164 på rullen
Fast kanske ändå inte ?? ;-)
Bilprovningen ett företag i Staten !!
Jag å många andra har förm upptäckt det underbara med att boka besiktnings tid på nätet , samt betala den i förskott så att man vid rätt datum bara åker dit .....
Sagt å gjort dagen kom och eran suveräna Bagare på forumet glömde givetvis bort sin besiktnings tid , ( Oväntat ).......
Givetvis så poppar minnet tillbaks i sitt läge när man får en straffavgift för att man inte dök upp på inbokad tid ......
Det är här historien börjar bli rolig .
Jag ringer upp å får prata med en kvinna som inte var speciellt serviceminded ,( Oväntat ) vi kan kalla henne Babuschka
Frågar kvinnan lite snällt vad en besiktningstid egentligen kostar, å får till svar att en besiktnings tid kostar 300 pix .
Jag frågar då om man har bokat å betalt en tid på nätet a 300 pix, om jag nu råkar glömma den tiden får jag då betala en straff avgift ?
- Babushka säger högt ,JAAaaa !
Eran Bagare - lite trevande .... Varför då ??
-Babushka .....???? Det är såååå bara .
- Bagarn ..... men vad betalade jag då 300 för ????
-Det är för bilen ( Babushka låter nu ganska otrevlig )
-Eran Bagare ,....???? Man straff avgiften då ??
-Babushka synnerligen uppretad .. det va ju för att du inte kom ...
-Eran bagare nu lite ifrågasättande.. såååå jag får alltså betala i förskott , för en tjänst jag inte utnyttjade, som jag får betala en straffavgift för ???
-Babushka suckar ...... ja du kom ju inte ......
-Eran nu lite smått arga bagare ... Men vänta lite nu .... jag driver ett företag lyssna nu på mig ....
-Babushka jaaaa
-Du beställer en tårta av mig som du betalar i förskott . Du kommer inte och hämtar din tårta .. ska jag nu fakturera dig en straff avgift för att du inte kom ??? på en tårta du redan betalt ??????
-Babushka Va har det med det här att göra ??
-Bagarn ..... det har ju en helvetes massa med det här att göra... :kocko
-Babushka ,ja men 300 är ju för bilen , 150 för att du inte kom . Bokar du en ny tid så behöver du ju inte betala 300 igen dom står ju kvar .....
-Bagarn .... Ja
men Saaben har ju skurit ( sorgligt men Sant )
-Babushka... Ja då får du skrota bilen så får du tillbaks premien
-Bagarn ( lätt ironisk )...vilken djävulsk lättnad ,jag som trodde ni tänkte blåsa mig !
-Babushka ...vadå ?...
-Bagarn( Rätt uppgiven ) vore det inte lättare om ni behöll trehundringen så river jag straff avgiften ?
-Babushka .....men du kom ju inte !!!
-Bagarn (nu rätt död ) Kan du inte bara skicka mig 150 spänn istället då ?
-Babushka : Ska vi betala dig för att du inte kom ???
-Eran nu lite förbryllade Bagare .... Bilprovningen är ett statligt företag va ????
-Babushka .. Om det är statligt eller inte spelar ingen roll nu tänker jag slu .... Klick ............... Tystnad .
Summa sumarum! Ironi å sarkasm går inte hem hos idioter ......
å du Babushka om du känner dig träffad ,så kom ner till vängåvan nån kväll så ska jag visa min bukkåpa för dig
Staten

Jag å många andra har förm upptäckt det underbara med att boka besiktnings tid på nätet , samt betala den i förskott så att man vid rätt datum bara åker dit .....
Sagt å gjort dagen kom och eran suveräna Bagare på forumet glömde givetvis bort sin besiktnings tid , ( Oväntat ).......
Givetvis så poppar minnet tillbaks i sitt läge när man får en straffavgift för att man inte dök upp på inbokad tid ......
Det är här historien börjar bli rolig .
Jag ringer upp å får prata med en kvinna som inte var speciellt serviceminded ,( Oväntat ) vi kan kalla henne Babuschka
Frågar kvinnan lite snällt vad en besiktningstid egentligen kostar, å får till svar att en besiktnings tid kostar 300 pix .

Jag frågar då om man har bokat å betalt en tid på nätet a 300 pix, om jag nu råkar glömma den tiden får jag då betala en straff avgift ?
- Babushka säger högt ,JAAaaa !
Eran Bagare - lite trevande .... Varför då ??
-Babushka .....???? Det är såååå bara .
- Bagarn ..... men vad betalade jag då 300 för ????
-Det är för bilen ( Babushka låter nu ganska otrevlig )
-Eran Bagare ,....???? Man straff avgiften då ??

-Babushka synnerligen uppretad .. det va ju för att du inte kom ...
-Eran bagare nu lite ifrågasättande.. såååå jag får alltså betala i förskott , för en tjänst jag inte utnyttjade, som jag får betala en straffavgift för ???
-Babushka suckar ...... ja du kom ju inte ......
-Eran nu lite smått arga bagare ... Men vänta lite nu .... jag driver ett företag lyssna nu på mig ....
-Babushka jaaaa

-Du beställer en tårta av mig som du betalar i förskott . Du kommer inte och hämtar din tårta .. ska jag nu fakturera dig en straff avgift för att du inte kom ??? på en tårta du redan betalt ??????
-Babushka Va har det med det här att göra ??
-Bagarn ..... det har ju en helvetes massa med det här att göra... :kocko
-Babushka ,ja men 300 är ju för bilen , 150 för att du inte kom . Bokar du en ny tid så behöver du ju inte betala 300 igen dom står ju kvar .....
-Bagarn .... Ja

-Babushka... Ja då får du skrota bilen så får du tillbaks premien
-Bagarn ( lätt ironisk )...vilken djävulsk lättnad ,jag som trodde ni tänkte blåsa mig !
-Babushka ...vadå ?...
-Bagarn( Rätt uppgiven ) vore det inte lättare om ni behöll trehundringen så river jag straff avgiften ?
-Babushka .....men du kom ju inte !!!
-Bagarn (nu rätt död ) Kan du inte bara skicka mig 150 spänn istället då ?
-Babushka : Ska vi betala dig för att du inte kom ???
-Eran nu lite förbryllade Bagare .... Bilprovningen är ett statligt företag va ????
-Babushka .. Om det är statligt eller inte spelar ingen roll nu tänker jag slu .... Klick ............... Tystnad .
Summa sumarum! Ironi å sarkasm går inte hem hos idioter ......
å du Babushka om du känner dig träffad ,så kom ner till vängåvan nån kväll så ska jag visa min bukkåpa för dig