Efter att ha tröttnat på min CBR1000 som jag tycker lovar lite mer än vad den levererar, (jäkligt fint chassi iof) fann Jag ett fint ex av en gammelgixxer så nära Sthlm som ÄLVSBYN, nordväst om Piteå... Jag ringde upp killen och han var intresserad av ett byte, Jäkligt skön lirare med den bredaste av norrlänska man kan hitta!
Sadlade upp kl 01.00 i Sndags den 10:e. Efter 5 tankstopp och 15 av de nästan 90 milen i dimma så var Jag framme. Kl var då 07.00
Jag tog mig då en liten powernap i vägkanten innan Jag ringde honom.
Bytt e bytt och alla var glada, på nervägen hade Jag en hoj att lära känna så trots att det tog längre tid enligt klockan känndes det inte alls så farligt. Vi blev kompisar på en gång!
dörr till dörr var det 92 mil och det var det värt! sportwheelie på högakusten bron, krockade med en legustersvärmare, (största insekt Jag sett!!!), och fick se att Sverige inte är så stort i alla fall.
Kände mig oförskämt pigg efter resan.. tröttheten kom dagen/kvällen efter..
ps. hur kan det vara mer löd i en gammelgixxer än i en 04:ans CBR? ds.
Sadlade upp kl 01.00 i Sndags den 10:e. Efter 5 tankstopp och 15 av de nästan 90 milen i dimma så var Jag framme. Kl var då 07.00
Bytt e bytt och alla var glada, på nervägen hade Jag en hoj att lära känna så trots att det tog längre tid enligt klockan känndes det inte alls så farligt. Vi blev kompisar på en gång!
dörr till dörr var det 92 mil och det var det värt! sportwheelie på högakusten bron, krockade med en legustersvärmare, (största insekt Jag sett!!!), och fick se att Sverige inte är så stort i alla fall.
Kände mig oförskämt pigg efter resan.. tröttheten kom dagen/kvällen efter..
ps. hur kan det vara mer löd i en gammelgixxer än i en 04:ans CBR? ds.
Last edited: