En Stoooooor Varning

Status
Ej öppen för fler svar.
ser man det från..

..försäkringsbolagets sida så är det ett solklart fall av försäkringsbedrägeri.

Sharadkingboy skrev:
hade tänkt mig ett jobb inom det i framtiden, vilket inte är allt för lätt nu
Varför inte?

Du planerade att förfalska ett larmintyg och nu är du förvånad att försäkringsbolaget blev lite småsura på dig? Vad trodde du skulle hända egentligen?

Jag kommer ihåg att jag läste den där tråden o tänkte: Va faan?!

Osmart drag, lite taskit av anmälaren måhända men han som alla andra är väl jävligt trött på att betala för att andra skenförsäkrar o lurar f-bolagen. Nu hade du kanske ett larm och så men det är ingen som vet, det är ju just det som pappret bevisar!

/ Hannes

Hej Sharadkinboy.

Jag minns att jag fick ditt PM under semestern. Jag svarade aldrig eftersom jag inte hade möjligthet att leta upp kvittot då. Frågan är om jag ens hade svarat om jag varit hemma. Jag känner inte dig och pm:et var lite skumt formulerat.

Men det verkar lite konstigt att någon lyckats anmäla dig med de få uppgifter som vi vet om dig? FB måste ju ha fått reda på rätt mycket om vem du är. Säker på att det är någon på SH?

Det du

fireblade skrev:
Som jag förstår det här så har din hoj blivit stulen. Du vet ju att du har larm på hojen men detta hjälpte inte, det tråkiga är bara att du inte har något papper på att det vekligen satt ett larm på hojen. Så då tänker du vara smart och be om en kopia från någon som faktist har papper på larmet på sin hoj, för att minska ner din självrisk. Som av en händelse så snokar ett x antal personer runt här som faktist jobbar på ett FB och ser din lilla förfrågan. Där någonstanns börjar FB att snoka lite mer om vem du eg är och vilket ärende det rör sig om. de ser då att din hoj blivit rapporterad stulen och att du anmält att larm finns monterat på hojen, men inte skickat in något intyg på detta. Här kommer den extra utredaren in i bilden. Han anser då att du har försökt att lura bolaget, vilket du ju faktist försökt, och anser därför att du inte är berättigad att få någon ersättning pga detta försök till försäkringsbedrägeri (om än så litet).

Rätta mig om jag fattat fel men är det så som jag tror så är det faktist inte mer än rätt åt dig.

Skulle det inte vara så så... my bad och det är tråkigt det som hänt

Det du skriver stämmer faktiskt, MEN grejen är den att jag FRÅGADE och så, alltså frågan är fri och jag gick INTE till någon handlig, fick även klart för mig att det INTE gick, då det är personligt och till hojen. Med andra ord, jag tycker att det är jvligt dåligt att man tar saken såhär i egna händer och leker polis, men men, jag förstår kanske de som gjort det, men jag har ju inte gjort något Olagligt, jag ville mest veta lite allmänt.
Tack för alla ni som grattat mig och Tack för alla ni som förstår och inser att det är Oschysst av den/de som gjort det.
Vidare så har den som gjort det anmält/tipsat som anonym

PacMan skrev:
Kan det vara så att försäkringsbolagen faktiskt har spanare på vårt forum? :confused: Det hade jag haft om jag var ett försäkringsbolag iaf.

Klart dom håller ett öga på forum som SH, blocket osv. Pratade lite med en kille från Larmtjänst ( http://www.larmtjanst.se ) och han sa sig lägga x antal timmar av sin tid genom att vara ute på nätet. Och det ska man väl som försäkringstagare vara glad över, kan dom hitta stulna hojar, komma kriminella på spåren, hitta sådana som försöker göra försäkringsbedrägerier osv på det sättet, så sparar det förhoppningsvis några kronor åt förs.bolagen, och i slutändan kanske något mindre höjda premier för oss hojåkare.

/B

Men snälla

sgtpepper skrev:
Varför inte?

Du planerade att förfalska ett larmintyg och nu är du förvånad att försäkringsbolaget blev lite småsura på dig? Vad trodde du skulle hända egentligen?

Jag försökte inte alls, OM jag hade försökt, så hade jag ju även GJORT ett falskt intyg av de som jag har fått, inte sant?!

Ja ja

tassen skrev:
..försäkringsbolagets sida så är det ett solklart fall av försäkringsbedrägeri.

Så kanske man kan se det, MEN har ju inte gjort ngt och varför i helvete då får ngt straff för det?!

Sharadkingboy skrev:
Jag försökte inte alls, OM jag hade försökt, så hade jag ju även GJORT ett falskt intyg av de som jag har fått, inte sant?!
Du planerade att förfalska ett intyg. Jag skrev inget om att "försöka".

Sharadkingboy skrev:
Så kanske man kan se det, MEN har ju inte gjort ngt och varför i helvete då får ngt straff för det?!

Det räknas som förberedelse till fbedrägeri. Jag TROR att de/den som hjälpt dig med ett kvitto hade åkt dit för medhjälp, men bara om du sedan skickat in kvittot. Fast jag är inte helt hundra. :va

Sharadkingboy skrev:
Det var som så här att jag, för ngn veckor sedan frågade lite ang larmintyg här på Sporthoj, kunde förvisso kanske miss undras, men inget mer än det enligt mig och andra. Iallafall så vill jag VARNA ALLA som är snälla, alla som är ärliga och som framförallt vädjar om stöd och hjälp till allmänheten utan att mililmeter precisera sig. Det visade sig nämlien att EN eller FLERA personer härifrån SH har anmält mig, helt utan anledning, utan enbart misstanke :kocko och därmed så blev speciell utredare inkopplad i mitt ärende och eftersom jag inte har bevis nog, så kommer detta leda till att JAG inte får ngn ersättning, allt detta i princip pga denna på SH som inte ens kunde vara så pass rak ryggad och säga sitt namn, utan anmälde/tipsade det anonymt. Blir så jvla förbannad, kan man inte ta kontakt med mig, fråga istället för att anta?!
Du som vet vem jag menar kan allt höra av dig och be om en ursäkt för DU har nämligen ingen som helst rätt att hoppa på mig sådär. Nu som sagt så visar det sig, eftersom jag som sagt inte har ngt motbevis, blir utan pengar (35000kr ca), blir bannad från TH och dessutom så får jag bara ta trafikförsäkring hos alla andra bolag och detta är i princip för all EVIGHET.
Att nämna är jag 24år (idag 13´e Aug) och hade hela livet framför mig, pluggar till Ekonom och hade tänkt mig ett jobb inom det i framtiden, vilket inte är allt för lätt nu, så ännu en gång, tack så jvla mycket du som tipsade om ngt, som förvisso var helt jvla fel!

Mvh: Förbannad

Precis som de två trådarna (varav den ena är försvunnen) du startade när du vill ha det förfalskade larmintyget så låter allt du skriver... så... skumt? :va

När folk började fråga dig om konstigheterna i den förra tråden så slutade du helt enkelt svara (var nått med den där motorn som behövde bytas, va?). Hur fick du reda på att det var ett 'anonymt' tips från SH som avgjorde det hela? Är det din idé, eller kanske är de smartare än du tror? Hur visste elakingen som anmälde dig vilket försäkringsbolag som var ditt? Vad är det officiella skälet till att de inte vill betala ut några pengar?

Men om jag förstod rätt, så försökte du blåsa försäkringsbolaget men blev själv blåst istället?

Om det nu var så att någon verkligen gjorde en anmälan, hur det nu skulle ha gått till, så var det nog så att personen var trött på att betala väldigt höga försäkringspremier, och inte ville att hans pengar skulle gå till just sånt.

Om det nu verkligen är så att du har rent mjöl i påsen och allt är ett missförstånd så tycker jag verkligen synd om dig. Måste kännas förjävligt att betala dyra försäkringar och sen inte få ut ett öre när man väl behöver det. Mitt råd är att du förklarar lite bättre vad som hände så att folk inte misstänker bluff - då kanske du kan få en hel del bra råd om hur du ska gå vidare! Lycka till!

Jag tror inte att en anonym anmälning kan göra så stor skillnad om det inte redan är nåt underligt med ärendet?

Man ska väl inte spekulera, men bolagen är inte helkorkade.

Det bästa det inser du själv är att ha skött detta utan att gå ut på ett allmänt forum, eller att helt enkelt få betala den högre självrisken så hade detta inte varit ett problem.

Last edited:
sgtpepper skrev:
Du planerade att förfalska ett intyg. Jag skrev inget om att "försöka".

Ja, tills han insåg att det kanske inte är en så bra ide och sket i det.
Alla har väl nån gång funderat på att göra nåt (vad det än är, krossa en ruta blabla) men sketit i det?

PollySmurf skrev:
Alla har väl nån gång funderat på att göra nåt (vad det än är, krossa en ruta blabla) men sketit i det?
Hur vet du vad som hänt?

Som sagt jag vet inte, men möjligheten är ju att kontakt ändå tagits med bolaget och med ett fingerat kvitto, har du tänkt på det?

Om folk höll sitt för sig så slapp man sånna här spekulationer och även sånna problem som beskrivs.

PollySmurf skrev:
Jo men man har inte talat in de på ljuband o skickat de till polisen, för det är ungefär samma sak som att diskutera sitt egna ev. försäkringsbedrägeri på sporthoj.com

Det var väl (om jag minns rätt) som så att det var mer än nån enstaka SH-member som höjde på ögonbrynen när den nyinköpta hojen (som visade sig ha kass låda eller kass motor eller vad det var) helt plötsligt blev stulen. Alltså en hel del potentiella "angivare". Även jag tyckte ju att det var rätt lägligt (dock inte jag som anmält) att den försvann. Och ja, jag är rätt less på höga premier delvis orsakade av stölder och/eller f-bedrägerier (säger inte att det är så i det här fallet).

Men hur kunde en SH-member få fram den verkliga identiteten? Låter snarare som om det är nåt annat som har knasat. Kanske att fb har fattat andra misstankar på nåt vis.
Men som sagt, det var ju lägligt att det försvann.

Och jag håller med om att det inte direkt är någon stöldbegärlig hoj (alla som har varit med ett tag vet att de båda första årens FZR1000 inte har några höjdarpuffror).

För den som vill veta hela storyn från början till slut så är det bara att söka på trådar startade av användare.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey