En omkörning som slutar illa

• Thread starter Thread starter Skuggan
  • Start date Start date
Frågan är om han har skymd sikt när han gör omkörningen eller om han chansar :va

Frågan är om han har skymd sikt när han gör omkörningen eller om han chansar :va

har man skymd sikt och gör en omkörning då är det väl att chansa.
+ att jag fattar vad du mnar :tummenupp.

tror nog han chansa eller visa upp sig för dem andra :):va

Spelar väl ingen roll varför han gjorde det? Lika tragiskt för det.

Mådde direkt dåligt av att se den.

Kör försiktigt riders!

Det där var en riktigt otrevlig smäll. Fast man kan nog inte med den godaste vilja i världen säga att föraren körde med insidan av huvudet. Det är ju ganska rak väg så hur han missade att det kom en mötande bil övergår mitt förstånd.

Med risk för att verka hård och kantig så säjer jag nog att det där nästan är värt en Darwin Award. Om han nu överlevde.

Det är tyvärr en hård verklighet och kör du motorcykel och gör ett misstag så kan det göra ont. Klantar du dig ordentligt så blir det värre. För nästan alla olyckor beror på att någon gjort ett misstag. Missbedömt en kurva, ett avstånd till möte, inte sett trafik på korsande väg eller något annat.

Mc-körning tillhör tyvärr dom aktiviteter där man blir snabbt och skoningslöst straffad för både egna och andras misstag.

Ser ut som om han faller för det klassiska grupptrycket och ska vissa sig duktig.

Att föraren missar bilen är ju inte så konstigt.. när föraren börjar omkörningen från väggrenen med 2 hojar som skymmer sikten samt det filmande fordonet och slänger sig ut i mötande fil....

Kortslutning i huvudet eller en "lev hårt dö ung" attityd :confused:

Jag märkte för några dagar sen att de e oväntat lätt att missa en stor saab 95a så jag höll på att smälla, den va förvisso nån knepig färg som jag närmast kan beskriva som höstskogsgrön, vilket var just den färg naturen bakom bilen också hade :gnissla
Men i vilket fall totalmissade jag den, creepy..

Aj

Ja, det där såg inte så trevligt ut. Verkar som att det blev tillfällig kortslutning bara... sannolikheten är stor att det inte hade hänt om han hade kört ensam på vägen... ja, ni fattar vad jag menar. :(

Sån där skit har jag sett flera gånger i trafiken. Både bilar och hojar som chansar vilt när dom tex kör om långtradare och sånt. Är det någon det är synd om så är det den stackars jäveln i andra filen som får en idiot utskjuten framför sig i sitt körfält. :mad:

Har sett ett antal av den typen förare under åren... kör ni i grupp och märker ett korkat beteende så säg för f-n till vederbörande!! Man kan faktiskt göra det på ett snyggt sätt utan att vara "besserwisser". Det kan rädda liv :tummenupp

Hoppas bilföraren med ev flera i bilen klarade sig!

/Ofta ledare av tokgazz

Läskigt...

Jag tycker faktiskt att det är lite konstigt alla som kommer med typ "han får skylla sig själv " grejjer. Det är lättare än man tror att bli distraherad eller nått och göra bort sig. Dock var detta säkert jävligt klantigt och han kanske ville visa upp sig, men jag tycker faktiskt att det finns värre saker. Han kanske precis fått körkortet och var ivrig som fan och sen gick det som det gick. Det är fortfarande idiotiskt beteende, men som någon tidigare nämnde, att det kanske räckt med att någon sagt till honom. Att han ska behöva dö eller sitta i rullstol för en gångs dumhet tycker jag dock inte är rätt åt honom...

Jag kan hålla med om att om man upprepar sånt där och skiter i allt och alla och bara kör sitt eget race så får man skylla sig själv. Men alla gör misstag.

edit: tycker också synd om de i bilen

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back