En dag finns man inte mer..

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Plötsligt händer det ofattbara. Livet förändras på ett par sekunder och blir aldrig sig mer likt. Oerhört mycket tragiska saker har hänt på sistonde.
Väldigt många som omkom i Thailand, barn som mist sina föräldrar och föräldrar som mist sina barn. Lövis som omkom i en motorcykelolycka, Iceman Jocke som miste livet på Isle of Man. Syrran och hennes pojkväns kompis Putte mister livet i en bilolycka på ett brutalt sätt.
Alla lämnar dom efter sig ett tomrum. Det får en att tänka till. Plöstligt blir varje andetag viktigt. Att ta vara på livet blir en självklarhet för det kommer inte åter. Det gäller att ta vara på varandra, ställa upp för varandra, finnas för varandra. Uppskatta dom nära och kära som man har för man vet aldrig hur lång tid man har kvar. Alla kommer vi en gång dö, det är oundvikligt.
Passa på att njuta av den korta tid vi har här, undvika att bråka om struntsaker, uppskatta livets små glädjestunder och försöka att leva i nuet.

Att gå upp på morgonen och inse att man fått ännu en ny dag att fylla med bra saker. Nya möjligheter. Nya människor att träffa. Nya saker att uppleva och bli inspirerad utav. Livet är inte något man bör ta för givet, för en dag tar det slut. Ångra då inte saker du gjort utan saker du inte gjorde.
Passa på nu, du lever nu! Ta hand om varandra!

/ jannica

Tack jannica för de fina orden.
Kunde inte säga det bättre själv.
Ta hand om dig med tjejen...
massa bamsekramar från hanni till dig och alla andra här på sporthoj!!

Bra ord fröken, lek o lär, ingen vet när det är över...

till er alla:
Tveka aldrig, ångra inget, begär inget och var nöjd.

Mycket bra och tänkvärda ord du skriver!

Det är absolut värt och stanna upp ett par minuter, reflektera över nuet, ta till vara på dagens ögonblick istället för att bara rusa på och ladda för morgondagen. En dag så kommer det ingen mer morgondag för varken dig eller mig...

Vad som också är värt och fundera på är varför just du hamnat där du är? Vad kan du göra för att förbättra för din omgivning. Vad är meningen med ditt liv?

Kramar från mig också till alla här på Sporthoj!

Jah man! Kunde inte skrivit det bättre själv. Precis så är det! Så varför tänker vi inte på det oftare?

Vet precis....

..... vad det innebär att förlora någon nära.... Livet ställs på sin spets.

Mycket klokt skrivet!

Vet tyvärr också hur det är att mista nån väldigt närstående som borde haft minst lika många år kvar -den våren det hände blev jag plötsligt väldigt glad över en sådan liten sak som att lökarna i rabatten börjat vakna till liv. Ta vara på livet, det är trots allt inte så långt. Var glad över det lilla, gör det du vill -passa på innan det är försent. Säg att du älskar dina nära och kära innan det är försent.
Ta en hojtur, sätt på grillen när du kommer hem, ta en kall öl och njut!

Åh, herrejävlar, det var det värsta sentimentala skitsnack jag har läst på länge. Ska man inte leva livet fullt ut om man haft evigt liv? Eller tvärtom, vad är det som är så viktigt med att njuta av vartenda andetag? Men visst, kör du vidare med ditt New Age-flummande om du mår bättre av det. Grattis.

Dickhead skrev:
Åh, herrejävlar, det var det värsta sentimentala skitsnack jag har läst på länge. Ska man inte leva livet fullt ut om man haft evigt liv? Eller tvärtom, vad är det som är så viktigt med att njuta av vartenda andetag? Men visst, kör du vidare med ditt New Age-flummande om du mår bättre av det. Grattis.

:fatta! :va :7peta :fatta!

Dickhead skrev:

Kör du vidare med ditt känslolösa liv om du mår bättre av det. Grattis :finger

Det ÄR viktigt att bry sig om sina nära och kära, om livet och alla småsaker som finns att glädjas åt och att uppskatta detta medans man kan. Det är så mycket jag velat säga till en polare som gick bort i ung ålder, nu kan jag inte det längre.

:krama varandra medans ni kan!

Dickhead skrev:

Hade man haft evigt liv hade människan troligen inte varit så rädd om det livet, spelar liksom ingen större roll då. Nu har vi inte evigt liv, det är begränsat och det är inte särskilt långt så passa på och gör det du tycker är det bästa av det korta liv vi blivit tilldelade. Inte svårare än att försöka njuta av vår tid, och spendera den på det sätt var och en tycker är bäst så länge ingen annan behöver lida för det.
Lätt som en plätt (i teorrin). Grattis..... :rolleyes:

jag började tänka på detta igårkväll... jag smällde med ett rådjur med hojen igår, så när jag satt hemma å tänkte på det så insåg jag hur illa det kunde ha gått... från å med nu kommer jag tänka på ett helt annat sätt, uppskatta livets goda småsaker mera. tyvärr är det kanske något sådant som behhövs för att man ska vakna...

Dickhead skrev:
Jag håller med! Vafan, man lever ändå inte länge, varför inte bara ha så kul man kan varje dag, istället för att tänka på andra, man föds å dör ensam...

:7peta bikerbitch, sluta åk hoj då..

~Settan~ skrev:
Nu har vi inte evigt liv, det är begränsat och det är inte särskilt långt så passa på och gör det du tycker är det bästa av det korta liv vi blivit tilldelade.

lite träligt bara när nån som e ganska nära en väljer att avsluta livet vid 23 års ålder.. å när person nummer 2 försöker, å de sista man hör i telefonen från han e att man ska tänka på hans barn.. då får man bråttom dit kan jag lova... (jobbigt att avgassystemet på bilen ramlade av efter 300 meter å man e tvungen att springa in te statoil föratt hitta nått å binda upp det med, å snubben i kassan e långsammast i världen, det är stress!)
det ger ganska mkt perspektiv på livet i sig.. dedär smågrejerna man stört sig på spelar liksom inte så stor roll längre osv...

Pojkar pojkar, dickhead och Ironmike. Klart man ska leva livet fullt ut, det är ju det som menas med att ta vara på livet. Det är ju dumt att inte ta vara på det man har. Jag kör mitt rejs, vad ni gör är upp till er. Jag tvingar ingen att leva livet, jag skrev bara en text.

Ironmike; Varför man ska tänka på andra? Ja, för att dom kanske ska bry sig tillbaka. Klart man ska ha kul, aldrig sagt någonting annat.
Varför ska jag sluta köra hoj? Det är ju mitt liv, dumt att sluta med något som får en att må bra.

*/ ?>
Back