En liten söndagstur på 184 mil!!!

Kevorkian skrev:
Inklusive tankstoppen ger det en snitthastighet på ca. 141 km/h. Måste man säga är ganska bra jobbat! :fyllisar

jag räknade oxå på det, fick samma... så du höll ganska bra fart... :)

jag körde Örebro-Lysekil på 2,40ungefär... mkt bilar att hålla undanför då.. :rolleyes:

Teo skrev:
.... sportwheelie på högakusten bron, krockade med en legustersvärmare, (största insekt Jag sett!!!), och fick se att Sverige inte är så stort i alla fall.

Synd bara att ena körbanan är avstängd på HK-bron. Dagtid är det nästan omöjligt att wheela där pga all tät turisttrafik. Hur som helst verkar du ha fått se en del av vårt vackra land, synd bara att E4 efter Umeå blir tråkig pga all skog.

Med ett soppa stop på 10 min vardera blir det:

6 - 0.17 * 5 = ~ 5.2 tim

Till pite från stockholm är de ca 88 mil

Detta ger en snitt hastighet på 880/5.2 = ~ 170 Km/h

Detta är ett väldans högt snitt med tanke på 15 mil i dimma, samt genomfarten av alla städer på vägen speciellt uppsala.

Borde behövas att man ligger i stort sett hela tiden på 200+ för att lyckas.

De e grymt om de inte va en glädje klocka.

/R

Glädje klocka eller inte, jag har kört samma sträcka + 2mil till en liten by utan för älvsbyn på 5,20minuter en varm skön natt år 2000.Med en -98 750R
Så det går att åka fort efter E4an :)

Hade du en induktions ugn bredvid klockan då lr :tungan

För så mycke eletromagnetisk stålning avger inte min gixxer :)

/R

MrEd skrev:
184 mil????
Herrejävlar mitt rekord är 65 mil på en dag på min yzf750 jag hade då
Kunde knappt gå efter det.
Gjorde Stockholm - Lübeck (90 mil) för ett par år sedan... Med tjejen bakpå och packning för 3 veckor camping runt europa.

Vi kom fram tidigt till malmö så bestämde oss för att fortsätta ett litet tag till. När vi kom till Rödby så tänkte vi helt galet och åkte över med sen färje. Vi skulle hitta ett hotell nära Puttgarden (LOL). Till slut kom vi till Lübeck då alla hotell på vägen var fullbokade pga någon volleyball tävling! Tror att det var nästan midnatt!

Fast det var på BMW lyxlimo (K1200RS) förstås...

bmwjohan skrev:
du körde alltså ända dit upp mitt i natten? jag skulle ha väldigt svårt för att göra en sån resa. när det är så där tomt på vägarna blir det lätt att man kör ruskigt fort och hur mycket djur måste det inte finnas under denna sträcka. måste väl vara jättestor chans att det kutar ut nått djur framför hojen. läskigt. fick du veja för några harar eller rådjur eller nått?

Ingen fara renjävlarna står för det mesta stilla vid vägkanten å ser snäll ut! :rolleyes:

Men vette fan om dom hinner reagera om man kommer i över 200blås förbi! :va

Jag körde upp till Kinnekulle och körde en heldag på banan och tog en liten extra glidarsväng påvägen hem. Blev väl ca 75mil. Kanske inte låter så farligt om det inte var så att jag åkte på Aprilia RS250 :D

Jag tog en fika en ggn i Vännesby...
Sthlm-Vännes ca 70 mil 5.5timme
Vännes-sthlm ca 70 mil 4.5timme

140 mil 10 timmar Inkl 10 tankstopp o körning i mörker från härnösand :näsblod (mörkt visir)

Hade ont i rumpan o höger handled efter det :hihi

.../Yoshi

Kul berättelse! Starkt jobbat i sadeln.

Inte speciellt kul att köra motorväg även om det blir rätt fint på sina håll högre upp.

Hoppas du är nöjd med bytet.

Hälsningar från Zinkensdamm :tummenupp

trollkarlen skrev:
Nå måste du haft en glädje klocka då :)

Åkte från södermalm kl 01.00, var i Piteå kl 07.00, lite tidigt att ringa killen så Jag la mig i vägkanden och nappade, då var det bara 5 mil kvar. ag kom till honom strax efter 08.00. :tungan

Bullsnah skrev:
Synd bara att ena körbanan är avstängd på HK-bron. Dagtid är det nästan omöjligt att wheela där pga all tät turisttrafik. Hur som helst verkar du ha fått se en del av vårt vackra land, synd bara att E4 efter Umeå blir tråkig pga all skog.

Ja det var skitsynd, dock var Jag där så tidigt att Jag varr helt själv! den är riktigt majestätiskt! :tummenupp

955i skrev:
Kul berättelse! Starkt jobbat i sadeln.

Inte speciellt kul att köra motorväg även om det blir rätt fint på sina håll högre upp.

Hoppas du är nöjd med bytet.

Hälsningar från Zinkensdamm :tummenupp

Nja, inte så kul. Jag höll mellan 240 och uppåt nästan hela tiden till sunsvall, men det är ju när man av olika anledningar går ur "hyperspace" och kommer ner under 200 man får tufft att jobba upp snittet.

Zinken? Trevligt! :tummenupp

Höga Kusten-bron är intressant om det blåser.
Jag körde dör för några år sedan och fick luta hojen mot vinden, när jag sedan kom bakom pelarna blev det helt vindstilla.

trollkarlen skrev:
Borde behövas att man ligger i stort sett hela tiden på 200+ för att lyckas.

De e grymt om de inte va en glädje klocka.

/R

som sagt jag höll mestadels en BRA bit över tvåhundringen...
Äter man innan man drar och det inte är dimma tror Jag man kan klara det på fem.

GR? :)

Sweedo skrev:
Höga Kusten-bron är intressant om det blåser.
Jag körde dör för några år sedan och fick luta hojen mot vinden, när jag sedan kom bakom pelarna blev det helt vindstilla.

Ja det där kan va riktigt äckligt! Nu var det helt vindstilla som tur var.

Teo skrev:
... krockade med en legustersvärmare, (största insekt Jag sett!!!)

Legustersvärmare är en insekt?
Om det där är en iRiver brevid så borde det snarare räknas som FÅGEL!! :skrämd

Fy fasen, träffade den dig i bröstet? Tur du inte trillade av hojen. :D

Cool trip du gjort! Imponerande mkt mil. Jag körde 100 mil över en helg och tyckte det var mkt haha

Peace!

Teo skrev:
Ja det där kan va riktigt äckligt! Nu var det helt vindstilla som tur var.

Jag åkte ner från piteå till stockholm med bil igår (onsdag)
blåste nåt enormt på bron då.
En kabel ramlade ner och hängde 1 m ovanför asfalten
tur att ingen mc kom åkande då.
Mötte massa Goldwings med släp efter när kabeln
var borttagen, dom lutade så att dom nästan skrapade i
vägen, på en raksträcka!!!

RuffRyder skrev:
Legustersvärmare är en insekt?
Om det där är en iRiver brevid så borde det snarare räknas som FÅGEL!! :skrämd

Fy fasen, träffade den dig i bröstet? Tur du inte trillade av hojen. :D

Cool trip du gjort! Imponerande mkt mil. Jag körde 100 mil över en helg och tyckte det var mkt haha

Peace!

Du ser! Jag hajar inte varför inte fler reagera på den där jäkla saken! visst är den en iRiver! det small till bra, Jag hade Jacka,tröja,tisha och så axelremen till ryggan men kände den klart ändå. Först trodde Jag det var en fladdermus eller nå´t..

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D