Tiger302
Varför ha fyra när det bara behövs två?
Sitter här just hemkommen från sjukhuset med en hyfsat ond högeraxel och en ömmande fot. Fullmatad med triangelpiller.
Igår kväll ungefär klockan 6 dog min SP-1:a. Körde i en ganska skarp högerkurva som jag vet är lurig eftersom det är en utfart från en bondgård mitt i kurvan. Tog det därför väldigt lugnt, ungefär 60 knyck. Ligger placerad mitt i mitt körfält, när jag upptäcker en mötande bil. Vinklar ner hojen lite mer för att få lite extra marginal om mötande bilisten skär sin kurva. Då släpper bakhjulet! Vägen är täckt med ett centimetertjockt lager av nylagt oljegus! Rullgruset börjar mitt i kurvan, och inte en jäkla varningsskylt så långt ögat når. Hursomhelst så träffar hojen efter att ha glidit en bit bilen framför väster framhjul och förvandlas raskt till sopor. Själv slår jag axeln ur led när jag tar mark och skadar foten lite lätt när jag ett par millisekunder senare träffar bilen i sidan. Ett mycket stort tack till bilföraren som agerade snabbt som blixten när han såg vad som hände. Han tog diket och räddade kanske mitt liv. Tack! Sen var det bara att göra premiärturen i ambulans och sniffa lustgas samt en hästdos morfin... Tack vare en rådig bilförare och ett alldeles utmärkt skinnställ från Arlen Ness så är jag ändå efter omständigheterna relativt oskadd. Använd skyddskläder!
Igår kväll ungefär klockan 6 dog min SP-1:a. Körde i en ganska skarp högerkurva som jag vet är lurig eftersom det är en utfart från en bondgård mitt i kurvan. Tog det därför väldigt lugnt, ungefär 60 knyck. Ligger placerad mitt i mitt körfält, när jag upptäcker en mötande bil. Vinklar ner hojen lite mer för att få lite extra marginal om mötande bilisten skär sin kurva. Då släpper bakhjulet! Vägen är täckt med ett centimetertjockt lager av nylagt oljegus! Rullgruset börjar mitt i kurvan, och inte en jäkla varningsskylt så långt ögat når. Hursomhelst så träffar hojen efter att ha glidit en bit bilen framför väster framhjul och förvandlas raskt till sopor. Själv slår jag axeln ur led när jag tar mark och skadar foten lite lätt när jag ett par millisekunder senare träffar bilen i sidan. Ett mycket stort tack till bilföraren som agerade snabbt som blixten när han såg vad som hände. Han tog diket och räddade kanske mitt liv. Tack! Sen var det bara att göra premiärturen i ambulans och sniffa lustgas samt en hästdos morfin... Tack vare en rådig bilförare och ett alldeles utmärkt skinnställ från Arlen Ness så är jag ändå efter omständigheterna relativt oskadd. Använd skyddskläder!