Ja en Flame som hette dugaKung Hallibabb skrev:Nu skall vi skapa lita väsen här.
Om man hänger och du säger att man kör fortare..
Hur kan det då va så att han som har rekordet på Ringen sitter rakt upp. inte ett enda knäskrap gör han.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja en Flame som hette dugaKung Hallibabb skrev:Nu skall vi skapa lita väsen här.
Hur kan det då va så att han som har rekordet på Ringen sitter rakt upp. inte ett enda knäskrap gör han.![]()
Han hade rekordet, det är några som kört snabbare än Helmut Dähne på ringen, men han ändå en levande legend, att ha som målsätting att skrapa i alla böjar ger nog ingen vidare körning, lyssna på Hund Kebab och lär.Kung Hallibabb skrev:Nu skall vi skapa lita väsen här.
Kung Hallibabb skrev:Hur kan det då va så att han som har rekordet på Ringen sitter rakt upp. inte ett enda knäskrap gör han.![]()
GSXR1100R skrev:Jäklar vilket nerlägg du hade Metal-boy![]()

CorbenDallas skrev:Det är inte så att han kör bil????![]()
![]()
Stämmer bra, den såkallade "fulaspindelstilen" med en stör i arslet och alla ben och armar stickandes för långt ut.Diversion skrev:Kör inte Norick Abe lite så att överkroppen är ganska uprätt oavsett hur mycket nedlägg han har, tycker iaf det ser ut så jämfört med hans kollegor.
Tyst nu Pjoskaroscar skrev:Det är inte han som kör![]()

Stör i arslet?gulsvartkawwa skrev:Stämmer bra, den såkallade "fulaspindelstilen" med en stör i arslet och alla ben och armar stickandes för långt ut.
Det är det visstoscar skrev:Det är inte han som kör![]()

Rak i ryggen då, som man blir om man kör upp en stör i arslet. Då menar jag ju inte fisken utan mer en påle liksom.CorbenDallas skrev:Stör i arslet?
TIBA heter det juh!gulsvartkawwa skrev:Rak i ryggen då, som man blir om man kör upp en stör i arslet. Då menar jag ju inte fisken utan mer en påle liksom.
Så var det min tur att bliCorbenDallas skrev:TIBA heter det juh!
gulsvartkawwa skrev:Så var det min tur att bliTIBA?? TIFO vet jag men TIBA??
Inte så konstigt att det går snabbare i 250 Dam utan knäskrap, knäskrap = friktion = förluster = går långsammareTeddy skrev:Körstil kan diskuteras in i det oändliga. Att den ena skull vara bättre än den andra har inte någon fortfarande lyckats bevisa för mig. På banor och på vägen har jag sett allt ifrån TIBA till de som hänger så mycket att de skulle behöva rövpuckar till de som nästan drar hjälmen i marken och de som brottas med cyklen som en crossåkare. Ingen typ är alltid snabbare än den andra. Att det skulle gå snabbare för att man hänger köper jag inte. Visst kanske det är lättare att komma över den läskiga känslan man som nybörjare har när det lutar om man hänger ut kroppen på sidan av cykeln, men det går inte snabbare för att man hänger, man bara ger sig själv en känsla av välbehag som gör att man vågar köra snabbare. Tvärtom är det min erfarenhet att häng är förknippat med ansträngning. Att hoppa rungt som en gasell i sadeln och dra och slita och bända och böja och trycka och lyfta är slöseri med kraft. Det som får cykeln att luta är tryck på styret och där räcker det med ett lillfinger. Under min tid på banan har mitt mål alltid varit att köra så snålt som möjligt. Trots detta har jag ständigt blivit snabbare (obs!!! inte snabb..he he... det är något helt annat). Efter drygt två säsonger sitter fortfarande originalpuckrna kvar på mitt Daineseställ, ok de börjar väl bli lite väl slitna nu, men ändå. Daniel Persson ( f n 125 GP) berättade att han i början av sin RR-karriär brukade skrapa puckarna så att de fick hål i mitten. Allteftersom han blev snabbare gnuggade han mindre och mindre puckar och nu sliter han kanppt några puckar alls, trots att han och hojen lutar mer än de gjorde i början.
Nej va nu då, du ska bli arg och börja tvitaktaTeddy skrev:250 Dam. Pyttsan heller! Hmm...hur var det nu igen? Man skaffar sig fordon med stora motorer för att...
Det är bara att fylla i själv efter eget samveteHo ho ho ho! *Tomten vänder sig om med säcken över ryggen och traskar ifrån huset där ungarna står på verandan och gråter för att de inte fått några presenter då de inte ätit upp sin gröt*

Den konversationen låter bekant...gulsvartkawwa skrev:-Ska man hänga ut?
-Gör du det.
-Jaaaa, lite
-Känns det bra då?
-Ja.
-Då gör du rätt.
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!