Elhojar

En hälsosam dos sunt förnuft är på plats här. Hur stor sannolikhet är det att ett litet okänt företag i Finlands skogar plötsligt löst ett problem som några av de största företagen och forskningsinstituten inte löst än efter miljarder satsade och år nedlagda?

Självklart är detta i bästa fall en förfining av redan befintlig teknik eller i sämsta fall en ren och skär bluff.

Givetvis publicerar man inte ett första aprilskämt om man har en produkt det finns tvivel kring samtidigt som man försöker bygga trovärdighet och övertyga en skeptisk marknad.

Det är fullkomligt idiotiskt ur ett marknadsföringsperspektiv.

En hälsosam dos sunt förnuft är på plats här. Hur stor sannolikhet är det att ett litet okänt företag i Finlands skogar plötsligt löst ett problem som några av de största företagen och forskningsinstituten inte löst än efter miljarder satsade och år nedlagda?

Självklart är detta i bästa fall en förfining av redan befintlig teknik eller i sämsta fall en ren och skär bluff.

Givetvis publicerar man inte ett första aprilskämt om man har en produkt det finns tvivel kring samtidigt som man försöker bygga trovärdighet och övertyga en skeptisk marknad.

Det är fullkomligt idiotiskt ur ett marknadsföringsperspektiv.
Det är nog inget batteriföretag som fått så mycket utrymme i media för så liten insats.

Jag undrar om dom menar intervjun den första april där vd'n säger så för att sedan säga "april april" naturligtvis är batteriet på riktigt? 🤔

Vad jag kommer ihåg var det bara antal livscykler man säger är uppskattat i den intervjun.

Jag tror inte hela sanningen är ute ännu... på gott och ont. 😉

En av källorna som electrek har är Finlands största dagstidning som publicerade en artikel om det nu i fredags, inklusive att en polisanmälan gjorts. Förefaller vara ”på riktigt” med andra ord.

Vem kunde ha anat något...

surprised-pikachu.gif

*/ ?>
Nyheter
Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Back