Elitserietråden 2005/2006

Mc Carlsson skrev:
Trevligt med seger mot Brynäs ikväll, men FBK måste börja få igång sitt målskytte anser jag. Det har varit väldigt skralt med det ett bra tag nu. :gnissla
Fast i dagens match hade de ett mycket rörligare spel och bättre pucktempo. När man dessutom har en så pass solid defensiv så har man den viktigaste grunden att stå på. Finns massor av potenial kvar med en frisk Jönssonliga, PP och Höglund i bättre slag etc, dessutom spelar det inte så stor roll när man har en Mathias JOhansson i absolut landslagsklass.

Nä men FBK:s offensiv har försämrats helt klart. Man kan inte spela med samma kedjor 10 säsonger i rad. Laget måste utvecklas.

Och det är alldeles för många FBK:are i tre kronor. Kanske inte så konstigt när Bengt-Åke e choch. :kocko

Usch och fy för FBK, de bara äcklar ner hockeysverige när de åker runt i sin avskyvärda lila buss.

Var bara tvungen att få ut de där sista hoppas ingen blir lipfäädi för de.

Belfrage skrev:
Nä men FBK:s offensiv har försämrats helt klart. Man kan inte spela med samma kedjor 10 säsonger i rad. Laget måste utvecklas.

Och det är alldeles för många FBK:are i tre kronor. Kanske inte så konstigt när Bengt-Åke e choch. :kocko

Usch och fy för FBK, de bara äcklar ner hockeysverige när de åker runt i sin avskyvärda lila buss.

Time for a classic!

Only in Göteborg!

:rofl :lol

Belfrage skrev:

Tack. Nu kan du återgå till 125-forumet.

hållundan skrev:
Hockeyexperten ovan verkar dock hålla på HV och är säkerligen en inflyttad smålänning. Huga! :tungan
Jag är urgöteborgare! Har vart i Jönsköping EN gång och de var när jag iklädd HV-tröja åkte med frölunda klacken dit för att de en match.

Tyvärr förlorade vi och hemresan var ju sådär skoj när alla på bussen skulle håna en. Men jag stog upp ganska bra även om jag var ensam.
De höll på å slänga av mig i Borås när de var pissepaus men jag klamrade mig fast på bussjäveln ändå...

Har ingen bra anledning till varför jag håller på HV, de har bara blivit så men ja vet bara att jag inte kan hålla på ett lag med så fruktansvärd dålig publik (medgångssupporters). Jag hade skämts om jag höll på frölunda me tanke på att alla borta klackar är större än hemma klacken vilket tyder på få äkta supporters och dålig klubbkänsla. De finns bara öl i skallen på gubbarna som står högst upp i frölunda klacken med siuna hesa gallskrik. Resten av klacken är under 14 år. Goa Gubbar = Anonyma Alkoholister.
För minst 10000 åskådare i scandinavium är hockey bara ett nöje. Är de fullsatt (12044) så kanske 2044 är riktiga supporters.

Vad kan man säga om Leksand då? Går hur dåligt som hellst iår. Snudd på så att man vill säga att dom är avhängda, men det är för tidigt ännu.

Kul att övriga bottenlag vann iaf, nu ser bottenstriden väldigt intressant ut!

Kawwa skrev:
Vad kan man säga om Leksand då? Går hur dåligt som hellst iår. Snudd på så att man vill säga att dom är avhängda, men det är för tidigt ännu.

Kul att övriga bottenlag vann iaf, nu ser bottenstriden väldigt intressant ut!
Sin vana trogen kör LIF ett Återtåget i år igen. Rakt ner i kvalserien.

Belfrage skrev:
De finns bara öl i skallen på gubbarna som står högst upp i frölunda klacken med siuna hesa gallskrik. Resten av klacken är under 14 år. Goa Gubbar = Anonyma Alkoholister.
För minst 10000 åskådare i scandinavium är hockey bara ett nöje. Är de fullsatt (12044) så kanske 2044 är riktiga supporters.

Jaaaa du ganska lämplig kommentar av dig med tanke på din avatar.
Verkar mest som du har dumförklarat dig själv. :hihi

Väntade resultat ännu så länge i dagens omgång...

Daniel Henriksson verkar storspela. Iaf enligt radiosporten. Komigen nu VF.

Är det bara jag som stör mig på att de spelar exakt samma låtar i periodpauserna i matcherna som direktsänds på webben? :gnissla

Jag kan numera, utan att ljuga, svara "ja" om någon frågar mig om jag brukar lyssna på Bob Dylan.

Edit:
Samt Art Garfunkel...

Last edited:
Frölunda vann rättvist, men enligt vanligtvis välunderrättade källor lurades Färjestad med i Frölundas snurr i början på ett sätt som inte får förekomma på toppnivå i Elitserien. Då vinner man inga matcher mot Frölunda i Kålleseum. Om Jönsson hade satt sin chans 50 sekunder in i matchen hade matchbilden varit en annan. Dessutom gav domare Sjöberg ett darrigt intryck, även om det var ganska lika åt båda hållen. Bara att komma ut bättre taggade nästa gång, och inte falla in i snurren första 5-10 minuterna.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT