Elitserietråden 2008/2009

haha, tänkte samma sak när ja lyssna på sporten förut :D..

Vart tog BIFarna vägen?

Skönt att LHC visar varför dem är ett topplag, trots en urusel match kan man samla ihop krafterna i slutet o kvittera för att sen vinna.

Vart tog BIFarna vägen?

Skönt att LHC visar varför dem är ett topplag, trots en urusel match kan man samla ihop krafterna i slutet o kvittera för att sen vinna.

Va? Ok, LHC kvitterade...men sen? :va
Jag läste: "-SSK tog oväntad skalp mot Linköping."

Nåja. Dax att knyta ihop innan man raglar omkull av segeryra...
Snart kommer väl tomten me skridskor oxå.

:tomten

Vart tog BIFarna vägen?

På samma sätt som vissa andra höll sig borta när det inte gick så bra för deras lag.....

BIFarna är här, vi har bara en tillfällig svacka, vi omgrupperar och kommer tillbaka starkare än någonsin!!

Last edited:
Vi oxå!

Blåränderna går aldrig ur en Järnkamin!
frölunda på hovet imorgon, jag är där som alltid!!!!
Man håller alltid på sitt lag i med och i motgång.

Ja man börjar bli nervös hur det ska gå nu. Började så bra och allt har rasat. Men hoppas dom tar sig ur svackan snart. Måste vinna den 29e.
BIF BIF

På samma sätt som vissa andra höll sig borta när det inte gick så bra för deras lag.....

BIFarna är här, vi har bara en tillfällig svacka, vi omgrupperar och kommer tillbaka starkare än någonsin!!

Om jag ska va ärlig så hade jag noll koll på hur de gick fram tills igår, haft för mkt att göra så har inte hunnit följa matcherna...

Jag lyfter elitserietråden! Var är ni, alla sanna entusiaster?

Imorgon DIF-kaffebryggarna fr gefle, på torsdag DIF-fiskrensarna fr götet.

Jämnare tabell än på många år och ett skönt tryck på Hovet i varje match.

Tyck till! Tracka varandra! Jubla! deppa!

Tror banne mig att Färjestad har börjat fatta att man inte ska skjuta i magen på motståndarnas målvakt.

Vi Djurgårdare betalar gärna för biljetterna för att stödja föreningen...

Är det bara jag eller är Elitserien sämre i år än på många år? Tycker generellt att alla lag håller låg kvalitet rent spelmässigt. Satt och kollade på MIF - Leksand i förra veckan, där gick det undan. Så skulle det vara i Elitserien men där spelar vi bara längs sargerna och nere i hörnen. Aja, det finns fortfarande tid att förändra.

Tyvärr är ni inte mer än ett par tusen per match. Iklädda fotbollströjor.

Nu ska jag förklara detta än en gång, så som man ofta får göra för bönder:D

Vi Djurgårdare är först och främst Djurgårdare. Punkt. Om man håller på DIF gör man det i alla sporter. :tummenupp man håller inte på DIF i Hockey och Degerfors i fotboll. Man hålller ENBART på DIF.:yoparty Om man då har fotbollströja på hockeymatch eller hockeytröja på fotboll så spelar det ingen roll. Man är Djurgårdare.:) DIF är den enda klubb i Sverige som har ett lag i högsta serien i både fotboll och hockey. Vi snittar 6-7.000/match på Hovet. Mellan 500 och 1000 i klacken. Och vi sjunger. Klappar inte bara. Eller slår på trumma...

Såååå... Var det något oklart om detta? Ok, då var det Brynäs ikväll.

Vi Järnkaminer sjunger för vårt lag i med och i motgång. Oavsett fotboll eller hockey.

:pannkyss

Nu ska jag förklara detta än en gång, så som man ofta får göra för bönder:D

Vi Djurgårdare är först och främst Djurgårdare. Punkt. Om man håller på DIF gör man det i alla sporter. :tummenupp man håller inte på DIF i Hockey och Degerfors i fotboll. Man hålller ENBART på DIF.:yoparty Om man då har fotbollströja på hockeymatch eller hockeytröja på fotboll så spelar det ingen roll. Man är Djurgårdare.:) DIF är den enda klubb i Sverige som har ett lag i högsta serien i både fotboll och hockey. Vi snittar 6-7.000/match på Hovet. Mellan 500 och 1000 i klacken. Och vi sjunger. Klappar inte bara. Eller slår på trumma...

Såååå... Var det något oklart om detta? Ok, då var det Brynäs ikväll.

Vi Järnkaminer sjunger för vårt lag i med och i motgång. Oavsett fotboll eller hockey.

:pannkyss
Fast ni har ju aldrig hockeytröjor, det är bara fotbollströjor så långt ögat når. Dessutom är Djurgårdens publiksnitt under 6000 åskådare, vilket får anses uselt i en stad med över en miljon invånare.

Fast ni har ju aldrig hockeytröjor, det är bara fotbollströjor så långt ögat når. Dessutom är Djurgårdens publiksnitt under 6000 åskådare, vilket får anses uselt i en stad med över en miljon invånare.

Ang fotbollströjor, se ovan. Vi är Djurgårdare. Vi ser ingen skillnad. Bara DIF- skölden är med är det en Djurgårdströja. Punkt.

DIF publiksnitt är dåligt javisst, men så är också kvalitén på svensk ishockey. Det är de trogna Djurgårdarna som som går ändå. "Medgångarna" kommer när det blir slutspel och/eller svensk hockey blir roligare. Hellre färre som är entusiaster och sjunger än många som bara klappar takten till "We will rock U"...

Ang fotbollströjor, se ovan. Vi är Djurgårdare. Vi ser ingen skillnad. Bara DIF- skölden är med är det en Djurgårdströja. Punkt.

DIF publiksnitt är dåligt javisst, men så är också kvalitén på svensk ishockey. Det är de trogna Djurgårdarna som som går ändå. "Medgångarna" kommer när det blir slutspel och/eller svensk hockey blir roligare. Hellre färre som är entusiaster och sjunger än många som bara klappar takten till "We will rock U"...
Vi andra ser skillnad på fotbollssupportrar och hockeysupportrar. Att gå och se fotboll i Allkorpen är otänkbart för ett riktigt hockeyfan.

Tacka fan för att att publiksnittet är dåligt när man har att välja på att spela i världens sämsta hockeyarena, Globen, eller i en sunkig lada från 1963, Johanneshov.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT