en liten film från mig

Jidetoft skrev:
Använd knäna för att hålla balansen i sida. Vinkla alltså ut benet åt det håll som du inte faller mot. Testa även att "bryta" lite i styret.

Sen måste du lära dig att använda din bakbroms om du skall cykla långt/snabbt.
"bryta"? :va
Nu hänger jag ut åt sidan, blir så omedvetet, funkar dock inte så jättebra men bättre än inget ,hehe....

Bakbromsen har jag börjat lära mig.... Dock svårt o bromsa lagom... Antingen för lite, så man får bromsa längre tid, o tappar för mkt fart, eller för hårt så man ite orkar hålla uppe den... Får träna ,helt enkelt, men bra med lite tips ändå... :Bugar

Jidetoft skrev:
Ja han är helt sanslös!

Vet du vad en begagnad cykel ligger på?
Om man vill komma undan så billigt som möjligt...

Fin cykling förresten. :)

jo begagnade e dom ganska dyra fortfarande tyvärr, tack vare de hydrauliska bromsarna och dylikt, men från 5000 och uppåt om du ska ha en vettig/nyare
en ny koxx (www.koxx.se) komplett "Levelboss" kostar runt 20 papp :gnissla

jo knäna e viktiga när man cyklar på bakan!, ha en så hög växel som möjligt och ryck istället hårdare. ta upp den till balans punkten och om det börjar gå för fort trampar man till så man hamnar över balanspunkten(bakåt alltså)
och bromsar lite, som om man skulle göra en 12 o clock nästan :) sen bromsar man lite hårdare så man kommer till balanspunkten igen, då börjar man trampa igen.. kanske ska fixa ett klipp där jag gör det också! en kile ska köpa min trial hojj för 5500 nu i veckan ser det ut som.. så går det när trafikförsäkringsföreningen ska lura pengar av en, när man inte gjort något fel... :huvet

Tack för tippsen, brukar cykla på dom lägre växlarna, har gett upp på ettan, kör på 2an 3an, blir som ni sa lättare o hålla balansen i sidled....Men jag kanske skulle ta och prova ännu högre växlar, har 21 växlar på den cyklen.... Tror jag lyckats slått över på 21an från låg fart, hehe, men det är svårt att hålla den där då iom att man trampar så sakta, men... Nu ska jag ut o öva lite...

coolt!!!

hängde du kameran i halsbandet eller? :va

hoppa stock verkar inte heller vara så lätt.

antar att du uuuiiiiilar ganska bra på mc oxå :)

NSR_Martin skrev:
Tack för tippsen, brukar cykla på dom lägre växlarna, har gett upp på ettan, kör på 2an 3an, blir som ni sa lättare o hålla balansen i sidled....Men jag kanske skulle ta och prova ännu högre växlar, har 21 växlar på den cyklen.... Tror jag lyckats slått över på 21an från låg fart, hehe, men det är svårt att hålla den där då iom att man trampar så sakta, men... Nu ska jag ut o öva lite...

Man måste ha lite fart på de högre växlarna också.

Nåt annat som är kul är bakhjul stående, sämre känsla och kontroll i höjdled men det blir lättare att korrigera i sidled vid riktigt låga växlar/hastigheter.

Håll oss underrättade om hur det går. :)

Jobbar just nu på att göra kontrollerade tolvor, får väl lägga upp en film nån dag...

JiMpA: Såg filmen nu. Du vågade dig inte riktigt på balansläget eller? (förstår det om du inte hade nån bakbroms!)

Riktigt imponerande scener på slutet, har försökt mig på bakhjul utan att trampa men inte kommit nånvart...

Snyggt trailande också, fattar inte hur man lyckas göra nåt sånt på en cykel. Måste lära mig!

Har du inga fler snuttar... :Bugar

Mark skrev:
coolt!!!

hängde du kameran i halsbandet eller? :va

hoppa stock verkar inte heller vara så lätt.

antar att du uuuiiiiilar ganska bra på mc oxå :)

hehe, jag fick ner kameran i skärpet på ett vis som inte går att beskriva :)

chrilla skrev:
JiMpA: Såg filmen nu. Du vågade dig inte riktigt på balansläget eller? (förstår det om du inte hade nån bakbroms!)

Riktigt imponerande scener på slutet, har försökt mig på bakhjul utan att trampa men inte kommit nånvart...

Snyggt trailande också, fattar inte hur man lyckas göra nåt sånt på en cykel. Måste lära mig!

Har du inga fler snuttar... :Bugar

hehe jag har en film på ca 2 minuter med bara trial på datorn.. nej jag vågade inte upp i balanspunkten med farsans hojj riktigt :) har slagit över en, två,*host 6 host* gånger med den.. så jag fick laga bakskärmen på den till slut hehe.. i början e det sjukt tråkigt med trial, sen närm an börjar lära sig så e det så kul så det e otroligt, man kommer på nya saker att pröva hela tiden som: hmm undra om jag kan rulla baklänges, svänga runt 180 grader, sen hoppa till framhulet etc etc etc :) och en massa nya saker att försöka hoppa upp på... men ibland gör det ont :död

JiMpA skrev:
hehe jag har en film på ca 2 minuter med bara trial på datorn.. nej jag vågade inte upp i balanspunkten med farsans hojj riktigt :) har slagit över en, två,*host 6 host* gånger med den.. så jag fick laga bakskärmen på den till slut hehe.. i början e det sjukt tråkigt med trial, sen närm an börjar lära sig så e det så kul så det e otroligt, man kommer på nya saker att pröva hela tiden som: hmm undra om jag kan rulla baklänges, svänga runt 180 grader, sen hoppa till framhulet etc etc etc :) och en massa nya saker att försöka hoppa upp på... men ibland gör det ont :död

Kan du inte lägga upp trialfilmen? Vore kul att se.

Fick du cykeln såld eller har du kvar den? Har bestämt mig för att köpa en trialcykel innan våren och ge det en chans.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D