Elitserietråden 2008/2009

Ang fotbollströjor, se ovan. Vi är Djurgårdare. Vi ser ingen skillnad. Bara DIF- skölden är med är det en Djurgårdströja. Punkt.

DIF publiksnitt är dåligt javisst, men så är också kvalitén på svensk ishockey. Det är de trogna Djurgårdarna som som går ändå. "Medgångarna" kommer när det blir slutspel och/eller svensk hockey blir roligare. Hellre färre som är entusiaster och sjunger än många som bara klappar takten till "We will rock U"...

Men jag har blivit upplyst att en riktig gårdare att en riktig gårdare använder aldrig fotbollskitet på hockeyn och vise versa!!

Vi andra ser skillnad på fotbollssupportrar och hockeysupportrar. Att gå och se fotboll i Allkorpen är otänkbart för ett riktigt hockeyfan.

Tacka fan för att att publiksnittet är dåligt när man har att välja på att spela i världens sämsta hockeyarena, Globen, eller i en sunkig lada från 1963, Johanneshov.

Ja du ser, jag inledde denna "debatt" med att försöka förklara, men det går tydligen inte in. Det går inte att omvända en katolik till islam heller...:huvet

Du är hockeyfan. Fine. :pannkyss
Jag är Djurgårdare.:yoparty Vi är samma klack i fotboll och hockey. :tummenupp Det är det som skiljer. Har man aldrig upplevt den gemenskapen när man brinner för en klubb först och främst oavsett fotboll eller hockey, så är det ingen idé att försöka förklara vidare.

Du är lycklig bara du får se hockey och det i en nybygd arena och jag skiter i att Hovet är gammalt. Har stått till och från på ståplats från 1969, så för mig är det kärlek. Jag blir lycklig när jag får se mitt älskade Djurgården spela där.

Om Globen är vi dock eniga. En trist arena. För fin helt enkelt. Utom när den var proppfull och vi vann SM-guld 2000 och 2001 förståss!

Puss på dig!

Men jag har blivit upplyst att en riktig gårdare att en riktig gårdare använder aldrig fotbollskitet på hockeyn och vise versa!!

Jag gör det inte, men skiter fullständigt om man nån skulle göra det.
Min grundtes i denna "debatt" är att vi ofta blir skyllda för att vara "fotbollsklack" Vi fattar inte den tanken, då vi är i stort sett samma i klacken som går på fotboll och hockey. Djurgårdare först och främst oavsett plagg.:)

p.s Om man är riktigt hard core så kallar man inte en Djurgårdare för "gårdare". Det är brajen och solna ajk som kallar oss så och då blir det lite solkigt...d.s

Syns på Hovet!:pannkyss

Jag gör det inte, men skiter fullständigt om man nån skulle göra det.
Min grundtes i denna "debatt" är att vi ofta blir skyllda för att vara "fotbollsklack" Vi fattar inte den tanken, då vi är i stort sett samma i klacken som går på fotboll och hockey. Djurgårdare först och främst oavsett plagg.:)

p.s Om man är riktigt hard core så kallar man inte en Djurgårdare för "gårdare". Det är brajen och solna ajk som kallar oss så och då blir det lite solkigt...d.s

Syns på Hovet!:pannkyss

Aha för det är en gårdare som kallar sig själv gårdare, fast han kanske e smyg AIKare?:D

Kul, vi kanske syns!!

Last edited:
Aha för det är en gårdare som kallar sig själv gårdare, fast han kanske e smyg AIKare?:D

Kul, vi kanske syns!!

Nja, det var nog lite överkurs.:va När jag var liten kallade vi oss Gårdare, men sen blev det ett skälsord från "de andra" :arsele och man använder det inte lika mkt idag. Jag är dock inte så hard core att jag bryr mig. Hälsa Gårdaren från mig!:yoparty

Nja, det var nog lite överkurs.:va När jag var liten kallade vi oss Gårdare, men sen blev det ett skälsord från "de andra" :arsele och man använder det inte lika mkt idag. Jag är dock inte så hard core att jag bryr mig. Hälsa Gårdaren från mig!:yoparty

Vi kommer nog att synas ikväll då kan du hälsa själv!!!

Det var inte dåligt att över 7000 personer hade masat sig till sunkhovet. Såg ut att vara skapligt många fotbollssupportrar där också.

Släpp det där nu Valmers för du förstår inte ändå...

Skitmatch både på isen och på läktarn, men en Järnkamin kommer alltid igen.

Släpp det där nu Valmers för du förstår inte ändå...

:rofl ...men han är på dig som en fluga på skit.
Nästan så man får ge honom en eloge för sin ihärdighet :bow

Ikväll blir det att punga ut för en "pay-per-view" när topplaget Skellefteå möter serieledarna Linköping hemma i Skellefteå Kraft Arena.

Det gäller att passa på. Senast jag kunde referera till Skellefteå AIK som topplag var 1978 då vi vann elitserien. Jag var 8 år då... :rolleyes:

Men oj så fel på det alla är här....
Rögle kommer sluta 1:a i tabellen sen tar vi SM guldet...
å hmm brynäs? aa just det dom kommer åka ner i allsvenskan :)
Å det är inte lönt att någon åker ner till ä-holm för att se sitt lag möta rögle,
Vi delar inte ut fler poäng på hemma plan nu, det handlar bara om att plocka bort p nu :) haha

Skönt som fan att Modoliderna torskat fem raka och att Timrå fortsätter kämpa. Snart är det ombytta roller :)

4227 åskådare i Johannes Lada. Varav 2000 som hette Glenn. Allvarligt, kan inte huvudstaden uppbringa mer än ett par tusen hockeyintresserade, trots att man mobiliserar fotbollsklackarna? Pinsamt.

4227 åskådare i Johannes Lada. Varav 2000 som hette Glenn. Allvarligt, kan inte huvudstaden uppbringa mer än ett par tusen hockeyintresserade, trots att man mobiliserar fotbollsklackarna? Pinsamt.

Å andra sidan är det väl ingen som vill gå på en match som man vet att man kommer förlora?:D

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!