En omkörning som slutar illa

Skuggan

Guest
Frågan är om han har skymd sikt när han gör omkörningen eller om han chansar :va
 

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
Frågan är om han har skymd sikt när han gör omkörningen eller om han chansar :va

har man skymd sikt och gör en omkörning då är det väl att chansa.
+ att jag fattar vad du mnar :tummenupp.

tror nog han chansa eller visa upp sig för dem andra :):va
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Spelar väl ingen roll varför han gjorde det? Lika tragiskt för det.

Mådde direkt dåligt av att se den.

Kör försiktigt riders!
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Det där var en riktigt otrevlig smäll. Fast man kan nog inte med den godaste vilja i världen säga att föraren körde med insidan av huvudet. Det är ju ganska rak väg så hur han missade att det kom en mötande bil övergår mitt förstånd.

Med risk för att verka hård och kantig så säjer jag nog att det där nästan är värt en Darwin Award. Om han nu överlevde.

Det är tyvärr en hård verklighet och kör du motorcykel och gör ett misstag så kan det göra ont. Klantar du dig ordentligt så blir det värre. För nästan alla olyckor beror på att någon gjort ett misstag. Missbedömt en kurva, ett avstånd till möte, inte sett trafik på korsande väg eller något annat.

Mc-körning tillhör tyvärr dom aktiviteter där man blir snabbt och skoningslöst straffad för både egna och andras misstag.
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Ser ut som om han faller för det klassiska grupptrycket och ska vissa sig duktig.

Att föraren missar bilen är ju inte så konstigt.. när föraren börjar omkörningen från väggrenen med 2 hojar som skymmer sikten samt det filmande fordonet och slänger sig ut i mötande fil....

Kortslutning i huvudet eller en "lev hårt dö ung" attityd :confused:
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Jag märkte för några dagar sen att de e oväntat lätt att missa en stor saab 95a så jag höll på att smälla, den va förvisso nån knepig färg som jag närmast kan beskriva som höstskogsgrön, vilket var just den färg naturen bakom bilen också hade :gnissla
Men i vilket fall totalmissade jag den, creepy..
 

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
Aj

Ja, det där såg inte så trevligt ut. Verkar som att det blev tillfällig kortslutning bara... sannolikheten är stor att det inte hade hänt om han hade kört ensam på vägen... ja, ni fattar vad jag menar. :(
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Sån där skit har jag sett flera gånger i trafiken. Både bilar och hojar som chansar vilt när dom tex kör om långtradare och sånt. Är det någon det är synd om så är det den stackars jäveln i andra filen som får en idiot utskjuten framför sig i sitt körfält. :mad:
 

Robz

Guest
Har sett ett antal av den typen förare under åren... kör ni i grupp och märker ett korkat beteende så säg för f-n till vederbörande!! Man kan faktiskt göra det på ett snyggt sätt utan att vara "besserwisser". Det kan rädda liv :tummenupp

Hoppas bilföraren med ev flera i bilen klarade sig!

/Ofta ledare av tokgazz
 

knutten04

Socialt missanpassad
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Aprilia rs 125 -04
Läskigt...

Jag tycker faktiskt att det är lite konstigt alla som kommer med typ "han får skylla sig själv " grejjer. Det är lättare än man tror att bli distraherad eller nått och göra bort sig. Dock var detta säkert jävligt klantigt och han kanske ville visa upp sig, men jag tycker faktiskt att det finns värre saker. Han kanske precis fått körkortet och var ivrig som fan och sen gick det som det gick. Det är fortfarande idiotiskt beteende, men som någon tidigare nämnde, att det kanske räckt med att någon sagt till honom. Att han ska behöva dö eller sitta i rullstol för en gångs dumhet tycker jag dock inte är rätt åt honom...

Jag kan hålla med om att om man upprepar sånt där och skiter i allt och alla och bara kör sitt eget race så får man skylla sig själv. Men alla gör misstag.

edit: tycker också synd om de i bilen
 
Last edited:
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top