får den stulen 5 dagar senare måste man ju vara oerhört seg-tänkt om man gör ett försök till bedrägeri ens! Jag tror faktiskt att det handlar om maximal otur - för som sagt ingen är väl så dum att dom gör ett bedrägeri efter så kort tid! Eller?

xtreme skrev:
Alltså det här är ju ingen dålig soppa! Jag fick en fundering här bara... om man köper en hoj, upptäcker fel på den och får den stulen 5 dagar senare måste man ju vara oerhört seg-tänkt om man gör ett försök till bedrägeri ens! Jag tror faktiskt att det handlar om maximal otur - för som sagt ingen är väl så dum att dom gör ett bedrägeri efter så kort tid! Eller?

Japp tycker med att så jävla trög kan man ju inte vara. Hade man ens fått tanken att göra det så hade man ställt in hojen och väntat tills i vår. Inte för att man ens skulle få tanken att göra det då man har alldeles för mycket att förlora på en sådan här sak. Tycker synd om dig om du nu har rent mjöl i påsen och önskar dig lycka till med att hitta hojen. En hoj från -87 är ju inte så dyr, så du går nog inte under. Synd bara att det skapar ett problem för dig att försäkra saker i framtiden. Men som sagt var har du rent mjöl i påsen så håll huvudet högt och kämpa vidare,,eller om det nu handlar om bedrägeri så tycker jag att du får skylla dig själv. Men det är dumt av alla sh medlemmar att sitta och spekulera om din historia. Det är endast du själv som vet sanningen och vi andra spekulerar i onödan :tummenupp

Det är såååååååå många saker som är såååååå skumma, visst... otur kanske... hur som helst så har du klantat dig rejält med de trådar du startat här, sånt brukar slå tillbaka på en.

Sen att f-bolaget enbart gjort detta p.g.a det som är skrivet på sporthoj.com är jag väldigt tveksam till. Även fast man följer upp ip nummer så är det illa svårt att bevisa vem som satt framför datorn.

/ Hannes

Inskickat av duckie
Hmm....just ANTAGANDEN och FÖRTAL är väl det du sysslar med, när du påstår att en eller flera medlemmar på SH anonymt har anmält dig till försäkringsbolaget.

Sharadkingboy skrev:
Så vart kom du in på detta?! Antagande och Förtal är det INTE, dessutom så har jag inte heller namngivet något, vilket krävs för det ska vara förtal.QUOTE]

Hallå vänta nu ett tag!!!
Du tar upp ett problem och vill med de (antar jag) höra va vi andra tycker om de. Sen slänger du en sån kommentar till Duckie som denna...
Hon kom kanske in på denna tråd för att just DU startat den och vill att vi andra ska läsa den. Eller är de så kanske att bara de som skriver de du vill höra får yttra sig?

Shit säger jag bara! :va

Efter att ha läst detta flera gånger tycker inte jag att det är speciellt konstigt att FB tycker att detta verkar skumt. Det tycker jag också och jag sparar inte ens pengar på tycka det.

Sharadkingboy skrev:
Så kanske man kan se det, MEN har ju inte gjort ngt och varför i helvete då får ngt straff för det?!

Därför att FB ser det som ett brott....stavas FÖRSÄKRINGSBEDRÄGERI

haha, han skäller ju ut sporthoj.com medlemmarna i den där tråden osså

Ett tips till er i samma sits, ni som har larm men inget bevis för det, är ju att innan något händer åka och visa upp hojen för ett FB's kontollant så han kan intyga att det sitter ett fungerande larm på hojen.
Då torde alla frågetecken vara uträtade.

TACk

xtreme skrev:

Tack för förståelse

Tackar

Maxxi skrev:
Japp tycker med att så jävla trög kan man ju inte vara. Hade man ens fått tanken att göra det så hade man ställt in hojen och väntat tills i vår. Inte för att man ens skulle få tanken att göra det då man har alldeles för mycket att förlora på en sådan här sak. Tycker synd om dig om du nu har rent mjöl i påsen och önskar dig lycka till med att hitta hojen. En hoj från -87 är ju inte så dyr, så du går nog inte under. Synd bara att det skapar ett problem för dig att försäkra saker i framtiden. Men som sagt var har du rent mjöl i påsen så håll huvudet högt och kämpa vidare,,eller om det nu handlar om bedrägeri så tycker jag att du får skylla dig själv. Men det är dumt av alla sh medlemmar att sitta och spekulera om din historia. Det är endast du själv som vet sanningen och vi andra spekulerar i onödan :tummenupp

Tackar även dig, det finns ju många vettiga här också, du och ovanstående bland de, som faktiskt förstår och agerar utifrån det

Ja ja

RocketQueen skrev:
Inskickat av duckie
Hmm....just ANTAGANDEN och FÖRTAL är väl det du sysslar med, när du påstår att en eller flera medlemmar på SH anonymt har anmält dig till försäkringsbolaget.

Sharadkingboy skrev:
Så vart kom du in på detta?! Antagande och Förtal är det INTE, dessutom så har jag inte heller namngivet något, vilket krävs för det ska vara förtal.QUOTE]

Hallå vänta nu ett tag!!!
Du tar upp ett problem och vill med de (antar jag) höra va vi andra tycker om de. Sen slänger du en sån kommentar till Duckie som denna...
Hon kom kanske in på denna tråd för att just DU startat den och vill att vi andra ska läsa den. Eller är de så kanske att bara de som skriver de du vill höra får yttra sig?

Shit säger jag bara! :va

Jag kan väl inte namnge någon som anmält misstanke ANYNOMT, om du hade läst tråden från början så hade du förstått, det är just DET jag undrar över

Jasså?

HanneZ skrev:
haha, han skäller ju ut sporthoj.com medlemmarna i den där tråden osså

Jag skäller inte mer än jag bli nerklankad och så. Men skriv inte mera då, om ni som skriver bara ska klanka ner, läs tråden FRÅN BÖRJAN och agera utifrån det och INTE utifrån de andra trådarna, då missar ni poängen

Sharadkingboy skrev:
Jag skäller inte mer än jag bli nerklankad och så. Men skriv inte mera då, om ni som skriver bara ska klanka ner, läs tråden FRÅN BÖRJAN och agera utifrån det och INTE utifrån de andra trådarna, då missar ni poängen

Ok. Inget klankande. Stäm försäkringsbolaget.

Man brukar i dessa fall få ett val.
Glömma pengarna och aldrig återkomma som kund, mot att försäkringsbolaget inte går vidare med en polisanmälan för försäkringsbedrägeri.
Eller också bestrider man och polisen och utredare blir inblandade.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...