en liten film från mig

Vart på nätet hittar man bra cykeltrial-filmer då?
Jag har inga fildelningsprogram utom en gammal Kazaa som jag kan veva igång om det fortfarande finns användare kvar.

tackar.. jag har inte slutat riktigt än.. hojjen står här inne :) kanske skulle ut och leka lite, det är jäkligt kul! trialfilmer hittar man på www.trials-forum.co.uk (cykeltrial filmer alltså) det är där
dom duktiga lägger upp sina filmer!

jag har kört bmx i några år innan jag gick över till cykeltrial. så på de där filmerna har jag bara hållit på i 3 månader! fick höra att jag lärt mig galet fort :) det som tagit längst tid att lära sig är nog "Manual", det jag gör sist i filmen, åker på bakhjulet utan att trampa och håller den i balanspunkten genom att förflytta kroppsvikten och bromsa lite.. det ser lätt ut, men e toksvårt :3freak

xtreme skrev:
Och för mig som inte är data-nörd? Vad betyder det?

ladda ner senaste div X codec, eller prova att gå in på altavisa och sök på "SLD codec pack 1.5.3" det paketet innehåller de flesta codecs!

JiMpA skrev:
jopps, den e jäkla bra.. ingenting på den rullen e påtänkt. dom bara filmade, och kom på nya saker att cykla på, sa leech iaf :)

Ja han är helt sanslös!

Vet du vad en begagnad cykel ligger på?
Om man vill komma undan så billigt som möjligt...

Fin cykling förresten. :)

Har inte kunnat se din film än, det står "sidan kan inte visas" när jag trycker på länken. :confused:

Köpte en Scott elite racing -03 i våras och började cykla cross country. Det är kul och ger bra träning, men jag börjar bli mer och mer sugen på att börja traila (åker för närvarande runt och kör fram- och bakhjul hela tiden och skall upp på och ner från saker hela tiden).

Kan man överhuvudtaget traila någonting på en sådan utpräglad XC-cykel? Håller den för lättare övningar?

Jag har sett att många trailar med låga cyklar med ganska små hjul, är det lättare med en sådan än med en med fullstora hjul?

Vill komma igång, det finns ju inget så coolt som när vuxna män åker omkring och leker på trampcyklar! :)

Tacksam för svar!

Grymm film, glömde jag säga.... :tummenupp

Hmm, jag har en fråga, har cyklat lite då jag haft tråkigt, på bakhjulet, givetvis, men, antingen faller man åt sidan, eller så får man upp för hög fart och trampar som en idiot, eller så tappar man farten istället, koncentrerar jag mig på att verkligen hålla lagom höjd och fart glömmer jag det andra, och vise versa.....

Hur göra? Knep för att inte trilla åt sidan...?

NSR_Martin skrev:

Hmm, jag har en fråga, har cyklat lite då jag haft tråkigt, på bakhjulet, givetvis, men, antingen faller man åt sidan, eller så får man upp för hög fart och trampar som en idiot, eller så tappar man farten istället, koncentrerar jag mig på att verkligen hålla lagom höjd och fart glömmer jag det andra, och vise versa.....

Använd knäna för att hålla balansen i sida. Vinkla alltså ut benet åt det håll som du inte faller mot. Testa även att "bryta" lite i styret.

Sen måste du lära dig att använda din bakbroms om du skall cykla långt/snabbt.

NSR_Martin skrev:

Ungefär vilken växel cyklar du på?

Själv lärde jag mig på lite högre växlar (ca vxl 18 - 20 av 27), sidostabiliteten blir då bättre men samtidigt blir det något svårare att reglera höjden enligt mina erfarenheter.

Det har sagts förut, men det är övning som till slut får det att funka... :)

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D