Jag kör hoj till jobbet, och vill inte behöva ladda mellan jobb och hemmet, och för mig duger definitivt inte räckvidden på 80%. Ännu mindre när det tar 40 minuter att ladda så mycket och jag har ingenstans att ladda hemma, i garaget eller på jobbet.
Jag tillhör gruppen folk som kan ta en nöjestur på 60 mil på sporthoj, exempelvis för att hälsa på en polare, eller bara för att jag läste om något intressant att åka och titta på.
Jag *vill* ha elfordon, men varken bilar eller ännu mindre hojar fyller mina behov. Och jag tvivlar på att de kommer att göra det om det inte dyker upp någon revolution i energilagringsteknik. Dumheterna som exempelvis Tesla Oskar med, som att dubbla cellstorleken för att kunna söka att man ökat mängden energi per cell räknas inte som framsteg, antingen behöver energidensiteten bli så hög att man kan köra 100 mil på en laddning, och kan ladda på 8 timmar, eller så behöver laddningen gå på 5-10 minuter till fullt batteri, då räcker i princip dagens räckvidd.
Det kräver förvisso lite mer infrastruktur, men den är jag övertygad kommer dyka upp med behovet. Det är bara en fråga om ekonomi istället för fysik.