Elitserietråden 2005/2006

Dålig uppslutning i tråden. Beror kanske på att seriespelet är bra jefla långt.

Riktigt najs att kolla VF - BIF i Scandinavium i torsdags. Det var dock ett GRYMT defensivt Brynäs som kom på besök. Ett antal icingpuckar om man säger så. Korhonen i målet räddade tillställningen från att rinna iväg målmässigt.

Gastkramande radiolyssnande igår från Ejendals arena där VF återigen kammar hem 3 pinnar. Det ser lovande ut.

hållundan skrev:
För egen del så är det faktiskt så, en väldigt lång transportsträcka till slutspelet. Men var så säker på att jag blir mer aktiv i denna tråden ju närmare finalen FBK kommer. :tungan

hållundan skrev:

Riktigt najs att kolla VF - BIF i Scandinavium i torsdags.

Det är altid najs att se Brynäs. :tomten

Defensivt... Inte så konstigt iofs när det är er man möter :smasha

Jag gottar mig fortfarnade åt segern mot Linköping annars...

Var Frölunda magsjuka eller vad var det som hände i Globen? 5-1 till DIF.

Eller satsar ni på att DIF ska komma 8:a, bli lottade mot dem och sedan ha en skön kvartsfinal?
Något lurt är det!

sandstream skrev:
Var Frölunda magsjuka eller vad var det som hände i Globen? 5-1 till DIF.

Eller satsar ni på att DIF ska komma 8:a, bli lottade mot dem och sedan ha en skön kvartsfinal?
Något lurt är det!
Vad som hände borde väl du kunna svara på för du var väl och såg spektaklet? :7peta

Wikegårds sågning av alla DIF-fans som inte var i Globen ikväll var värt en del. :hihi

Goodstuff skrev:
Vad som hände borde väl du kunna svara på för du var väl och såg spektaklet? :7peta

Wikegårds sågning av alla DIF-fans som inte var i Globen ikväll var värt en del. :hihi
Men de var väl ett jävla tjat om detta.
Jag skyller på att frun har ryggskott och att jag var tvungen att natta barnen :gnissla

Dif-vf

Vad gör Frölunda ? 5-1 mot ett lågpris lag som DIF. Dock trevligt att Axelsson gjorde mål. Men grattis till poängen DIF, ni lär behöva dem. Frölunda gjorde årets? sista plattmatch. Men nu vinner vi mot kaffe-lirarna på Torsdag. :yoparty

Ujujuj vad synd att Frölunda förlorade. Men det är bara att bryta ihop och gå vidare, eftersom Frölunda inte har förlorat 2 gånger i rad den här säsongen hoppas jag på vinst på Torsdag mot Kaffe Löfers. :)

Goodstuff skrev:

Detta är intressant ur ett annat perspektiv. Det höjs ofta röster för att en RR/banracingbana måste byggas i stockholmstrakten, för då kommer publiken att invadera våra RR-arrangemang och svensk RR kommer att blomstra. Tillåt mig starkt tvivla på det; varför skulle detta ske när inte stockholmare ens orkar masa sig iväg till Globen på hockey?

För att snacka lite Champions League fotboll (kan man det i den här tråden?).

Vad tror ni om följande spel?

Rosenborg - Real Madrid, 2
Real Betis - Chelsea, 2

Odds: 3 ggr pengarna.

RoLLER skrev:
För att snacka lite Champions League fotboll (kan man det i den här tråden?).
Självfallet säger jag i egenskap av trådstartare. :gnissla
RoLLER skrev:
Vad tror ni om följande spel?

Rosenborg - Real Madrid, 2
Real Betis - Chelsea, 2

Odds: 3 ggr pengarna.
Rosenborg lyckas ofta på något jäkla vänster lyckas stå upp mot storlagen i CL trots att de senaste året var för tääääskiga. Jag tror dock att Real Madrid vinner.

Oddsen på Betis torde vara rät höga, våga satsa. :) Nä, din rad är nog helt och hållet realistisk.

Beträffande plattmatchen mot DIF igår tror jag helt och hållet att Frölundaspelarna har för första gången på länge (läs: flera säsonger) börjat få lite taskig inställning, det är orsaken till bedrövligt spel. Alternativt att de hade dragits ner till sanslös allvenskanivå iom matchen mot Leksand. ;)

Laphroaig skrev:
De som har skrivit ihop den drapan har ju verkligen koll på läget....

valmers skrev:
Detta är intressant ur ett annat perspektiv. Det höjs ofta röster för att en RR/banracingbana måste byggas i stockholmstrakten, för då kommer publiken att invadera våra RR-arrangemang och svensk RR kommer att blomstra. Tillåt mig starkt tvivla på det; varför skulle detta ske när inte stockholmare ens orkar masa sig iväg till Globen på hockey?
Med tanke på att en del tycker det är kass att det eventuellt ska byggas bana i Enköping och inte i Sthlm, det är ju jäääättelångt, så kan jag hålla med dig.

Trevligt med seger mot Brynäs ikväll, men FBK måste börja få igång sitt målskytte anser jag. Det har varit väldigt skralt med det ett bra tag nu. :gnissla

Mc Carlsson skrev:
Trevligt med seger mot Brynäs ikväll, men FBK måste börja få igång sitt målskytte anser jag. Det har varit väldigt skralt med det ett bra tag nu. :gnissla
Skadeläget gör att du nog måste ge dig till tåls.

*/ ?>
Back