Elitserietråden 2010/2011!

Så det är mer ok att önska livet ur någon som knackats på isen än någon som drabbats av något utanför isen? Ger isen någon sorts frizon för vad man får skandera? Finns ingen skillnad för mig. Bägge sakerna är lika smaklösa.

Läge för dig att greppa skillnaden mellan vad som händer på planen och utanför?
Aha.

Fall 1: Stenhård tackling, medvetslös spelare, ambulans, ingen utom möjligen röntgenläkaren vid datortomografen vet huruvida spelaren i fråga kommer att återhämta sig.
I detta fall är det helt okej att i "stridens hetta" ropa "bär ut liket" och "låt han dö".

Fall 2: En spelare ligger på sjukhus efter en stroke. Han kommer troligen och förhoppningsvis att återhämta sig.
I detta fall är det helt förkastligt att verbalt önska livet ur spelaren.

Oerhört logiskt. :rolleyes:

Ja, det är skillnad på (men inte rätt) att sjunga bär ut liket eller låt han dö om Prestberg eftersom det är ytterst ovanligt att någon dör i hockey. Nisse var väl kvar på sjukhuset när Karlstaborna (eller vart dreggen nu kom ifrån) sjöng att han inte längre fanns.

Ska vi släppa den här skiten nu? :krama

Aik ligger två:a i tabellen nu efter HV o har 2 matcher mindre spelade än HV :)

yada yada yada
Vi från Skellet vet vad som åsyftas (även om ja nu råkar bo i tokholm)
och där är AIK AIK och Stockholms laget är Solna AIK ;) :tungan
Det är cirka 10 000 renfösare som tror att Skellefteå är AIK. Resterande befolkning i Sverige vet att AIK är AIK och kommer från Stockholm.

Det är cirka 10 000 renfösare som tror att Skellefteå är AIK. Resterande befolkning i Sverige vet att AIK är AIK och kommer från Stockholm.

Mnja, det bor ca. 71.000 i kommunen och drygt 35.000 i Schtaaan, så du hade nästan rätt. Inte så dåligt gissat ändå för en sörlänning :tummenupp

För övrigt håller jag med, till viss del. Skellefteå AIK är alltid bara "AIK" i Schtaaan, men här nere använder jag alltid SAIK för att inte bli förknippad med originalet (förutom när jag vill retas...:hihi). Men framförallt för att inte bli kopplad till looserpacket som slåss, kastar bengaliska eldar och envist kallar sig "supportrar"... :rolleyes:

Var o såg Djurgården mot (Solna) AIK igår på globen.
Besviken i dubbel bemärkelse.
Besvikelse 1: Inga bengaler på nån läktare. Fan jag som ville se hela repotoaren av Stockholms huliganer på hockey.
Beviskelse 2: Kasst spel av båda lagen.
DIF vann ... men med de chanser de hade på att göra tvåsiffrigt som de blåste samt
(Solna) AIKs totalt värdelösa försvarsspel ("äh vi låter djurgårdan stå parkerad framför vår målis, vad kan en ensam djurgårdare göra"-attityd) = besvikelse

Fast måste säga att jag blev possitivt överaskad av DIF's klack.
Den var det röj på i possitiv bemärkelse

Nån som vet vad dfg-mupparna hade skrivit på den orangea banderollen dom höll upp?

Jävligt skön vinst igår förövrigt och skönt att det var lugnt före, under och efter matchen (iaf vad jag såg & märkte).

Nån som vet vad dfg-mupparna hade skrivit på den orangea banderollen dom höll upp?

Jävligt skön vinst igår förövrigt och skönt att det var lugnt före, under och efter matchen (iaf vad jag såg & märkte).

Det var ju en intelligent falang (kanske dfg, kanske några andra stjärnor) som hade skrivit en banderoll med "Super Djurgården". Det var smart.

Det var ju en intelligent falang (kanske dfg, kanske några andra stjärnor) som hade skrivit en banderoll med "Super Djurgården". Det var smart.

Borde det inte vara ett frågetecken också?:va Den frågan var ju berättigad i första och andra derbyt som spelades...

Fire up om 10min, Brynäs-SAIK... :yoparty

Pay-per-view beställd, matchtröja på, whisky i glaset och damen ur huset. :D

Måste erkänna att jag varit lite besviken på laget senaste matcherna, sjukt för mycket åka på hälarna och för lite jävlar anamma. Upp till bevis nu! :mad:

Kämpa Skelllefteå!!! :banana
(jag vill röka segercigarr efteråt)

Nu är ju puckeyn lite intressant igen.

:medgångs

...supportrar är vi alla :rolleyes: :D

Efter den snöpliga 5-0-förnedringen av Brynäs kände man sig inte riktigt som en trovärdig supporter efter den enorma mängd okvädningsord jag lyckades producera avseende SAIK's bedrövliga prestation.

Bara att ta nya tag. Investeringen i matchbiljett till SSK-SAIK ikväll gav utdelning, trots, måste jag erkänna, att SSK hade en bättre prestation sett över hela matchen. Men vi vann ändå! Stackars SSK-supporters vad de spyr galla över Lärking på AB just nu... :hihi

Välkommen till Karlstad på bortamatch. Tre poäng ingår.

Såja ponken, cheer up! Ni bröt ju förlustsviten på 6 matcher ikväll! :pannkyss

Back