En grön gröngöling...

Rundningsmärke skrev:
Jodå, jag var där...dock kändes det varken fort eller stabilt... :rolleyes:
Men det blev lite bättre mot slutet av dagen.

/A

Jorå... kommer speciellt ihåg en grej när jag stog och kollade vid depån.
Man såg att alla var ganska upptrissade och höll på att jagade. Först kom du och gjorde en hård inbromsning, sen Martin på en grön ZX7:a, han bromsade så bakhjulet började studsa och tjuta lite, sen kom en CBR 900 med vilt studsande bakhjul och kedjan rasslandes, därefter en ZZR med låst bakhjul som stack rätt fram.

Byt upp dig till übersnabba gruppen nästa gång så kan du ha kvar ditt ett tag till. Vissa av dom gossarna gasade rätt hårt.

Jag ska faktiskt dit igen den 9:e aug, då hoppar jag upp ett snäpp.
Med nya hojen kanske man kan ta sig förbi en och annan hoj på rakorna,
det var helt hopplöst med Thundercaten...

/A

Ps. Det såg rätt bra ut på gammel-kawan också!

Last edited:
Rigge skrev:
Jag tyckte det såg ut som det gick fort och såg stabilt ut på Midlanda iaf. Dom andra som var lika snabbare eller snäppet efter i din grupp (tror ingen var snabbare) vågade man knappt titta på när dom skulle in i kurvorna. Din körning såg säkrare ut.

Nalkens körning ser så stabil ut för att han är såpass mjuk i sitt körsätt. Det är åtminstone min uppfattning efter vad jag sett på Rörken.

Det där med skrapade puckar är lite som bakhjulsåkning....Det går inte fortare men det ser mycket ballare ut.... ;)

Själv är jag alldeles ny på bana (Rörken) och jag använder knät som avståndsbedömmare, när knät tar i drar jag upp det lite och lägger ner lite till....Tyvärr upptäckte jag att motorn är bredare på vänster sida.....
Har en hel del att jobba på om jag skall få till stilen som de har på R1 och Fireblades, om de nu går på gammelgixxern.... :confused:

//B

Nalken skrev:
Hmm vi verkar ha samma problem, Men det känns som att jag skulle tappa fästet om jag tittar fram på "rätt " sida av kåpglaset.
Bilden ska föreställa mig på hoj.

Jag har testat Chrilles förslag nu och det känns mycket bättre, får se om det gör någon skillnan när man besöker en bana nästa gång.

Jag försöker köra motorcykel ibland. Hur det ser ut har jag ingen aning om. Säkert "fula spindeln"-stilen. Det går i alla fall hyfsat, jag har inte vält på länge. (Peppar, peppar, knock on wood.)

Då frågar jag alla insatta hur det kommer sig att jag (Suzukin) kör snabbare än Ducatin. Bilderna är tagna i samma sväng.

Bifogat

• k22_liten.jpg
    k22_liten.jpg
    34 KB · Visningar: 47
Jag vill också gärna veta vem detta är då jag filmat denna Ducce en del

Bifogat

• duc_liten.jpg
    duc_liten.jpg
    33.4 KB · Visningar: 47
*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back