Elitserietråden 2009/2010!

:yoparty :bow :2cool (Håååååveeee!!!)

What she said! :tummenupp

(men fasen va irriterad jag blev på Liv/HV när dom släppte in 2-1 målet sista sekunderna av andra perioden, så jädra onödigt att lata till sig efter att själva ha gjort mål och "bara" några sekunder kvar av perioden)

What she said! :tummenupp

(men fasen va irriterad jag blev på Liv/HV när dom släppte in 2-1 målet sista sekunderna av andra perioden, så jädra onödigt att lata till sig efter att själva ha gjort mål och "bara" några sekunder kvar av perioden)

"Falken" greja ju det ändå!!!!!:Bugar

Hatar Falk. Sån jävla bondröta. Men det var en av de bästa matcherna jag sett på länge faktiskt. Riktigt bra från båda lagen. Tror HV tar detta fast jag önskar att Skellefte gör det! Äckliga Jönköpingsbor!!!!! :)

Tror HV tar detta fast jag önskar att Skellefte gör det! Äckliga Jönköpingsbor!!!!! :)

Böjd att hålla med tyvärr... :(
Skellefteå kan kanske, om pucken studsar "deras håll", vinna en match till. Men totalt sett känns HV71 lite för starka, ett bättre lag med snäppet vassare spelare helt enkelt.

Och som jag sa tidigare, i bäst av sju vinner alltid det bättre laget. Hoppas dock jag har fel och får äta upp den här kommentaren... :)

Och om det går åt pipan för SAIK håller jag med Valmers: Hoppas att DIF tar hem guldet! :D

Det har aldrig varit 'bäst av sju matcher'. Det är först till fyra vinster som gäller.

Om Skellefteå hade varit bättre offensivt i PP än i BP så hade detta kunnat gå till 7 matcher. Visst är det eländigt att när de fick PP i förlängningen så kläckte jag ur mig "Ajaj, det här känns inte bra..."
Vad håller de på med? Korplag skulle ha bättre PP! :mad:

Om Skellefteå hade varit bättre offensivt i PP än i BP så hade detta kunnat gå till 7 matcher. Visst är det eländigt att när de fick PP i förlängningen så kläckte jag ur mig "Ajaj, det här känns inte bra..."
Vad håller de på med? Korplag skulle ha bättre PP! :mad:

Skellefteå är helt ofantligt dåliga i PP. Det har dem också alltid varit. Allt för mycket passar och tricksande.

"You say tomato, I say tomato"...

Det är bäst utav sju matcher som gäller, och indirekt blir det först till fyra. Är ju enkel matematik att har ena laget fyra poäng så kan det andra onekligen inte vinna... om det inte vore bäst av nio eller elva eller whatever :tungan

Nu reder vi ut detta pojkar så kan ni sen återgå till sandlådan!
Meningen är väl att ETT lag ska vinna så många matcher som möjligt utav 7? Sen är det upp till logiken... (4-0, 4-1, 4-2, 4-3?(antal matchvinster))

Men det finns ju bevisat att 1+1 inte alltid = 2 :D

Äh! Va f*n bryr jag mig? HV71 vinner lätt semi och vilket lag det blir till finalen av de där 2 snubbelfiorna till så kallade "elit"lag ska bli underhållande att se :D

Det har aldrig varit 'bäst av sju matcher'. Det är först till fyra vinster som gäller.

Där sa du just "tomat" på två olika sätt :tummenupp

Vore det bäst av sju skulle man exempelvis spela tre matcher till om ett lag leder med 4-0 i matcher.

4-0 är väl per automatik bäst av 7, och då slutar man. Spänningen har lixom försvunnit då...

Nej tyvärr, då blir det först till 7, stor skillnad.

Menar du först till 7 vinster? Då blir det ju bäst av 13... :rofl

Nu reder vi ut detta pojkar så kan ni sen återgå till sandlådan!
Meningen är väl att ETT lag ska vinna så många matcher som möjligt utav 7? Sen är det upp till logiken... (4-0, 4-1, 4-2, 4-3?(antal matchvinster))

Dra för bövelen inte upp oss ur sandlådan nu, vi har ju precis kommit igång! :mad:

Åhhh, NOSTALGI!
Nästan synd att man "tvingas" ha en hoj för att underhålla sig själv och att den där simpla konstruktionen inte duger längre :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT