Elitserietråden 2008/2009

Visst är allting bajs just nu, men att än en gång förklara att man som DIF-supporter aldrig ger upp hur illa det än ser ut är att kasta pärlor för svin.

De senaste matcherna har DIF inte varit bra, men det värsta är att de torskar mot lag som inte är bättre. Jovisst, bättre såtillvida att de gör fler mål, men spelmässig, njaaa knappt. Sämre elitseriehockey totalt var länge sedan jag såg

Hockeysverige ser annorlunda ut idag. Cloetta, Löfbergs och vad arenorna nu heter, är ägda av klubbarna. Kommunern går in och stöttar och subventionerar bygget och klubben tjänar pengar. För dom pengarna köper man bra spelare och ligger sen i topp.
Så är det inte i Stockholm. Kommunen har svårt att upplåta mark och med marknadsmässiga priser på marken och byggen blir det svårt för klubbarna att fixa det själva. Ekonomin gör att aik åkte ur och att DIF går kräftgång. Bara att tugga i sig att det är bönderna som har stålar och bygger hockeylag.

Men, det spelar ingen roll, man är stolt Djurgårdare och jag som har säsongskort i både fotboll och hockey gör mitt från läktaren, och kan tyvärr inte göra mer än så.
Jo och så kan jag lida. Det är jag bra på numera...
Det är imponerande att du går och stöttar ditt lag i ur och skur.

Medgångssupportrar är bland det värsta som finns. Särskilt den där typen som dyker upp endast i slutspelet.

Last edited:
Men inte Skellefteå AIK just nu gissar jag..? :hihi
3930 personer på hovet, varav uppskattningsvis drygt 3000 skellefteåfans :yoparty

Man SKÄMS ju för Djurgårdens räkning trots att man är Skellefteå AIK:are :huvet
Kom igen nu Järnkaminerna, BÄTTRE KAN NI!!! :mad:

Skämmas för DJURGÅRDEN?:confused:

Skulle inte tro det.

Skämmas skulle jag göra om jag höll på ett lag som kopierat solna aik:s namn och sköld. Copy Cats... :D 3000? Var det ni som satt längst bort i hörnet? Nåja ni kanske var 930 iaf..

Inge drag på läktaren om inte Leksand eller solna aik är på besök. Upp med dom i Elitserien!
Bönder som klappar händerna i lite otakt bidrar inte till nån stämning.:arsele

I lördags såg det bättre ut!:yoparty

Kom på hemmamatcherna den 26/12 mot rögle och 3/1 mot hiv71 så får du uppleva stämning...:pannkyss

Last edited:

Skulle inte tro det.

Inge drag på läktaren om inte Leksand eller AIK är på besök. Upp med dom i Elitserien! Bönder som klappar händerna i lite otakt bidrar inte till nån stämning.:arsele

Kom på hemmamatcherna den 26/12 mot rögle och 3/1 mot hiv71 så får du uppleva stämning...:pannkyss

3/1 kommer jag!!

Skulle inte tro det.

Skämmas skulle jag göra om jag höll på ett lag som kopierat solna aik:s namn och sköld. Copy Cats... :D 3000? Var det ni som satt längst bort i hörnet? Nåja ni kanske var 930 iaf..

Inge drag på läktaren om inte Leksand eller solna aik är på besök. Upp med dom i Elitserien!
Bönder som klappar händerna i lite otakt bidrar inte till nån stämning.:arsele

haha du ska nog allt få höra & se på stämning den 26/12 när vi kommer på besök... få se & höra på en riktig klack med läktar kultur, möts vi på puben innan? haha...

Vi är alla grön å vita bröderå skånes vackra landskap här är vi, hör på våran sång vi ekar matchen lång Vi älskar RBK :)

Men inte Skellefteå AIK just nu gissar jag..? :hihi
3930 personer på hovet, varav uppskattningsvis drygt 3000 skellefteåfans :yoparty

Man SKÄMS ju för Djurgårdens räkning trots att man är Skellefteå AIK:are :huvet
Kom igen nu Järnkaminerna, BÄTTRE KAN NI!!! :mad:

Klart man skäms för djurgården pack som inte kan spela hockey, å klacken tror man kollar för att få slåsssss innan / efter match.. mkt mogna sthlm:are

Last edited:
haha du ska nog allt få höra & se på stämning den 26/12 när vi kommer på besök... få se & höra på en riktig klack med läktar kultur, möts vi på puben innan? haha...

Vi är alla grön å vita bröderå skånes vackra landskap här är vi, hör på våran sång vi ekar matchen lång Vi älskar RBK :)

Klart man skäms för djurgården pack som inte kan spela hockey, å klacken tror man kollar för att få slåsssss innan / efter match.. mkt mogna sthlm:are

Såna som kallar oss pack dricker jag inte öl med...:mad: :mad: :mad:

Pratar du läktarkultur med en Djurgårdare? :D :D :D :D :D Otroligt skrattretande.:D :D

Vad gäller spelet så går det upp och det går ner. Just nu går det skitdåligt. DIF har flest SM-guld genom tiderna och när rrrööögle kommer i närheten så bugar jag.

När blev det slagsmål bland supportrar senast i Elitserien? Inkluderar du allsvenskan så var det nog inte rrrröööögle som var med, vad jag vet har dom inget fotbollslag. Och du vet också vilka det var och varför dom slogs?
Idioter finns bland supportrar till alla lag även om du kanske inte hunnit uppleva det. Jag har stått i DIF-klacken till och från i ca 40 år så jag har sett ett och annat och känner mig ganska mogen. Visst även vi har rötägg, men dom är inte äkta supportrar.

Välkomna till Hovet:arsele

Pratar du läktarkultur med en Djurgårdare? :D :D :D :D :D Otroligt skrattretande.:D :D

Vad gäller spelet så går det upp och det går ner. Just nu går det skitdåligt. DIF har flest SM-guld genom tiderna och när rrrööögle kommer i närheten så bugar jag.

När blev det slagsmål bland supportrar senast i Elitserien? Inkluderar du allsvenskan så var det nog inte rrrröööögle som var med, vad jag vet har dom inget fotbollslag. Och du vet också vilka det var och varför dom slogs?
Idioter finns bland supportrar till alla lag även om du kanske inte hunnit uppleva det. Jag har stått i DIF-klacken till och från i ca 40 år så jag har sett ett och annat och känner mig ganska mogen. Visst även vi har rötägg, men dom är inte äkta supportrar.

Jag har nog upp täckt det jo... har stått i klacken i 16 år...
just nu går det skitdåligt ja, ni har väl hittat eran rätta form :P
när det var bråk senast?! ja kanske när djurgården var här nere & spelade tror inte det kan ha undgått någon hockey supporter var man än bor i landet.. Men hmm finn ju med gångs supportrar dom missar ju ifs en hel del, stått till å från i 40 år, när det gått bra då eller ? haha

24/1 skall Mesta mästarna ännu en gång få stryk av näst mesta mästarna!!

Det är läktarkultur när dessa båda lag möts!!

Last edited:

Det stod SM-Guld.

Men skitsamma. Det är ju kul när man tror att läktarkultur är nåt som kommer från Ängelholm eller Karlstad. :va Fortsätt med det.

Och nej, jag vill inte att vi möter aik solna i kvalserien. Har inte nerver till det.

Att skylla mig för medgångssupporter renderar inte heller till någon öl.:arsele

Tur att det finns nån som hajjar iaf.

Puss på er bönder!:pannkyss

Det stod SM-Guld.

Men skitsamma. Det är ju kul när man tror att läktarkultur är nåt som kommer från Ängelholm eller Karlstad. :va Fortsätt med det.

Och nej, jag vill inte att vi möter aik solna i kvalserien. Har inte nerver till det.

Att skylla mig för medgångssupporter renderar inte heller till någon öl.:arsele

Tur att det finns nån som hajjar iaf.

Puss på er bönder!:pannkyss

Nu vet jag inte riktigt vad du pratar om, jag postade den officiella maratontabellen för jag tycker den är rolig att läsa.
Ang läktarkultur tycker jag då att det måste finnas lite kultur i Karlstad,
FBK leder ju trotts allt nämnda tabell och har spelat ganska många
matcher med rätt mycke folk på läktarna, eller ??

Nu vet jag inte riktigt vad du pratar om, jag postade den officiella maratontabellen för jag tycker den är rolig att läsa.
Ang läktarkultur tycker jag då att det måste finnas lite kultur i Karlstad,
FBK leder ju trotts allt nämnda tabell och har spelat ganska många
matcher med rätt mycke folk på läktarna, eller ??

Jag pratade om antal SM-Guld. Elitserien är ju bara en yngre tabell och slutspelskonstruktion där man tituleras Svenska Mästare om man vinner. Eller SM-Guld i dagligt tal. Därav mitt förtydligande, och hoppas att ovanstående ger än mer information.

Läktarkultur består av mer än mycket folk på läktaren. Kursen för vad som är läktarkultur och inte har pågått och pågår fortfarande. En del är kallade och en del är det inte.

Ingår det som en del av DIF:s supportrar gör utanför läktarna för och efter match i kursen eller är det extra kurser ;-)

Ingår det som en del av DIF:s supportrar gör utanför läktarna för och efter match i kursen eller är det extra kurser ;-)

Dom är inte DIF-supportrar så därmed vet jag inget om deras utbildning.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!