Elitserietråden 2010/2011!

Det finns alla förutsättningar för en förlust i kväll; hemmamatch, hååveeblåå och jag är på plats. :mad:

Man tror ju inte att det är sant.. Finns det folk som på RIKTIGT är intresserad av hockey?
Eller är det bara jag som är alldeles för finsk och i stort sett endast intresserad av motorstport? :va

I Finland spelar vi bara hockey för att vara snälla mot sverige... Att dansa balett på isen känns ju sisådär manligt! :tummenupp

Man tror ju inte att det är sant.. Finns det folk som på RIKTIGT är intresserad av hockey?
Eller är det bara jag som är alldeles för finsk och i stort sett endast intresserad av motorstport? :va

I Finland spelar vi bara hockey för att vara snälla mot sverige... Att dansa balett på isen känns ju sisådär manligt! :tummenupp

Finnar inte intresserade av hockey? Ungefär som att påstå att ni inte gillar sprit. Väx upp, ta en sup för sataana perkele, och heja på valfritt lag nu! (förslagsvis Rögle) :hihi

Glömde jag säga att Skellefteå AIK leder serien nu?
Jag hade ångest ett tag, men det gick över. Jämt i toppen, måste jag säga... :gnissla

Hur detta ineffektiva, omständliga och när det gäller målskytte helt kastrerade lag kan kriga i toppen av Elitserien är en gåta.

Att läktarna gapar tomma är iallafall inte speciellt svårt att förstå. Kanske är inte Elitserien bättre än så här?

5-2 mot FBK. Sånna här framgångar är inte nyttigt... man börjar drömma om stordåd igen. :gnissla Nåja, det blir en trevlig jul iaf efter gårdagens vinst mot kaffekokarna. :D

Jag får förresten äta upp min kaxighet mot "Solna" AIK, då jag hävdat att ishockeyverksamheten startade samtidigt (1921) i båda föreningarna. :rolleyes:

Skellefteå AIK bildades 1921 och ishockeyn har varit på programmet sedan 1943. Så vi är väl "Lill-AIK" då. :mad: Det är lättare att vara ödmjuk när man leder serien... :hihi

En julhälsning till alla hockeyfans i form av "Hårde Hardy" som 1978 lyfter bucklan efter Skellefteå AIK's 1:a och fortfarande enda SM-guld. Blir det en till seger för Skellefteå 2011?

God Jul :tomten

Bifogat

• Hardy SM-guld 1978 skellefteå AIK.jpg
    Hardy SM-guld 1978 skellefteå AIK.jpg
    36.2 KB · Visningar: 15
5-2 mot FBK. Sånna här framgångar är inte nyttigt... man börjar drömma om stordåd igen. :gnissla Nåja, det blir en trevlig jul iaf efter gårdagens vinst mot kaffekokarna. :D

Jag får förresten äta upp min kaxighet mot "Solna" AIK, då jag hävdat att ishockeyverksamheten startade samtidigt (1921) i båda föreningarna. :rolleyes:

Skellefteå AIK bildades 1921 och ishockeyn har varit på programmet sedan 1943. Så vi är väl "Lill-AIK" då. :mad: Det är lättare att vara ödmjuk när man leder serien... :hihi

En julhälsning till alla hockeyfans i form av "Hårde Hardy" som 1978 lyfter bucklan efter Skellefteå AIK's 1:a och fortfarande enda SM-guld.
God Jul :tomten

"Gilla" Bara föratt du tog en bild på Hardy Nilsson.:)

Back