En liten söndagstur på 184 mil!!!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Efter att ha tröttnat på min CBR1000 som jag tycker lovar lite mer än vad den levererar, (jäkligt fint chassi iof) fann Jag ett fint ex av en gammelgixxer så nära Sthlm som ÄLVSBYN, nordväst om Piteå... Jag ringde upp killen och han var intresserad av ett byte, Jäkligt skön lirare med den bredaste av norrlänska man kan hitta!

Sadlade upp kl 01.00 i Sndags den 10:e. Efter 5 tankstopp och 15 av de nästan 90 milen i dimma så var Jag framme. Kl var då 07.00 :) Jag tog mig då en liten powernap i vägkanten innan Jag ringde honom.

Bytt e bytt och alla var glada, på nervägen hade Jag en hoj att lära känna så trots att det tog längre tid enligt klockan känndes det inte alls så farligt. Vi blev kompisar på en gång! :tummenupp

dörr till dörr var det 92 mil och det var det värt! sportwheelie på högakusten bron, krockade med en legustersvärmare, (största insekt Jag sett!!!), och fick se att Sverige inte är så stort i alla fall.

Kände mig oförskämt pigg efter resan.. tröttheten kom dagen/kvällen efter..

ps. hur kan det vara mer löd i en gammelgixxer än i en 04:ans CBR? ds.

Last edited:
lite bilder...

gixsvärmakustenbron.

Bifogat

• CIMG0417.JPG
    CIMG0417.JPG
    100 KB · Visningar: 758
  • CIMG0413.JPG
    CIMG0413.JPG
    99.6 KB · Visningar: 727
  • CIMG0414.JPG
    CIMG0414.JPG
    60.3 KB · Visningar: 427
:tummenupp Meeen kan man verkligen kalla det där för en gammelgixxer?

:tomten

tvålen skrev:
:tummenupp Meeen kan man verkligen kalla det där för en gammelgixxer?

:tomten

beror ju på vad mna jämnför med.. R1-04, stulen, CBR1000 -04 trött.

-gammelgixxer snäll och stark!

haha trodde du menade typ tidigt 90-talare. Ja dom där gixxerna har ett rått register.

Är det inte så att när det gäller tryck i motorn så regerar fortfarande gixxrarna :tummenupp Kul äventyr du hade där :)

du körde alltså ända dit upp mitt i natten? jag skulle ha väldigt svårt för att göra en sån resa. när det är så där tomt på vägarna blir det lätt att man kör ruskigt fort och hur mycket djur måste det inte finnas under denna sträcka. måste väl vara jättestor chans att det kutar ut nått djur framför hojen. läskigt. fick du veja för några harar eller rådjur eller nått?

Swedie skrev:
haha trodde du menade typ tidigt 90-talare. Ja dom där gixxerna har ett rått register.
Ja den e helt underbar!

bmwjohan skrev:
du körde alltså ända dit upp mitt i natten? jag skulle ha väldigt svårt för att göra en sån resa. när det är så där tomt på vägarna blir det lätt att man kör ruskigt fort och hur mycket djur måste det inte finnas under denna sträcka. måste väl vara jättestor chans att det kutar ut nått djur framför hojen. läskigt. fick du veja för några harar eller rådjur eller nått?

Nå´n liten räv bara.. Men visst gick det undan. Sthlm-piteå 6 timmar inkl 5 tankstopp och de där förb 15 milen i dimma efter höga kusten...

hehe, det är längre än jag åkt hela detta år:lol

Jag tror det är känslan i suckan som gör att den upplevs piggare, Honda ska ju alltid envisas med att tillverka bror duktig hojar där de maskerar sånna saker.

edit: jag har nog missuppfattat som många andra, det rör sig tydligen om en modernare variant av gsxr1000?

"gammelgixxer" som uttryck är ju de gammla oljekylda gsxr11000 och inget annat.

Last edited:
Teo skrev:
ps. hur kan det vara mer löd i en gammelgixxer än i en 04:ans CBR? ds.

Hur mycket hade Hondan gått? Min gixxer började inte gå riktigt ordentligt förrän efter 500 mil. Jag vet folk som har bytt en ett år gammal hoj mot en årsmodell nyare och blivit besvikna för att den nya gick sämre, dom ska tydligen köras in ett par hundra mil innan det där riktiga klippet kommer.

184 mil????
Herrejävlar mitt rekord är 65 mil på en dag på min yzf750 jag hade då
Kunde knappt gå efter det.

Teo skrev:
Ja den e helt underbar!

Nå´n liten räv bara.. Men visst gick det undan. Sthlm-piteå 6 timmar inkl 5 tankstopp och de där förb 15 milen i dimma efter höga kusten...

Inklusive tankstoppen ger det en snitthastighet på ca. 141 km/h. Måste man säga är ganska bra jobbat! :fyllisar

och dom drar ned snittet duktigt har man märkt efter 20 tal resor fram o tillbaka till malmö & götet.

edit: däremot verkar blade´n ovanligt trött, måndagsex ? :)

/N

Kevorkian skrev:
Inklusive tankstoppen ger det en snitthastighet på ca. 141 km/h. Måste man säga är ganska bra jobbat! :fyllisar

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D