Elitserietråden 2008/2009

Man kan inte så noga veta om det, men något annat som får mig att le är att Frölunda, Färjestad samt HV har fått stryk av de sk. svaga lagen i elitserien!!

Jag tycker också att det e sååå skönt att se HV och Frölunda där nere i botten av tabellen. Tyvärr så vann Färjestad mot DIF så dom hoppade upp lite för högt.

Vi vänder 3-0 till 3-4.

Beatiful!

Bifogat

• tabellen.jpg
    tabellen.jpg
    106.4 KB · Visningar: 34
Är det ngt som är :zpy så är det ju DIF. Fittikattan vad vedervärdigt!

Blev några arslen och spyor för mkt där...:pannkyss Brynäs har jag inte så mkt emot som vissa andra lag. Men vad vore idrott utan lite hån emellanåt?:)

Faktum kvartstår: mesta mästarna är DIF. En slump?:yoparty

Blev några arslen och spyor för mkt där...:pannkyss Brynäs har jag inte så mkt emot som vissa andra lag. Men vad vore idrott utan lite hån emellanåt?:)

Nej, inte direkt eftersom de var ett av fåtal lag som spelade ishockey när Sven Jerring var 20 bast....

Elitseriens maratontabell
Sedan elitserien infördes i mitten av 70-talet har Färjestad varit hockeybäst i Sverige. Karlstadslaget har tagit flest poäng, spelat flest finaler och vunnit flest SM-guld.

Källa: http://www.sr.se/cgi-bin/Radiosport...l.asp?nyheter=1&programid=2688&Artikel=934991

Nu borde jag ju kanske bara hållit tjeften, med tanke på Skellefteå AIK's ranking i denna lista... men va faan :FU

...och så där lite i efterhand är det väl läge att poängtera Skellefteå AIK - Färjestad 3-0 :fakta

Va de nån som sa DIF förresten? :såjaponken
Låt mig hjälpa till här nu... sååååååja Tomas.............. :pannkyss

Hur kommer det sig att Frölunda inte spelar i Elitserien som de gjorde mot Ottawa idag? Bra jobbat trots förlusten. Jag tror det beror på att Elitserien saknar 4-domarsystem, en bra icingregel och bättre reglemente gällande fulspel (hårdare tag mot hakningar, snällare tag mot tuffa tacklingar). Jaja, NHL-säsongen drar iaf igång på lördag så kan man följa Elitserien via texttv. Nån mer som har biljetter till Globen på lördag? ;)

De spelar så bra så man nästan blir mörkrädd!!

Hoppas det håller säsongen ut!!

Bifogat

• 2804510020.jpg
    2804510020.jpg
    98.4 KB · Visningar: 30
Ett gammalt favvolag vann igår, över ett i mångas ögon favorittippat (i mina ögon överskattat) Timrå.
Vilka då? Jo MoDo såklart! :)
Heja!

:) Ja, man känner ju inte riktigt igen det här. Det är många år sedan de spelade så här stabilt. :yoparty

Yes! Like good old times of rock'n roll! :rock

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey