Det är imponerande att du går och stöttar ditt lag i ur och skur.Visst är allting bajs just nu, men att än en gång förklara att man som DIF-supporter aldrig ger upp hur illa det än ser ut är att kasta pärlor för svin.
De senaste matcherna har DIF inte varit bra, men det värsta är att de torskar mot lag som inte är bättre. Jovisst, bättre såtillvida att de gör fler mål, men spelmässig, njaaa knappt. Sämre elitseriehockey totalt var länge sedan jag såg
Hockeysverige ser annorlunda ut idag. Cloetta, Löfbergs och vad arenorna nu heter, är ägda av klubbarna. Kommunern går in och stöttar och subventionerar bygget och klubben tjänar pengar. För dom pengarna köper man bra spelare och ligger sen i topp.
Så är det inte i Stockholm. Kommunen har svårt att upplåta mark och med marknadsmässiga priser på marken och byggen blir det svårt för klubbarna att fixa det själva. Ekonomin gör att aik åkte ur och att DIF går kräftgång. Bara att tugga i sig att det är bönderna som har stålar och bygger hockeylag.
Men, det spelar ingen roll, man är stolt Djurgårdare och jag som har säsongskort i både fotboll och hockey gör mitt från läktaren, och kan tyvärr inte göra mer än så.
Jo och så kan jag lida. Det är jag bra på numera...
Medgångssupportrar är bland det värsta som finns. Särskilt den där typen som dyker upp endast i slutspelet.