Elitserietråden 2005/2006

Tja, det är la bara att gratulera Leksand idag då. De bilderna jag såg var det iofs grishockey som vanligt, men men.

18 omgångar till nästa trepoängare. Förbered er för kvalserien!

2-4 till VF med 3 min kvar i Timrå.

2-5, Anti-Jussi Niemi, då var det klart! Go VF!

Last edited:
hållundan skrev:
Tja, det är la bara att gratulera Leksand idag då. De bilderna jag såg var det iofs grishockey som vanligt, men men.

18 omgångar till nästa trepoängare. Förbered er för kvalserien!

2-4 till VF med 3 min kvar i Timrå.

2-5, Anti-Jussi Niemi, då var det klart! Go VF!
:va

spelade VF igår? äre inte match mot tälje idag?

Färjestad skrev:
:va

spelade VF igår? äre inte match mot tälje idag?

De spelade både igår och idag.Vi snackar hockey nu. Det är inte som i fotbollen där de måste vlia en vecka mellan matcherna. :hihi

Vad tycker ni om "derbygrupperna" egentligen? Läste lite på Aftonhoran nu ang. SSK's hemska grupp. Är det rättvist? Money talks, enbart?! Hur länge kommer de att fortsätta?

Ändå imponerande att VF, LHC och HV har flest poäng, trots att de ligger i samma grupp. Är norrgruppen egentligen något att hurra för? FBK borde ju "egentligen" kunna glida mer på räkmackor än de gör p.g.a sin "lätta" grupp. Frågorna, funderingarna och faktan är utspridd. Säg vad ni tycker!

Grupperna:

Norr
Modo
Luleå
Timrå
Brynäs

Center
Färjestad
Djurgården
Mora
Leksand

Syd
Frölunda
HV71
Linköping
Södertälje

Vinner inte Frölunda SM-Guld i vår blir jag mycket förvånad. Inget lag är egentligen i närheten även om LHC och HV kan utmana. FBK är nog inte bättre än fjärdelag men kan ta sig till final igen med lite flyt.

hållundan skrev:
Vad tycker ni om "derbygrupperna" egentligen? Läste lite på Aftonhoran nu ang. SSK's hemska grupp. Är det rättvist? Money talks, enbart?! Hur länge kommer de att fortsätta?

Gör de om derbygrupperna mellan säsongerna? Det måste de ju göra tycker man, för vilka lag som är med och varifrån de kommer ändras ju från år till år...

Gustav O skrev:
Vinner inte Frölunda SM-Guld i vår blir jag mycket förvånad. Inget lag är egentligen i närheten även om LHC och HV kan utmana. FBK är nog inte bättre än fjärdelag men kan ta sig till final igen med lite flyt.
Fruktansvärt MYCKET tur om dom ska ta sig till final iår, om dom spelar som dom gör nu....
Och Loob är ju så dum att han inte tänker värva nån, nu när fönstret har öppnat :fatta!

Kicka Bäcker och Thelander, å värva chistov+ en till bra grabb :rolleyes:

Färjestad skrev:
Fruktansvärt MYCKET tur om dom ska ta sig till final iår, om dom spelar som dom gör nu....
Och Loob är ju så dum att han inte tänker värva nån, nu när fönstret har öppnat :fatta!

En anledning att inte värva är att det bara finns avskrap på marknaden - inga som skulle höja FBK nämnvärt.

Första matchen på plats för året;

Fröunda läcker som ett såll, och när fröken Lathi var färdig med sina helt fantastiska mängder utvisningar för absolut ingenting var det emellanåt som att titta på en bandymatch...

Bra press i slutet och sudden av frölunda, men en skaplig ineffektivitet.

Hållundan har inte vågat sig fram på den här sidan ahaha.
De förstår jag när man kryssar hemma mot modo! :arsele

Vf leder serien med en match mer spelat på 1 ett måls bättre målskillnad än HV.

Nu är de dubbelmöten mot Linköping först sedan VF.
4 matcher minst 6 poäng (borta matcherna).

Ja ska nog åka med frölunda bussen till Jönsköping i Hv-tröja som jag gjorde förra säsongen haha.

De var nästan att jag inte fick åka med hem igen den gången och nästan att jag blev avslängd i Borås när de var pissepaus.

Under den resan fick man ju det bekräftat att de som tillhör "goa gubbar" enbart består av alkoholister. :fyllisar

Ha d gott!

Färjestad skrev:

Varför skulle Loob värva någon nu när han ändå inte värvat en spelare sedan han själv spelade ishockey?

Hur var de andra matcherna, var de oxå sönderblåsta av bandydomare som tagit Anderssons uppmaning på lite väl blodigt allvar?

"Höjdpunkten" var nog när en Frölundait trasslade in sig själv i sina skridskor, stöp som en fura och en extremt förvånad Modokille fick sitta av två minuter för interference. Han var kanske 2-3 meter bort när det hände...

Belfrage skrev:
Hållundan har inte vågat sig fram på den här sidan ahaha.
De förstår jag när man kryssar hemma mot modo! :arsele

Vf leder serien med en match mer spelat på 1 ett måls bättre målskillnad än HV.

Nu är de dubbelmöten mot Linköping först sedan VF.
4 matcher minst 6 poäng (borta matcherna).

Ja ska nog åka med frölunda bussen till Jönsköping i Hv-tröja som jag gjorde förra säsongen haha.

De var nästan att jag inte fick åka med hem igen den gången och nästan att jag blev avslängd i Borås när de var pissepaus.

Under den resan fick man ju det bekräftat att de som tillhör "goa gubbar" enbart består av alkoholister. :fyllisar

Ha d gott!
Din hockeykunskap förbryllar mig. Jag vet inte vad jag ska säga. Beträffande huruvida jag inte kommenterat att VF "bara" kryssade hemma mot MoDo skyller jag på tidsbrist.

Såg matchen på C+. Frölunda krossade MoDo i skottstatistik. 49-25. Salomonsson hade ruskig effektivitet. Kriszan (stavning?) spelade bra i målet samtidigt som VF var otroligt ineffektiva. Nämnas ska också göras att Salo släpper otroligt enkla puckar och ser imellanåt ruskigt oengagerad ut. Sen att domare Lahti har blåskatarr i munnen och visar ut spelare på spelare gör matchbilden än mer trasad. Att HV vinner över Brynäs förvånar mig inte. Alla vinner över BIF. ;)

Sen huruvida du tycker att "Goa Gubbar" är alkoholoster eller ej låter jag bli att kommentera då jag varken är med eller mot denna "klack".

Jag tror att HV kommer att få det gamla vanliga psykbrytet efter juluppehållet någonstans. Jag tror inte att deras material räcker för att vinna SM-guld säsongen 05/06.

t-rex skrev:
Hur var de andra matcherna, var de oxå sönderblåsta av bandydomare som tagit Anderssons uppmaning på lite väl blodigt allvar?

"Höjdpunkten" var nog när en Frölundait trasslade in sig själv i sina skridskor, stöp som en fura och en extremt förvånad Modokille fick sitta av två minuter för interference. Han var kanske 2-3 meter bort när det hände...
Anti-Jussi Niemi trasslar in sig och tappar balansen. Ser ruskigt komiskt ut. Att det blir utvisning där är ett mysterium. Likaså när Kallio får med sig en MoDoutvisning vid ett brutalt felskär. Eller när...

"Höjdpunkten" i matchen var iallafall i mina ögon när Magnus Kahnberg någon av gångerna snurrar upp MoDospelare HÖGT upp på läktaren. Speciellt bakom motståndarmålet, vallar i buren för att sedan dra en tunnel på MoDospelaren och sedan skära in framför mål. Tyvärr resulterade det inte.

Sen att Frölunda har 10-1 i skottstatistik i suddenperioden säger ju en del om att MoDo var ruskigt nöjda med 1 poäng. Återigen, ineffektivt Frölundaanfall.

Hehe Hv vinner aldrig mot brynäs i Gävle.
Trendbrott igår.
Okej kul att läsa dina inlägg även om du kanske inte gillar mina men detta e ju hockeytråden och då ska de inte vara för snällt.

Ser fram emot dubbelmötet nu 22 och 24 nov.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT