Eliminering av bromsvätskebehållaren bak

cv9040

Ducati
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -17
Hej
Söker lite på mätet om ombyggnadskit för att kunna ta bort bromsvätskebehållaren och ersätta den med en slangbit. (Ska endast göras på min banhoj). Så är det någon som har några bra tips?
 
HRC varianten är riktigt bra och det enda som håller på sikt. Annars köper man billig transparent slang på biltema och byter varje säsong istället.
 
jag har slang med fäste från ISR både fram å bak på min Nico Bakker, fungerar hur bra som helst :-)
 
Du minskar vikten på din racehoj!
Alu eller titanbultar som ersätter ståldito, kofiberdelar, hålborrning, avkapning av oväsentliga fästen mm sparar vikt.
Träningsskor kan spara vikt de med, (om de används rätt!!)
 
Du minskar vikten på din racehoj!
Alu eller titanbultar som ersätter ståldito, kofiberdelar, hålborrning, avkapning av oväsentliga fästen mm sparar vikt.
Träningsskor kan spara vikt de med, (om de används rätt!!)

Intressant. Jag hade gissat på hållbarhet vid vurpa.
 
Enklare att montera en liten slangstump än en otymplig bromsvätskebehållare med tillhörande slang när man monterat annan bakram och tagit bort massa annat skit där behållaren egentligen ska sitta.
 
Man får inte ha för lång slang, för det blir då för mycket bromsvätska och bromsen kommer att ligga på helatiden ♥
 
Man får inte ha för lång slang, för det blir då för mycket bromsvätska och bromsen kommer att ligga på helatiden ♥

Och då kan man inte ha för stor bromsvätskebehållare heller? :va

(eller asså, man KAN ha för stor. bromsvätskebehållare.)
 
Hur tänkte du nu?
Då borde frambromsarna alltid ligga på!

Det stämmer ju dock. Har du en slang som är 20 meter lång och pekar rakt upp kommer du ju få ett statiskt tryck på ca 2bar vilket är tillräckligt för att tända bromsljuset på vissa tryckaktiverade switchar
 
Det stämmer ju dock. Har du en slang som är 20 meter lång och pekar rakt upp kommer du ju få ett statiskt tryck på ca 2bar vilket är tillräckligt för att tända bromsljuset på vissa tryckaktiverade switchar

Det är ju rätt i den mån att det är höjdskillnaden som spelar roll och inte längden på slangen i sig.
 
Det stämmer ju dock. Har du en slang som är 20 meter lång och pekar rakt upp kommer du ju få ett statiskt tryck på ca 2bar vilket är tillräckligt för att tända bromsljuset på vissa tryckaktiverade switchar

Absolut, men trodde det var inom rimlighet i denna delen av forumet för vem fan får tanken att ha en 20 meter lång slang rakt upp när det handlar om vikt och mindre att gå sönder.

Går utmärkt med 5- 10 cm lång/ kort slang blinda slangänden med en skruv och säkra med najtråd eller buntband.
 
Last edited:
Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

Back
Top