EMU omröstning

Vad har/ska du rösta?

• Antal röstningar
    0

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
precis som det står... inga argumentationer eller rös-propaganda! bara klicka vad ni har/ska rösta :tummenupp

kajlyl skrev:
184inloggade och 21 som har röstat! ...dåligt!!

Man e trött på pollarna Kalle.

starta en ny poll istället.... ska Mavve köpa en alpina eller en Hamanntrimmad tysking-bil :crash

750RR

JA är givet

Här kommer några förslag till nya lagar som bör införas vid ett NEJ till EMU:
* Alla som köper importerade produkter från Euroländer när det finns svenska alternativ ska fängslas. Extra höga straff blir det om man köper Nokia istället för Ericsson, Mercedes istället för Saab och tysk billig juice på Willys istället för Bravo.
* Vi bygger en MUR runt hela Sverige så vi kan visa hela världen att vi klarar oss själva utan hjälp från andra. Så kan vi spela vår nationalsång varje hel timme istället för ekot och sitta, invirade i vår fantastiska svenska flagga, och titta på på våra värdefulla SVENSKA KRONOR som bara blir mindre och mindre värda. Vi är ju i alla fall SVENSKAR.

:banana

Blackninja skrev:
JA är givet

* Alla som köper importerade produkter från Euroländer när det finns svenska alternativ ska fängslas. Extra höga straff blir det om man köper Nokia istället för Ericsson, Mercedes istället för Saab och tysk billig juice på Willys istället för Bravo.
* Vi bygger en MUR runt hela Sverige så vi kan visa hela världen att vi klarar oss själva utan hjälp från andra. Så kan vi spela vår nationalsång varje hel timme istället för ekot och sitta, invirade i vår fantastiska svenska flagga, och titta på på våra värdefulla SVENSKA KRONOR som bara blir mindre och mindre värda. Vi är ju i alla fall SVENSKAR.

Puh.... tur.... trodde först att det även gällde BMW :eek:

Länge sen man såg dig förresten :hej

750RR

kolla in resutatet, precis lika. Undrar vad dom gör om ja får samma resultat som nej....

Blackninja skrev:
JA är givet

Har du tappat ett par löst sittande skruvar?

Du menar alltså på fullaste allvar att vi ska gå med i EMU bara för att vi ska kunna importera? Blir det billigare om vi går med i EMU? Är det billigare att importera exempelvis en hoj ifrån Tyskland NU?
Mig veterligen är det ju det, så varför inte gilla läget och rösta nej?
Nokia eller Ericsson? Ta den som du tycker bäst om, som vi gjort i alla år.

Det där med muren var en bra idé däremot. :eek:

Kul att se att hojåkare röstar blått vid riksdagsval och ja till EMU!

Jag var nog den sista som var inne i nån vallokal öht ikväll... Åkte från Eskilstuna vid 19 och körde som en skållad gnu hem till Sthlm för att rösta. Strax norr om S-tälje var det KÖÖÖÖÖÖER så in i h*e ända fram till Fridhemsplansavfarten från Essingeleden så det blev att köra mellan bilarna i 3 mil... Kastade mig av hojen utanför min port och sprang in för att hämta röstkortet. "S:t Eriks gymnasium, jaha" tänkte jag och rejsade iväg till KUNGSHOLMENS gymnasium... Fan fan, fel jävla plugg! Tillbaka mot Fleminggatan, hoppade över den (fartgupp), sladdade in på skolgården och kastade mig av hojen utanför dörren. Går in och frågar "Är det för sent?" "Ja", säger surtkarten som redan börjat räkna rösterna. Shit, går mot dörren och slänger röstkortet. "Nej förresten, du, du var ju redan inne kl 20, du får rösta" säger de. Jippi!! Sagt och gjort. När jag går ut igen kommer en tjej i en Audi och får veta att hon kom nån minut försent. "Men jag har kört som en ILLER (??) från Dalarna!" säger hon men hon fick inte rösta ändå.

Men hur som helst förlorar vi (jasidan) stort som det ser ut nu.:(

Gustav1 skrev:
Har du tappat ett par löst sittande skruvar?

Du menar alltså på fullaste allvar att vi ska gå med i EMU bara för att vi ska kunna importera? Blir det billigare om vi går med i EMU? Är det billigare att importera exempelvis en hoj ifrån Tyskland NU?
Mig veterligen är det ju det, så varför inte gilla läget och rösta nej?
Nokia eller Ericsson? Ta den som du tycker bäst om, som vi gjort i alla år.

Det där med muren var en bra idé däremot. :eek:

Nej, men jag menade att vi inte ska vara så nationalistiska och inse att vi inte klarar oss på egen hand. Sen var det en hel del ironi i det inlägget också. Men det var visst för mycket begärt att du skulle förstå detta lille vän.

Ta nu en slickepinne och låt de vuxna prata nu

;) :slicka :whip

Ace Niki skrev:
Tillbaka mot Fleminggatan.

Men hur som helst förlorar vi (jasidan) stort som det ser ut nu.:(

Du vistas där ofta eller :brynad

Undrar vad allas argument för NEJ var när de gick in.
"Öööhh, jag röstar nej för att grannen röstar nej..." :eek:

Jag var ute o sprang och gick in i kyrkan för att rösta, träffade en kompis där inne :) sen fick jag kuvertet och rev upp det för att stoppa lappen i, fick ta nytt kuvert och stoppa samma JA-lapp i och de asen ville inte slicka på det åt mig och bad mig gå bakom skynket istället, jag slickade väl själv :slicka
Sen sprang jag vidare..........

750RR

Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger