En SP-1:a mindre i världen...

Det var en presentation av vad aktörerna i MC-ola ska kämpa om. De som var där var mest journalister och andra som på något sätt är med i det hela.Alltså satt inga och tjoade "Jaaa äntligen!". Utan nån nick här o där... Kan väl iaf säga att det är uppmärksamat och det verkar vara som det kommer göras något åt det.

grus

Efter läst alla inlägg så har jag bara en sak att säga.
Ett citat från en känd politiker
Det ska va roligt att betala skatt

PS jag är glad att det gick bra för dig.

Tiger302, skönt att det gick bra med dig.

Körde själv i ordentlig förra hösten p.g.a. oljegrus.
Vägverket betalade förvisso alla skador på hoj och utrustning, men de verkar inte ha lärt sig något då de nu varit ute på samma vägsträcka igen och gjort om misstaget.

Förstår inte varför det skall vara så svårt att sätta upp skyltar om vägarbete på mindre vägar.

smacker skrev:
Fy fan de låter riktigt läskigt!! Skönt att du klara dig så pass som du gjorde. Hamnade själv i diket med hojen igår & landa efter en luftfärd mitt på vägen med brutet nyckelben. Hojen klara sig undan med 2 knäckta fotpinnar, kopplings/bromshandatg bockade, lampkåpan repad & skrapad på båda sidorna av kutsen/bakskärmen. Även en liten bula på bullerburken. Efter lite vila var de bara att besitta sadeln igen & köra 6 mil hem. Tur att man har ordentlig skyddsutrustning måste ja säga. Måste tacka än en gång alla som hjälpte mig & min hoj.

Drive safe!

Var det där vägen du kvaddade på? :va
Dåligt ställe att starta syjunta på isf.

Swedie skrev:
..Kan väl iaf säga att det är uppmärksamat och det verkar vara som det kommer göras något åt det.

Tydligen går det under "Mc på väg" - handlingsprogram 2007-2010. Hoppas de får till den raden i föreskrifterna på ett bra sätt. Annars får vi kanske vänta till 2011 innan ändringar kan göras igen. Fram till 2007 får vi nog i alla fall sladda vidare i gruset?

Fluxir skrev:
dom snåla jävlarna ger nog inte nån ersättning förens efter en låååång rättsprocess... å vem vågar gå igenom en sån utan att vara helt 100 på att vinna??

tur att det gick bra iaf! jag fick en liknande upplevelse för en tid sedan, dock med bil, kommer in i en kurva å uptäcker plöttsligt att asfalten blivig grus, gled över i fel körfält, där det inte fanns nå grus å bromsade ner farten där, sen va det å gå tillbaka till grusen pga möte. hade det kommit möte där så hade det nog kunnat bli intresant. dock var detta utmärkt... med en skylt om halt väglag ca:2km!!! innan plattsen!!! det regnade vid tillfället och jag trodde det var för att vägen är ganska spårig å att det då skulle kunna stå vatten i spåren...

Säg inte det, en polare fick en fälg ersatt för några år sedan då han körde ner i en stor grop som var mitt på en motorvägspåfart och kvaddade fälgen....det fick de allt stå för och jag tror och HOPPAS inte de ser annorlunda på sånt som kunde slutat med ett dödsfall.....

Skorpan skrev:
samma i gbg,dom lagar även vägkanter - MED GRUS som skvätter upp på vägen och dom skyltar inte heller :kocko
en nära avåkning i förrigår:
1. kommer i en skymd kurva och ser inte gruset förrens man är där
2 & 3. nollvision?? yeah,right... :rolleyes:
4. hela böjen täckt med löst grus,inte ens oljegrus snackar vi om här

Så ser vägarna ut i Västsverige nuförtiden ja....är det vägen mellan Lerum-Olofsorp det där?? :va Såg bekant ut hursomhelst.....

Skorpan skrev:
nr 2,(höjdpunkten):
inte skyltat nånstans om grus eller halt väglag,vad fan tänker dom med??
bara tidsfråga innan nån ligger där ju :(

Skylta?? Va fan, du märker väl när du går in i kurvan att det ligger nån enstaka småsten där... :rofl

Nä, det är vansinne och som A-körkortstagare i år undrar jag om detta är nåt fenomen som alltid funnits i denna utsträckningen som i år?? :kocko

Hmm....detta var inte samma väg som på bilderna innan va?

Skorpan skrev:
JO,det är det!!! :död :död :död

Oki, kunde inte minnas att det låg så jävla mycket när jag åkte där för några veckor sen med en polare men jag kan ju ha förträngt det.... :va

Minns iof att det var nåt ställe som var riktigt illa inågra tvära böjar....hmm, kan det varit på väg ut ur Oloftorp mot Lerum kanske? :confused:

Kommer dock ihåg att vägen hade sina mindra roliga partier på grund av detta jävla grus!!! :kocko :4skrika

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8