Arg eller glad???

Lurch skrev:
Var inte så bitter. Solen skiner.
Hehe...jag är inte bitter...verkar som folk tar mitt inlägg som om jag skulle sitta å vara sur å vresig :)

Idag har man vart ute på sin premiärtur för i år, så nu är man på ännu goare humör :)

Matin skrev:
Antar att du har en bra förklaring till att jag fick mitt kontrollmärke trots att jag inte har besiktigat hojen.... :rolleyes:

Skulle gissa på att det hänger i hop med brevet som du är så arg över.......... :rolleyes:

Last edited:
Matin skrev:
Mitt beslut att inte ta hojen till besiktningen i januari är ett väldigt genomtänkt beslut, och eftersom man då automatiskt får körförbud på fordonet om man inte besiktar det, så var även det helt okej. Däremot var det oklart om jag behövde besikta hojen efter 1 april för att få köra med den eller om körförbudet skulle hävas. Därför ringde jag besiktingen och fick personlig kontakt med dem och förklarade hur det låg tilll, och fick reda på att jag ändå behövde beställa tid för besiktning. Jag beställde tid för besiktning för en dryg vecka sedan, så därför tyckte jag det var konstigt att de inte hade bättre koll på vilka fordon som behövde besiktigas å inte. Om nu brevet från VV inte hade kommit i fredags utan i måndags, så hade jag således besiktat hojen i onödan.

Om min hoj är trafiksäker eller inte har du ingen aning om, så uttala dig om saker du vet någonting om istället :kocko

Som du kanske vet? så ansvar SBP för att kontrollera så att fordon som framförs på svenska vägar håller och lever upp till den standard som det är registreingsbesiktigat till.Tex har fordonet bromsar skall SBP kolla så dom funkar osv.

Då kommer frågan om det nu inte vara några trafikfarliga fel på hojen varför vad du då tvungen att fixa dom innan besiktningen?

Silwer skrev:
ja vadå, jag har en 86a, ska jag skriva en tråd om hur synd det blev om mig nu när 87 o frammåt får 2 års besiktningar?

Åh ,Ja tack -mitt liv känns så tomt och innehållslöst utan sådana här viktiga disskutioner. :D
Berätta gärna om hur du nästan blev av med 300 hela kronor på ett bräde vilket motsvara nästan hela din bruttolön när det elaka VV inte kunde svara.

Last edited:
Långa farbron skrev:
Som du kanske vet? så ansvar SBP för att kontrollera så att fordon som framförs på svenska vägar håller och lever upp till den standard som det är registreingsbesiktigat till.Tex har fordonet bromsar skall SBP kolla så dom funkar osv.

Då kommer frågan om det nu inte vara några trafikfarliga fel på hojen varför vad du då tvungen att fixa dom innan besiktningen?

Reflex på bakstänkan, 18 cm istället för 17 cm mellan blinkers osv, känns inte som trafikfarliga fel.

Matin skrev:
1. Tycker bilprovningen skulle informerat mig om att jag inte behövde besikta hojen pga de nya reglerna som skulle träda i kraft.
2. Höll på att bli blåst på nästan 300:- pga detta.
3. Gjort massa onödigt jobb på hojen.
4. Missat massa mil på hojen pga körförbudet.

En solig dag kvar innan det blir regn på söndag :(

verkade juh som om du sparade 300:- på att inte besikta den under vintern :tummenupp

Skiez skrev:
verkade juh som om du sparade 300:- på att inte besikta den under vintern :tummenupp
Hehe...precis...så vet inte vad det är med folk här inne...troligen har de fått köra lite för lite de också. Själv har man lagt detta bakom sig och ser fram emot nästa period av gôtt å skönt väder.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP