Elitserietråden 2005/2006

Belfrage skrev:
Hehe Hv vinner aldrig mot brynäs i Gävle.
Trendbrott igår.
Okej kul att läsa dina inlägg även om du kanske inte gillar mina men detta e ju hockeytråden och då ska de inte vara för snällt.

Ser fram emot dubbelmötet nu 22 och 24 nov.
Det handlar inte om hur snällt man uttalar sig eller inte. Gliringar m.m. kan jag ta, inget med det. Jag vill dock hålla borta sandlådenivån/moppefuckostämpeln på tråden. Sakliga påhopp är kul. Statistiska nedbrytningar och åsikter som vägs på fakta och analyser av spelare/ledare/lag/publik eller vad det nu kan vara är kul.

Att blanda in att "goa gubbar" är ett gäng avdankade alkisar som gillar att kolla på hockey får stå för dig, det har dock inte med laget, eller den totala bilden av hockey att göra. Iallafall inte i min värld.

Hur som helst, håll diskussionerna på ett rått men hjärtligt plan så kommer nog tråden hålla ändå till slutspelet. Då kommer det (i vanlig ordning) barka iväg när alla medgångssupporters och "experter" uttlar sig om ditten och datten. Vänta bara...

Full omgång idag. Frölunda möter SSK igen! Tycker att de spelar mot varandra hela tiden. Poolspelet rockar! ( :rolleyes: )

Dagens omgång slutar såhär;

Färjestad - Mora 4 - 1
HV 71 - Linköping 3- 1
Leksand - Djurgården 1 - 4
Modo - Luleå 3 - 4
Södertälje - Frölunda 2 - 5
Timrå - Brynäs 3 - 4

Jag förstår fan ingenting.

6-0? Helt jävla sanslöst.

Edit: Har inte hört något från matchen då webradion verkar vara kaputt. Har inte heller sett något då jag inte har C+. Jag ger mig fan på att VF spelar sjukt lojt och inställningen är totalt i botten. Sen att Salo kanske spelar som han ibland kan göra bidrar väl säkerligen inte saken till den bättre.

Last edited:
*DanTheMan* skrev:
Ja det verkar ju helt sanslöst men man tackar o tar emot.
På radion pratar dom dock inte om nåt lojt Frölunda,,bara att Tälje spelar bra.
Det som skiljer är antagligen att SSK åker skridskor. VF käkar korv. Varför vet jag inte.

Bara att lyfta hatten för SSK.

Edit: 7-0 riktigt otroligt pinsamt. VF skämmer ut sig.

Last edited:
Kul att Richard Demén gör sitt första elitseriemål i karriären. Tråkigt att det är i en pissmatch bara.

Färjestad skrev:
Färjestad har förlorat sex matcher. Frölunda förlorar sin tredje idag. Frölunda har 32 plusmål. Färjestad har 22 plusmål (just nu).

HV och LHC kryssar säkert vilket gör att HV kommer leda serien med en poäng före Frölunda. Färjestad ligger fyra. Sådär.

Edit: Jag hoppas innerligen att VF tvålar dit SSK i returmötet på lördag och visar hur det egentligen ska gå till.

Last edited:
hållundan skrev:
Färjestad har förlorat sex matcher. Frölunda förlorar sin tredje idag. Frölunda har 32 plusmål. Färjestad har 22 plusmål (just nu).

HV och LHC kryssar säkert vilket gör att HV kommer leda serien med en poäng före Frölunda. Färjestad ligger fyra. Sådär.
Jaha, och?
får man inte ogilla (läs hata) VF eller? och säga något negativt om dom, innan du kommer och rabblar upp en massa fakta?

Då kan väl jag göra samma sak: fbk är obesegrade genom ett helt slutspel (enda laget?) poängrekord i grundserien m.m. kommer inte på mer, har väldigt dålig koll på statestik.

:kocko

Färjestad skrev:
Jaha, och?
får man inte ogilla (läs hata) VF eller? och säga något negativt om dom, innan du kommer och rabblar upp en massa fakta?

Då kan väl jag göra samma sak: fbk är obesegrade genom ett helt slutspel (enda laget?) poängrekord i grundserien m.m. kommer inte på mer, har väldigt dålig koll på statestik.

:kocko
Mohahahaha. Tönt.

Du sa inget negativt alls. Du bara moppefuckade dig postade löjliga smileys. Jag bara förklarade läget i tabellen, för du verkar inte veta hur det ligger till.

Om vi ska dra gamla meriter kan vi väl samtidigt säga finalserien '03. 4 raka matcher för VF.

hållundan skrev:
Mohahahaha. Tönt.

Du sa inget negativt alls. Du bara moppefuckade dig postade löjliga smileys. Jag bara förklarade läget i tabellen, för du verkar inte veta hur det ligger till.

Om vi ska dra gamla meriter kan vi väl samtidigt säga finalserien '03. 4 raka matcher för VF.
suck.... vad skulle hända om jag skrev att jag hade en r1 eller nåt...
Varför skulle jag säga något negativt?

hållundan skrev:
Den one-linern förstod nog bara du. Och ingen annan.
nu förstog jag inte över huvudtaget..... för mycke OT nu.
resten via PM.

det går hett till i HV- LHC matchen nu. kul!

Döda Norrena! (Stora bokstäver)

Undrar hur nästa möte blir nu i Linköping när de hetta till så mkt i slutet av matchen.

Härligt att leda serien med; Bäst målskillnad, flest poäng, minst antal spelade matcher.

MVH

Gustav O skrev:
Bla bla bla bla.

Skönt att VF fick stryk tycker jag. :pannkyss
Klart man inte kan låta bli när det kommer sånnadäringa påhopp. ;) Måste ju svara för mig.

Derbygrupperna medger många returmöten nu. Visar inte VF större moral nästa omgång vet jag inte riktigt vad jag ska säga... FBK börjar komma igång igen, kul (tro't eller ej).

LHC och HV fajtas idag, storbråk på lördag? Den som lever får se.

0-0 Leksand - DIF. Verkar som om publiken fick valuta för pengarna. Halleluja!

Belfrage skrev:
Döda Norrena! (Stora bokstäver)

Undrar hur nästa möte blir nu i Linköping när de hetta till så mkt i slutet av matchen.

Härligt att leda serien med; Bäst målskillnad, flest poäng, minst antal spelade matcher.

MVH
HV ska vara väldigt glada för den pinnen ni fick idag då LHC var det bästa laget.

hållundan skrev:
Klart man inte kan låta bli när det kommer sånnadäringa påhopp. ;) Måste ju svara för mig.
När man är, förlåt var, i serieledning så kan man med gott samvete stå över sådana diskussioner.

pucko skrev:
Oj vad illa förlust 7-1 mot Södertälje också. Undrar vad som gick snett :va
De var styva i korken och trodde de kunde splea på ena grillan mot ett taggat SSK. Det var vad som hände, plus att SSK gjorde mål allt/Salo släppte in allt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT