Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hehe...jag är inte bitter...verkar som folk tar mitt inlägg som om jag skulle sitta å vara sur å vresigLurch skrev:Var inte så bitter. Solen skiner.
Måste vara allt det här fina vädret som påverkat migMarals76 skrev:Har Matin gått o blivit gubbtjurig nu på äldre dagar.![]()
Matin skrev:Måste vara allt det här fina vädret som påverkat mig![]()
En har ju fått fönsterplats mitt emot MC-parkeringen nuMarals76 skrev:Går det se vädret från en bunker på Volvo![]()
Tycker om dig ocksåRavetrancer skrev:Rätt åt dig, synd att du inte hann besikta.......
//R
Matin skrev:Antar att du har en bra förklaring till att jag fick mitt kontrollmärke trots att jag inte har besiktigat hojen....![]()
Matin skrev:Mitt beslut att inte ta hojen till besiktningen i januari är ett väldigt genomtänkt beslut, och eftersom man då automatiskt får körförbud på fordonet om man inte besiktar det, så var även det helt okej. Däremot var det oklart om jag behövde besikta hojen efter 1 april för att få köra med den eller om körförbudet skulle hävas. Därför ringde jag besiktingen och fick personlig kontakt med dem och förklarade hur det låg tilll, och fick reda på att jag ändå behövde beställa tid för besiktning. Jag beställde tid för besiktning för en dryg vecka sedan, så därför tyckte jag det var konstigt att de inte hade bättre koll på vilka fordon som behövde besiktigas å inte. Om nu brevet från VV inte hade kommit i fredags utan i måndags, så hade jag således besiktat hojen i onödan.
Om min hoj är trafiksäker eller inte har du ingen aning om, så uttala dig om saker du vet någonting om istället :kocko
Silwer skrev:ja vadå, jag har en 86a, ska jag skriva en tråd om hur synd det blev om mig nu när 87 o frammåt får 2 års besiktningar?
Långa farbron skrev:Som du kanske vet? så ansvar SBP för att kontrollera så att fordon som framförs på svenska vägar håller och lever upp till den standard som det är registreingsbesiktigat till.Tex har fordonet bromsar skall SBP kolla så dom funkar osv.
Då kommer frågan om det nu inte vara några trafikfarliga fel på hojen varför vad du då tvungen att fixa dom innan besiktningen?
Matin skrev:1. Tycker bilprovningen skulle informerat mig om att jag inte behövde besikta hojen pga de nya reglerna som skulle träda i kraft.
2. Höll på att bli blåst på nästan 300:- pga detta.
3. Gjort massa onödigt jobb på hojen.
4. Missat massa mil på hojen pga körförbudet.
En solig dag kvar innan det blir regn på söndag![]()
Hehe...precis...så vet inte vad det är med folk här inne...troligen har de fått köra lite för lite de också. Själv har man lagt detta bakom sig och ser fram emot nästa period av gôtt å skönt väder.Skiez skrev:verkade juh som om du sparade 300:- på att inte besikta den under vintern![]()
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |