Gabor
Guest
ser man det från..
..försäkringsbolagets sida så är det ett solklart fall av försäkringsbedrägeri.
..försäkringsbolagets sida så är det ett solklart fall av försäkringsbedrägeri.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Varför inte?Sharadkingboy skrev:hade tänkt mig ett jobb inom det i framtiden, vilket inte är allt för lätt nu
Esquire skrev:
fireblade skrev:Som jag förstår det här så har din hoj blivit stulen. Du vet ju att du har larm på hojen men detta hjälpte inte, det tråkiga är bara att du inte har något papper på att det vekligen satt ett larm på hojen. Så då tänker du vara smart och be om en kopia från någon som faktist har papper på larmet på sin hoj, för att minska ner din självrisk. Som av en händelse så snokar ett x antal personer runt här som faktist jobbar på ett FB och ser din lilla förfrågan. Där någonstanns börjar FB att snoka lite mer om vem du eg är och vilket ärende det rör sig om. de ser då att din hoj blivit rapporterad stulen och att du anmält att larm finns monterat på hojen, men inte skickat in något intyg på detta. Här kommer den extra utredaren in i bilden. Han anser då att du har försökt att lura bolaget, vilket du ju faktist försökt, och anser därför att du inte är berättigad att få någon ersättning pga detta försök till försäkringsbedrägeri (om än så litet).
Rätta mig om jag fattat fel men är det så som jag tror så är det faktist inte mer än rätt åt dig.
Skulle det inte vara så så... my bad och det är tråkigt det som hänt
PacMan skrev:Kan det vara så att försäkringsbolagen faktiskt har spanare på vårt forum?Det hade jag haft om jag var ett försäkringsbolag iaf.
sgtpepper skrev:Varför inte?
Du planerade att förfalska ett larmintyg och nu är du förvånad att försäkringsbolaget blev lite småsura på dig? Vad trodde du skulle hända egentligen?
tassen skrev:..försäkringsbolagets sida så är det ett solklart fall av försäkringsbedrägeri.
Du planerade att förfalska ett intyg. Jag skrev inget om att "försöka".Sharadkingboy skrev:Jag försökte inte alls, OM jag hade försökt, så hade jag ju även GJORT ett falskt intyg av de som jag har fått, inte sant?!
Sharadkingboy skrev:Så kanske man kan se det, MEN har ju inte gjort ngt och varför i helvete då får ngt straff för det?!
Sharadkingboy skrev:Det var som så här att jag, för ngn veckor sedan frågade lite ang larmintyg här på Sporthoj, kunde förvisso kanske miss undras, men inget mer än det enligt mig och andra. Iallafall så vill jag VARNA ALLA som är snälla, alla som är ärliga och som framförallt vädjar om stöd och hjälp till allmänheten utan att mililmeter precisera sig. Det visade sig nämlien att EN eller FLERA personer härifrån SH har anmält mig, helt utan anledning, utan enbart misstanke :kocko och därmed så blev speciell utredare inkopplad i mitt ärende och eftersom jag inte har bevis nog, så kommer detta leda till att JAG inte får ngn ersättning, allt detta i princip pga denna på SH som inte ens kunde vara så pass rak ryggad och säga sitt namn, utan anmälde/tipsade det anonymt. Blir så jvla förbannad, kan man inte ta kontakt med mig, fråga istället för att anta?!
Du som vet vem jag menar kan allt höra av dig och be om en ursäkt för DU har nämligen ingen som helst rätt att hoppa på mig sådär. Nu som sagt så visar det sig, eftersom jag som sagt inte har ngt motbevis, blir utan pengar (35000kr ca), blir bannad från TH och dessutom så får jag bara ta trafikförsäkring hos alla andra bolag och detta är i princip för all EVIGHET.
Att nämna är jag 24år (idag 13´e Aug) och hade hela livet framför mig, pluggar till Ekonom och hade tänkt mig ett jobb inom det i framtiden, vilket inte är allt för lätt nu, så ännu en gång, tack så jvla mycket du som tipsade om ngt, som förvisso var helt jvla fel!
Mvh: Förbannad
sgtpepper skrev:Du planerade att förfalska ett intyg. Jag skrev inget om att "försöka".
Hur vet du vad som hänt?PollySmurf skrev:Ja, tills han insåg att det kanske inte är en så bra ide och sket i det.
Alla har väl nån gång funderat på att göra nåt (vad det än är, krossa en ruta blabla) men sketit i det?
Jo men man har inte talat in de på ljuband o skickat de till polisen, för det är ungefär samma sak som att diskutera sitt egna ev. försäkringsbedrägeri på sporthoj.comPollySmurf skrev:Ja, tills han insåg att det kanske inte är en så bra ide och sket i det.
Alla har väl nån gång funderat på att göra nåt (vad det än är, krossa en ruta blabla) men sketit i det?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |