En pendlare i Dublin

Ser ut som vardagsmat i en storstad, känner igen var och var annat klipp från Malmö när man kör i jobbet.
Det som var mest obehagligt var ju ändå bilen som helt plötsligt gled in framför och skulle ha "sin" parkering

Killen såg då ut att vara van vid det här laget, vänta 3-4 sekunder extra efter grönt så kommer man hem med livet i behåll :näsblod

Och jag som tyckte det var många muppar i Stockholms innerstad när jag var där med hoj.

Jisses... :näsblod

Sådan mentalitet sprider sig vartefter fler och fler gör det. Som religion. Inte alltid bra, utan man tror till slut att det är rätt för att andra gör det. Galenskaper.

Om man cyklar så behöver man väll inte stanna för rött.?
Har för mig att det är ok att trampa på mot enkelriktat likaså.
Det är ju inte motordrivet så :-)
Sen har ju cyklister ofta bättre koll och bra bromsar.

Vilka hjärndöda nonchalanta idioter, va fasen betyder rött i deras värld liksom. Endast privilegierade användare!?!

Kanske är egotrippade "thinkers"?

Hoppas verkligen det där var skrivet med mycket ironi

Som cyklist måste man även följa vägarnas regler
Inte cykla mot enkelriktat eller rött ljus
Är det stopp plikt så måste man stanna precis som en bil
Någon gång om året har Polisen i Malmö någon drive med det här och delar ut 1000:- i böter till förvånade cyklister som glidit förbi stop skylt

Om man cyklar så behöver man väll inte stanna för rött.?
Har för mig att det är ok att trampa på mot enkelriktat likaså.
Det är ju inte motordrivet så :-)
Sen har ju cyklister ofta bättre koll och bra bromsar.

Har stor erfarenhet av Dublins trafik, stan är inte optimerad för antalet bilar som är i trafik, hela landet är byggd för nätt o jämt hälften av maskinparken.

Det finns vägar som är skyltade 100 km/h och har kurvor där jag måste sakta in till 30 km/h. Fastnar man i rusningstrafik så kan man utan problem sitta i bilen i 2 timmar. Den största boven i dramat innan 2008 var nog att övningskörare fick hämta ut något som heter provisional license och sätta sig i bilen och köra själva, utan utbildning! Ja dom med provisional license fick inte köra på motorvägar för att det ansågs som för farligt!!!

Galet! :skrämd Tänk om man kommer där med fart när det slår om till grönt :död

Det gäller att kolla ifall det kommer trafik från sidorna även om det är grönt. På MC förlorar man alltid även om man har "rätt"

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back