Elitserietråden 2010/2011!

Intressant tillställning på Globen ikväll... :rolleyes:

Kul att vara på ett derby, mindre kul att se både kaminernas och svarta arméns nördpackförortstrailertrashstämpelbefogade beteenden...

Vilka jävla sopor till "supportrar". Om de på något sätt kan anse sig stötta sina lag genom kvällens beteende borde dom faan söka seriös hjälp.

Jävla loosers, rent ut sagt. :mad: Jag skäms å sportens vägnar. :(

Last edited:

Kul att vara på ett derby, mindre kul att se både kaminernas och svarta arméns nördpackförortstrailertrashstämpelbefogade beteenden...

Vilka jävla sopor till "supportrar". Om de på något sätt kan anse sig stötta sina lag genom kvällens beteende borde dom faan söka seriös hjälp.

Tyvärr kan jag inte annat än att hålla med dig, att se sån skit på läktarna skär i Djurgårdshjärtat...:(:(:(

Last edited:
Elitserieledarna 2010 Skellefteå AIK :2cool
...önskar övriga undersåtar ett Gott Nytt År! :cpparty

Bifogat

• stolta.jpg
    stolta.jpg
    47.6 KB · Visningar: 24

Nej vaddå, det är ju "klackarna" som skapar "stämningen" i arenorna. :rolleyes:

Personligen har jag aldrig förstått vad intelligensreserven på ståplatsläktarna tillför.

Personligen har jag aldrig förstått vad intelligensreserven på ståplatsläktarna tillför.

Nej, det hade varit ett snyggare beteende om eran klack hade stannat hemma igår istället för att stå på Hovet och skandera "Nisse Ekman finns inte mer"... Hur i helvete kan man skandera något sånt om någon som drabbats av en stroke? Du kan ju gratulera fbk-klacken till möjligheten att nästa match DIF-fbk blir en högriskmatch, sen när du ändå håller på så kan du ju gratulera idioterna till att dom slapp att åka på spö... Jag tycker normalt att det är åt helvete när det blir bråk i samband med match, men igår hade jag gärna sett att fbk-klacken åkt på spö... Vidrigare människor får man fan leta efter...

Nej, det hade varit ett snyggare beteende om eran klack hade stannat hemma igår istället för att stå på Hovet och skandera "Nisse Ekman finns inte mer"... Hur i helvete kan man skandera något sånt om någon som drabbats av en stroke? Du kan ju gratulera fbk-klacken till möjligheten att nästa match DIF-fbk blir en högriskmatch, sen när du ändå håller på så kan du ju gratulera idioterna till att dom slapp att åka på spö... Jag tycker normalt att det är åt helvete när det blir bråk i samband med match, men igår hade jag gärna sett att fbk-klacken åkt på spö... Vidrigare människor får man fan leta efter...
Ja? Intelligensreserven som sagt var. Tror du att jag håller Färjestad-klacken högre än övrigt ståplatstrash?

Sådant här tillsammans med alla spelarövergångar mellan lagen som totalt sabbat mitt hockeyintresse,ingen klubbkänsla och idioter på läktarna......

Gruppspö av tattarna!

Enda kul matcherna är mot fiskhandlarna men det är ju för att tjejen är fiskälskare,var kul på annandan.. :)

Henrik

En ironi med sanning, trots allt :)

Det är, faktiskt, överlag trevligt att DIF's klack vuxit sig "stor och stark" senaste åren - det blir mer hockeystämning i hovet. För bara 2-3 år sedan kändes det nästan som hemmamatch för mig när SAIK mötte DIF på hovet.

Underhållning och stämning. :) Tyvärr verkar det gå överstyr när tillräckligt många IQ58-individer samlas i större grupper... :(

Samtidigt har jag aldrig förstått varför man i klacken ska lägga krut på att skandera "Motståndarlag X's klack är horungar - trallallallallaaaa"

Vafaan, man är väl där för att heja på sitt lag! :mad:

Det där lät riktigt jävla illa, gjorde dom verkligen det är det en all time low i klacksammanhang. Och samtidigt blir man inte ens förvånad längre....tyvärr... :död

Bara att beklaga... :(
Hoppas Nisse E kryar på sig.

Det är, faktiskt, överlag trevligt att DIF's klack vuxit sig "stor och stark" senaste åren - det blir mer hockeystämning i hovet. För bara 2-3 år sedan kändes det nästan som hemmamatch för mig när SAIK mötte DIF på hovet.

Det gläder mig att du tycker det, jag tycker i allmänhet att matcherna på Hovet är rätt trevliga tillställningar med bra stämning, för DIF-hockey har gjort ett jävla jobb för att folk ska börja gå på matcher även om jag håller med dig om att det är rätt trist att det skanderas "horungar" och liknande...

Det där lät riktigt jävla illa, gjorde dom verkligen det är det en all time low i klacksammanhang. Och samtidigt blir man inte ens förvånad längre....tyvärr... :död

Bara att beklaga... :(
Hoppas Nisse E kryar på sig.

Tack!
Det är ett rekord som jag hoppas att DIF-klacken aldrig kommer att slå... Jag kräver inte att dom ska skandera "Kämpa Nisse" eller något liknande, men det minsta man begära är väl att folk håller käft? Som det är nu så tror jag att det är stor risk att nästa match DIF-fbk blir en riktig högrisk-match...:huvet:(

Det gläder mig att du tycker det, jag tycker i allmänhet att matcherna på Hovet är rätt trevliga tillställningar med bra stämning, för DIF-hockey har gjort ett jävla jobb för att folk ska börja gå på matcher även om jag håller med dig om att det är rätt trist att det skanderas "horungar" och liknande...

Jag gillar också Hovet, bra stämning :tummenupp Enda problemet är när damen & jag hänger med DIF-polarn som har ett antal säsongskort. Jag måste alltid gömma SAIK-halsduken när vi ska ta en bira i "säsongsbaren"... Hade den synlig 1:a gången och tjära & fjädrar var inte långt borta... :rolleyes: :D

Trist med torsk ikväll för oss båda, även om SAIK iaf fick ett tröstpoäng med sig. Straffläggningen var ju bedrövlig från både FBK & SAIK, straffträningsläger nästa! :huvet

Trots allt en tät och rättvis utgång av matchen. SAIK's onödiga utvisningar sänkte oss... :( ...bara att gratulera FBK till serieledning.

Jag gillar också Hovet, bra stämning :tummenupp Enda problemet är när damen & jag hänger med DIF-polarn som har ett antal säsongskort. Jag måste alltid gömma SAIK-halsduken när vi ska ta en bira i "säsongsbaren"... Hade den synlig 1:a gången och tjära & fjädrar var inte långt borta... :rolleyes: :D

Trist med torsk ikväll för oss båda, även om SAIK iaf fick ett tröstpoäng med sig. Straffläggningen var ju bedrövlig från både FBK & SAIK, straffträningsläger nästa! :huvet

Trots allt en tät och rättvis utgång av matchen. SAIK's onödiga utvisningar sänkte oss... :( ...bara att gratulera FBK till serieledning.

Det är lite trist att folk inte ska kunna ta en öl tillsammans, men det var liknande när jag råkade hamna på i bortaklackens bar vid ett tillfälle...:) Dom flesta Djurgårdare föredrar Hovet, det är därför som DIF spelar alla sina matcher där (utom derbyna)... Att DIF skulle torska idag var rätt givet med tanke på skadeläget och motståndet...:död

Serieledning igen för FBK trots sju ordinarie spelare borta och backar 17, 17, 19 och 20 år gamla. Micke Johansson två grymma straffar. :)

Det är förövrigt intressant att höra en Djurgårdare gnälla över att en "klack" varit jete dumm mot en spelare.
Stockholms"klackar" har ju alltid varit riktigt sportsliga och enbart hejat på det egna laget. Vi som är gamla farbröder kommer särskilt ihåg den fina behandlingen av Håkan Loob på 80-talet.

Det är lite trist att folk inte ska kunna ta en öl tillsammans...
Varför måste folk dricka alkohol så fort de ska kolla på sport?
Vi som är gamla farbröder kommer särskilt ihåg den fina behandlingen av Håkan Loob på 80-talet.
De körde faktiskt en repris på det när "vi" mötes sist (2-4). Nästan så man blev lite nostalgisk :)

Angående DIF och aiks klackar borde de bli portade från derbyna. Sälj biljetterna till vanligt folk istället så kan vi som älskar hockey gå dit med våra barn. Inte ens spelarna låter sina familjer gå på derbyna.

Angående DIF och aiks klackar borde de bli portade från derbyna. Sälj biljetterna till vanligt folk istället så kan vi som älskar hockey gå dit med våra barn. Inte ens spelarna låter sina familjer gå på derbyna.

Det är nog en av lösningarna som diskuteras skulle jag tro...:död

Det är förövrigt intressant att höra en Djurgårdare gnälla över att en "klack" varit jete dumm mot en spelare.
Stockholms"klackar" har ju alltid varit riktigt sportsliga och enbart hejat på det egna laget. Vi som är gamla farbröder kommer särskilt ihåg den fina behandlingen av Håkan Loob på 80-talet.

Förstår du inte skillnaden så är du tamejfan dummare än tåget...

Last edited:
Förstår du inte skillnaden så är du tamejfan dummare än tåget...
Inkastande av kniv i FBK bås är ju inte alls allvarligt. Värre att håna en person, inte för att jag tycker det är ok öht men att som DIF -fan ondgöra sig över andra klackars ramsor är minerad mark.

Inkastande av kniv i FBK bås är ju inte alls allvarligt. Värre att håna en person, inte för att jag tycker det är ok öht men att som DIF -fan ondgöra sig över andra klackars ramsor är minerad mark.
Psykopater finns överallt och att jämföra vad en(1) person gör med vad en hel klack sjunger känns inte så rättvist.

Jag tycker det finns gränser för vad man sjunger om motståndarna och alla förstår nog att när död och annat nämns i ramsorna om någon som är på isen så är det bara ord. Att däremot håna någon som är allvarligt sjuk är att gå över gränsen.

Back