Sharadkingboy skrev:
alltså vad fan sysslar du med?!
OM du misstror mig så får det stå för dig, men ja tycker INTE du ska komma här med en massa antagande, FÖRTAL kallas det för, och dessutom så handlar det INTE om ngt bedrägeri, och de som kan ngt vet att det är LÄTT i Svennelandet att få reda på identitiet etc.
Ja, vad fan sysslar du själv med?
Nu förväntar jag mig att du definierar exakt vad i mitt föregående inlägg som är förtal! Kan du inte med precision definiera vad som är förtal så anser jag den delen av det här som utagerad.
Ni andra ska få läsa en intressant sak men först bakgrunden:
<Bakgrund>
Jag har, som ni ser i min profil, en 3/4 FZR 1000 -91, bland annat motor etc.
Den som vill kolla så att min 3/4:ing inte är stulen skickar pm och får i retur regnummer med mer så fort jag hinner hem och hämta pappren. Kan plåta liket (även ram- och motornummer med mer) och lägga upp foton också om så önskas.
Nämner detta så att ingen tror att det rör sig om en stulen knarr.
Hursomhelst så står jag i valet och kvalet huruvida jag ska skrota (= sälja av i delar) eller leta rätt på nån form av kraschkåpor och sätta ihop knarren för försäljning.
</Bakgrund>
Jag nämnde därför (i nån av de tidigare trådarna i ämnet eller i ett pm, minns ej vilket) att jag hade motor, fuggar, luftburk, CDI, kabelstam, avgas med mer att sälja.
Direkt fick jag frågan huruvida jag hade gjort eller planerade att göra försäkringsbedrägeri.
Härifrån får ni själva bilda er en uppfattning om vad den som inleder med att ställa en sådan fråga har för inställning till moral etc.
Dessutom vill jag uppmana er alla att tänka efter vad den har för uppfattning om SH-members som i en tråd varnar alla för att det finns nån här (eller nån annanstans) som inte tycker om försäkringsbedrägeri. Behöver man verkligen varna folk för detta? Förstår inte de flesta att detta är olagligt och illa omtyckt eftersom man själv (dvs alla vi andra) blir ekonomiskt drabbade?
Själv får jag uppfattningen att den som varnar andra på så sätt som gjorts i den här tråden tror att detta är vanligt här på SH. Det förekommer säkert här liksom på alla andra ställen men jag tror inte det är så vanligt.
Till er som beklagar Sharadkingboy:
Ja, jag beklagar också, men endast under förutsättning att han är oskyldig.
Annars tycker jag det är helt ok att han inte får nåt. Men ni (även Sharadkingboy) måste väl liksom bland annat eisbaer ändå hålla med om att det är oerhört många indicier som pekar åt exakt samma håll.
En liten påminnelse till er alla:
Varje stöld eller försäkringsbedrägeri medför att stöldpremierna på våra hojar går upp. Fb:en sitter inte stillatigande och bara slantar upp. De räknar iskallt på skador och stölder år efter år och sätter premierna därefter.
(notera att jag inte säger specifikt att Sharadkingboy begått försäkringsbedrägeri här och jag menar det inte heller)
Sharadkingboy:
Ang att nån på fb skulle ha sagt att det är nån på SH som skulle ha satt dit dig: Betvivlar faktiskt detta. Jag tror verkligen inte att fb anger vem (eller vilken grupp) som anger dem som fb misstänker för f-bedrägeri. Det vore ju liksom ungefär som att bita den hand som föder en.
Men jag ska kolla i veckan med en lirare som jobbar med trassliga skaderegleringar och fråga om han har någon personlig uppfattning i just den frågan.
Om du nu anser dig ha blivit felaktigt behandlad så får du väl överklaga. Du sade ju vid nåt tidigare tillfälle (i en tråd eller i ett pm) att du hade fått motorn fixad (eller utbytt) på verkstad. Jamen dåså, visa kvittot på detta för fb så ökar ju din trovärdighet högst markant.
Högst markant!
Om du nu skulle ha låtit nån åtgärda detta och pröjsa svart (notera att jag inte lägger några negativa värderingar i den delen av det här) så kan du ju åtminstone visa upp gamla motorn/delarna och på så sätt påvisa att du faktiskt har åtgärdat problemen. Det väger inte lika tungt som ett kvitto från den lokala mc-verkstaden men det är bättre än ingenting.
Se där ja, istället för att som du påstår "förtala" dig så kommer jag alltså med konstruktiva förslag på hur du ska gå vidare.
Slutligen utan att tänka specifikt på Sharadkingboy:
För den som eventuellt planerar att hitta på nåt fuffens för att försöka bli av med en hoj så kanske det här kan vara en läxa. Som sagt utan att tänka specifikt på Sharadkingboy såsom någon buse eller så.
Sharadkingboy, jag förstår om du tycker jag är en riktig jävla skitstövel men det får du väl tycka då. Du har ju delvis rätt eftersom jag titt som tätt säger vad jag tycker utan att hymla, nåt som sällan är till fördel. Men det är ju som bekant ett fritt land så jag tänker fortsätta säga vad jag tycker.