metallgutten skrev:Det är det visst![]()
Tyckte att stället satt som en kondom på Jalle så jag förutsatte att det var Piffe!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
metallgutten skrev:Det är det visst![]()
Teddy skrev:Efter drygt två säsonger sitter fortfarande originalpuckrna kvar på mitt Daineseställ, ok de börjar väl bli lite väl slitna nu, men ändå. Daniel Persson ( f n 125 GP) berättade att han i början av sin RR-karriär brukade skrapa puckarna så att de fick hål i mitten. Allteftersom han blev snabbare gnuggade han mindre och mindre puckar och nu sliter han kanppt några puckar alls, trots att han och hojen lutar mer än de gjorde i början.
Teddy skrev:...Visst kanske det är lättare att komma över den läskiga känslan man som nybörjare har när det lutar om man hänger ut kroppen på sidan av cykeln....
Strålande, tack för kommentarer & synpunkter.Teddy skrev:Tillåt mig vidareutveckla. Just nyss såg jag Rundningsmärkes Avatar, den är ett praktexempel.
emullo skrev:Ni såg väl moto GP när rossi körde av och sedan ikapp..
När han körde ikapp körde han snabbare än innan.. eller...
Och då hängde han som en dåre.. varför... jo .. han
kunde öka kurvhastiheten....
såe.......
CorbenDallas skrev:Om du skriver på svenska så kanske folk förstår vad du menar. Bara ett tips.
Om man kör på GP nivå borde man väl eftersträva högsta möjliga kurvhastighet i alla läge, dvs om han vetat han kunde köra snabbare, varför gjorde han inte det o vann överlägset???
Man kan köra safe, fort eller tokfort. Översatt 90%,100% och 110% av sin förmåga. Dock är chansen att vurpa vid dessa tillfällen ca: 20%,40% resp. 80%. Omvänt logaritmiskt eller hur man uttrycker det.CorbenDallas skrev:Om man kör på GP nivå borde man väl eftersträva högsta möjliga kurvhastighet i alla läge, dvs om han vetat han kunde köra snabbare, varför gjorde han inte det o vann överlägset???
gulsvartkawwa skrev:Man kan köra safe, fort eller tokfort. Översatt 90%,100% och 110% av sin förmåga. Dock är chansen att vurpa vid dessa tillfällen ca: 20%,40% resp. 80%. Omvänt logaritmiskt eller hur man uttrycker det.

Jag kör Oversafe och vurpar ibland ändågulsvartkawwa skrev:Man kan köra safe, fort eller tokfort. Översatt 90%,100% och 110% av sin förmåga. Dock är chansen att vurpa vid dessa tillfällen ca: 20%,40% resp. 80%. Omvänt logaritmiskt eller hur man uttrycker det.

Studera grafen så ser du att man aldrig är safeGSXR1100R skrev:Jag kör Oversafe och vurpar ibland ändå![]()
GSXR1100R skrev:Fotpinnen är kapad med rondell, hojen är en dubbel ex, jag köpte den av Chrille och sen köpte åsa den av mig, den går j-t bra och Åsa är den enda som har privat mekaniker till 100%.
om mitt spårval Teddy skrev:.....
När man tröttnat på att dra röven och knäna i backen börjar man dra in nederdelen och istället fäller ut överdelen. Man lutar ut överkroppen och skjuter fram huvudet bredvid kåpglaset. Då kan man få till den där underbara känslan av att man drar hakan jäms med kurbsen. Eftersom man tryker fram överkroppen faller det sig naturligt att styra rätt genom att trycka på den inre styrändan istället för att dra i den yttre.
.....
GSXR1100R skrev:Fotpinnen är kapad med rondell, hojen är en dubbel ex, jag köpte den av Chrille och sen köpte åsa den av mig, den går j-t bra och Åsa är den enda som har privat mekaniker till 100%.
MrGooFy skrev:På den här bilden från Gelleråsen så ser man tydligt att jag burkar åt "fel" håll. Jag var inte medveten om detta innan jag såg kortet och blev milt sagt ganska så förvånad. Kan det vara så att jag på något omedvetet plan satsar på att skrapa fotpinnar istället på grund av att jag inte har några puckar på stället?
Det är jag som är hoj nr:3 i samlingen.
Rent teoretiskt skulle han kunna syfta på mig, men jag känner inte riktigt igen mig på beskrivningen...Nalken skrev:Ok, det där lät juh bra iofs men vaddå var du på Midlanda eller?
|
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!
Boka senast lördag 31/1 för... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |