En stilla undran...

Det är för att på hans modersmål så använder de ordföljden objekt-subjekt-verb istället för engelskans subjekt-verb-objekt. Det är otroligt jobbigt att lära sig den nya ordföljden. Varför tror ni invandrare snackar som de gör i ett öga rött? Det är inte för att de är utvecklingsstörda utan för att de är vana med arabiskans verb-subjekt-objekt. Att den här ordföljden kommer naturligt och automatiskt är oftast det sista steget i språkutvecklingen och därför är det många äldre som inte klarar av det eftersom det är lättare att lära sig språk när man är ung. Jag tror nog att det är så att engelskan blev standardspråk för byteshandel när Yoda redan var ganska gammal.

Det är för att på hans modersmål så använder de ordföljden objekt-subjekt-verb istället för engelskans subjekt-verb-objekt. Det är otroligt jobbigt att lära sig den nya ordföljden. Varför tror ni invandrare snackar som de gör i ett öga rött? Det är inte för att de är utvecklingsstörda utan för att de är vana med arabiskans verb-subjekt-objekt. Att den här ordföljden kommer naturligt och automatiskt är oftast det sista steget i språkutvecklingen och därför är det många äldre som inte klarar av det eftersom det är lättare att lära sig språk när man är ung. Jag tror nog att det är så att engelskan blev standardspråk för byteshandel när Yoda redan var ganska gammal.

...vafan snackar du om?

Lingvistik och Yoda. Är det inte det tråden handlar om? :confused:

visst är det så.

men du kunde kortat ned till en mening, skulle ungefär kunnat bli på följande sätt:

yoda problem med språket han har, för att han groda är.

edit: by the way, din avatarbild, påminner om den nakne kocken jamie...

visst är det så.

men du kunde kortat ned till en mening, skulle ungefär kunnat bli på följande sätt:

yoda problem med språket han har, för att han groda är.

edit: by the way, din avatarbild, påminner om den nakne kocken jamie...
Jag har märkt att jag måste göra långa inlägg och förklara mina tankar ordentligt och gärna komma med exempel och liknelser eftersom att det bara finns ungefär en handfull människor som är lika övermänskligt smarta som mig här på sporthoj. När jag bara säger hur saker är så blir det som att förklara reglerna i risk för en ekorre.

Min avatarbild kan inte misstas för den nakne kocken ifall man har någon filmsmak alls. Damn it feels good to be a gangsta.

Tom Smykowski: It was a "Jump to Conclusions" mat. You see, it would be this mat that you would put on the floor... and would have different CONCLUSIONS written on it that you could JUMP TO.

Michael Bolton: That's the worst idea I've ever heard in my life, Tom.

Samir: Yes, this is horrible, this idea.

Nattens höjdpungt dina diagram har varit! :yoparty :krama

Edet: för att svara på frågan så har det med hans personlighet att göra, Driva med folk han gillar! :fakta

Nu tjenner jag varken dig eller Yoda men jag skulle nog bli mer chockad om den lille gröna gillade att driva med folk.

Vilket som: sluta slappa, skicka upp ett till pajdiagram! :mad:

Jag har märkt att jag måste göra långa inlägg och förklara mina tankar ordentligt och gärna komma med exempel och liknelser eftersom att det bara finns ungefär en handfull människor som är lika övermänskligt smarta som mig här på sporthoj. När jag bara säger hur saker är så blir det som att förklara reglerna i risk för en ekorre.

Min avatarbild kan inte misstas för den nakne kocken ifall man har någon filmsmak alls. Damn it feels good to be a gangsta.

--------------------->ekorre<------------------------------------

Vilket som: sluta slappa, skicka upp ett till pajdiagram! :mad:

jaja, det kommer...

Last edited:
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025